JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Tue Dec 11, 2018 5:16 am

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Next
Author Message
 Post subject: Re: Maak jou eie mes
PostPosted: Sat Jun 09, 2018 9:27 pm 
Newbie
Newbie

ZKK wrote:
Ek sal baie graag vir my n kampmes wil forge uit 52100, maar om n bearing van geskikte grootte te kry is moeilik.

Ja, dis nogal moeilik om 52100 in die regte formaat te kry. Ek het 'n trein se wiellaer " taper bearing" gebruik vir hierdie mes - baie lekker gebruiksmes. Die hef is van nieshout

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jun 10, 2018 7:47 am 
Hero Member
Hero Member

HennieL wrote:
ZKK wrote:
As jy moet kies tussen N690 en 14C28N, wat sal jy kies?

Ek verkies 14C28N bo N690, aangesien dit 'n baie goed gebalanseerde staal is, en wat ook baie suiwer is - hierdie staal is nie heeltemal so slytasie bestand as die N690 nie, maar teen 58-59Rc kan dit baie skerper as die N690 geslyp word as gevolg van die staal se baie klein greinstruktuur en gebrek aan groot karbiete. Dit poleer ook baie blink, sonder die "lemon peel" effek van die N690.
Quote:
En het jy al met 52100 se verharding ge-eksperimenteer?

Ek het al 'n paar messe van 52100 verhard, maar het nog net een mes self uit 'n trein wiellaer gesmee. Dis 'n uitstekende messtaal - net jammer dat mens nie plat plaat in Suid Afrika te koop kry nie. As gevolg van die hoë koolstofinhoud en kort quenching tyd is hierdie staal is nogal moeilik om reg te verhard. Ek het goeie resultate met die volgende resep behaal (jammer vir die Engelse terme...):
1. Normalise die staal nadat dit gesmee is deur dit te verhit tot 890°C en dan in stil lug te laat afkoel.
2. Spheroidal anneal die staal deur dit daarna tot by 795°C te verhit, dit dan redelik vinnig (in lug) te laat afkoel tot by 690°C, en dit dat teen daardie temperatuur te hou vir 'n paar ure, waarna dit tot kamertemperatuur afgekoel word.
3. Vorm en boor die lem soos benodig
4. Verfyn die grein as volg:
- Verhit tot 890°C en "soak" vir 5 minute - laat afkoel in lug tot swart.
- Verhit tot 840°C en "soak" vir 5 minute - laat afkoel in lug tot swart.
- Verhit tot 790°C en "soak" vir 5 minute - laat afkoel in lug tot swart.
5. Verhit tot 805°C, "soak" vir 10-15 minute teen daardie temperatuur, en quench dan in warm (55°C) Canola olie. Dis baie belangrik om 'n vinnige olie soos warm Canola te gebruik, aangesien mens net sowat 2 sekondes tyd het om onder die perliet "neus" te kom vir volle verharding.
6. Behandel die verharde lem deur dit vir 24 uur in vloeibare stikstof te plaas, en dit daarna stadig te laat verhit tot by kamer temperatuur.
7. Temper die lem twee maal vir twee ure elk en laat elke keer afkoel tot by kamer temperatuur voordat dit weer verhit word. 205°C temper gee 'n hardheid van sowat 66-67Rc, en 230°C gee sowat 60-61Rc.

Hoop hierdie is van nut :) .
Groete

En ek dog om my doppe uit te gloei is 'n storie!

Lekker manne!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jun 10, 2018 8:04 am 
Sr. Member
Sr. Member

Ai ek het nog baie om te leer

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jun 10, 2018 10:22 am 
Hero Member
Hero Member

Wragtag...nou haal julle al treine uit mekaar om messe te maak!

Dis nou ysterwerk!

Pragtige werk en deursettings vermoë.

Voere .270
Lee Enfield Mk4 .303
Beretta 12br
BSA .22
CZ75 9mmP
Star 9mmP
Taurus .357Magnum

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jun 10, 2018 8:08 pm 
Newbie
Newbie

Viking wrote:
Wragtag...nou haal julle al treine uit mekaar om messe te maak!

Dis nou ysterwerk!

Pragtige werk en deursettings vermoë.

Viking Ja, deursettingsvermoë... ;D
Dis nou hoekom ek nog net een mes geforge het, maar al 'n paar honderd messe gegrind het...

Daardie mes van treinwiel laërs het my 6 ure geneem om te smee, en ek kon daarna vir twee dae nie my arms oplig nie ++>: Die manne van Forged in Fire is dus veilig - ek sal nooit teen hulle deelneem nie.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Jun 15, 2018 11:39 am 
Jr. Member
Jr. Member

sal julle se gooi messe moet n skerp snyvlak he?
die punt moet natuurlik skerp wees...maar die snyvlak waar mens partykeer vashou?

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Jun 15, 2018 11:44 am 
Hero Member
Hero Member

GooseMan wrote:
sal julle se gooi messe moet n skerp snyvlak he?
die punt moet natuurlik skerp wees...maar die snyvlak waar mens partykeer vashou?

As jy wil he dit moet ook snywerk doen, dan ja. Anders nee.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Jun 15, 2018 3:17 pm 
Hero Member
Hero Member

Vir hout,been ,horing en ''antler ''

Kyk by een van die ''appliances'' herstel besighede vir 'n ou yskas kompressor.Om vacuum te trek.baie goedkoper, in dien nie dalk verniet, teenoor 'n vacuum pomp. Vacuum werk beter as hoe druk om 'n vloeistof (olie ,hars,kleursel ens.) in die hout,been ,horing of ''antler'' in te trek as om dit te probeer in druk in 'n druk tenk

Kliek op die link vir Cactus Juice Resin en kyk die video oor vacuum

https://www.turntex.com/

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jun 17, 2018 4:03 am 
Hero Member
Hero Member

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Jun 27, 2018 4:35 pm 
Jr. Member
Jr. Member

n vraag vir die ouens wat ken van die "forges", ek het n koffie-kan forge gemaak, maar ek kry nie lekker hitte nie.
Ek gebruik hom maar noodsaaklik net vir verharding.
My huidige forge het ek gemaak van gelykke dele grond en "plaster of Paris".
ek dink dalk om n nuwe een te maak.
Enige voorstelle in terme van die bestandele om die lining te maak. Ek het video op youtube gesien waar die man "perlite" gebruik, enige insette raakende die produk?
Ek wil ook nie te veel geld uitgee op die ding nie.

Groete

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Jun 28, 2018 5:48 pm 
Hero Member
Hero Member

Hennie----jy het n PM!

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jul 01, 2018 6:36 pm 
Hero Member
Hero Member

Aan die meer ervare en professionele mesmaker manne het ek 'n vraag. Waar kyk mens vir boeke oor mesmaak in Suid Afrika? Of kyk mens maar by Amazon en koop daar? Ek is onder andere opsoek na die boek "Slip-joint Folder Designing and Building" van Steve Culver. Op Amazon is die boek sowat R284, maar saam met 'shipping' is dit oor die R500.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jul 01, 2018 7:14 pm 
Newbie
Newbie

Johan Nel wrote:
Aan die meer ervare en professionele mesmaker manne het ek 'n vraag. Waar kyk mens vir boeke oor mesmaak in Suid Afrika? Of kyk mens maar by Amazon en koop daar? Ek is onder andere opsoek na die boek "Slip-joint Folder Designing and Building" van Steve Culver. Op Amazon is die boek sowat R284, maar saam met 'shipping' is dit oor die R500.

Johan, soos jy agter gekom het is tegniese boeke vreeslik duur, maar mens koop maar as jy moet ++>: Ek wil egter voorstel dat jy oorweeg om PDF weergawes en inligting van die internet af te laai - dis gelukkig verniet, en as mens net so bietjie logies dink kan mens maklik die kaf van die koring skei.
Hier is twee "links" na 'n artikel deur die einste Steve Culver:
https://www.culverart.com/Culver-Building%20a%20Slip%20Joint%20Folder-Part1.pdf
https://www.culverart.com/Culver-Building%20a%20Slip%20Joint%20Folder-Part2.pdf
En hier's een van Herbst: http://www.herbst.co.za/index.php/blog/item/16-designing-a-slip-back-folding-knife

Onthou, Google is jou vriend...
Groetnis
Hennie

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jul 01, 2018 9:46 pm 
Hero Member
Hero Member

Dankie Hennie, ek waardeer jou hulp en moeite! ;D

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Jul 31, 2018 9:11 pm 
Hero Member
Hero Member

JTM wrote:
Met die nuwe modifikasies in plek is ek terug na my eerste twee lemme en hey ek tyd spandeer om die foute aan te spreek en te probeer regstel.

Ek is gelukkig met die resultaat tot dusvêr en het ek baie geleer uit die proses. Nou jeuk ek vir die ander twee blanks se bevels en dan die handvatsels.

Attachment:
14796316661113.jpg

Die uitskot kort lemmetjie van die bondel (twede van regs) het uiteindelik ook 'n mes geraak. Altaans ek hoop mens kan dit 'n mes noem.

Ek het klomp eerstes probeer en heel paar foutjies gemaak. Het my eie "coffee can forge" gebou en self probeer verhard en temper en al daai lekker dinge.

Was 'n lekker projekkie en het weereens baie by geleer.

Attachment:
15330610815150.jpg

Attachment:
15330609552401.jpg

Attachment:
15330609002110.jpg

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 01, 2018 9:12 am 
Jr. Member
Jr. Member

Baie netjies JTM!

vertel my bietjie hoe het jy jou Koffie Kan Forge gebou en watse burner gebruik jy...

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 01, 2018 12:09 pm 
Hero Member
Hero Member

Dankie GooseMan,

Ek het 'n 750g Ricoffee blik gebruik. Ek het maar die algemene Youtube video metodes van die tipe oond gekyk en verder my eie denkwyses gevolg. Basies 4x 40mm M5 boutjies met twee moertjies elk gevat en die vier staanvoetjies daarmee prakseer. Volgende een sal en groot fender washers binne in die blik sit vir die voet boutjies oor die blik maar dun is en maklik buig.

My brander wat ek gebruik het was een wat ek reeds gehad het vir my destydse dop uitgloei masjien. Dit is 'n Trojan brander en het so R280 gekos. Dit kom met 3x verskillende grote nozzels. Ek het die grootste een gebruik en sy buitemaat is 20mm en dit gee 'n lekker warm flam. Beslis warmer as die loodgieter tipe propaan blikkie branders.

http://www.trojan-trading.co.za/Product ... ageIndex=1

Oordat die brander kop 'n 20mm buitemaat het , het ek besluit om by 'n elektriese material winkel vir my 'n 20mm Bosal threaded adapter en twee locknuts te koop. Kos so R15.

Die bosal adapter is gemaak om oor die end van 'n staal krag pyp te kap end dit dat in 'n boks te termineer met 'n locknut binne en buite die wand. Oor die rede pas die 20mm brander kop nie binne die adapter gemaklik nie en het ek die adapter met 'n stepdrill effe gechamfer en toe tot op maat geboor met 'n 20mm holesaw. Nou pas die brander lekker en trek gemaklik uit maar wikkel nie rond nie. Dit maak dit maklik om die brander buite aan te steek en dan brandend in die oond se adapter in te druk.

My fout wat ek gemaak het was om die brander te na aan die middel van die oond te plaas en ook blaas die flam te reghoekig in die oond in wat dan net een baie warm area gee in die middle van die oond. Dit maak dat jy nie die lem net kan inlos nie, jy moet dit heen en weer beweeg om eweredig te verhit. Ek sien van die manne sit hulle branders teen 'n effe hoek wat dan maak dat die vlam 'n vortex rol aksie kry en die hitte meer eweredig versprei. Ook met die brander in die middle van die oond en met die gekonsentreerde hitte area verhoed dit dat jou lem nie te lank kan wees nie.

Ek het vir die eenvoudige isolasie material gegaan wat uit gelyke dele sand (ek het gewasde speel sand by plastiekwinkel gekoop) , gips en water bestaan. Vir die binne maat vorm het ek 'n amper leë olie spuitkan blikke gebruik. Ek reken toe dit sou glibberig genoeg van nature wees om dan net uit te trek as die spul hard is... Nê! Maak seker daai binne vorm het geen riwwe of snaakse nate nie en smeer dit goed met 'n was of iets om die help verlos. Ek het my dinges af gesukkel om daai blik uit te kry, maar kon darem die besigheid red.

Ek het 'n paar groter melk formule blikke by my meisiekind gekry. Sy maak hulle nogal teen 'n tempo leeg. Ek wil die volgende oond daarmee maak en oorweeg dalk om 'n tweede brander by te sit.

Hoop my gerammel het gehelp. Vra gerus vir enige besonderhede. Ek sal later vanaand kyk om 'n foto te laai, maar dis werklik nie 'n pragstuk nie.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 01, 2018 1:34 pm 
Jr. Member
Jr. Member

Hi JTM,

ek het myne ook soos jy gemaak, ek gebruik die loodgieter Brander.
Ek sukkel om die oond warm genoeg te kry, en moet my lemme oor die vlam beweeg, dan word hulle lekker warm.
die branders wat jy voorgestel het hierbo, koppel hulle aan n gewone gas bottle?

Ek het my eerste forge so gat me n energade bottel probeer maak, die gleuwe in die bottel het dit ontmoontlik gemaak om hom uit te trek, toe maar asblik toe.

Isoleer die speel sand goed? ek het sommer grond uit die tuin gevat en fyn gesif. (ek dink die grond gee dalk nie goeie isolasie nie). Ek het nie eers gedink om sand by speelgoed winkel te gaan kyk voor nie...

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 01, 2018 3:15 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek het 'n Trojan plumbers torch ook en het die twee vergelyk om twee van diselfde tipe stukke metaal warm te maak tot rooi gloed. Die plumbers torch moes ek omtrent rondbeweeg en weerskante van die metaal beweeg om warm maak, waar die ander brander dit baie vinniger en met minder moeite warm gemaak het en ek 'n hoër temperatuur kon bereik.

Ek kan 'n lem vining rooi warm en onmagneties kry , maar die area is te gekonstentreerd tans dus moet ek ook maar die lem heen en weer beweeg en mooi dop hou dat ek nie die punt verbrand nie.

Die brander koppel direk op 'n gewone klein cadac tipes gasbottel sonder reguleerder. Op die brander is 'n kraan en daar is ook 'n ring plaatjie wat jy kan gebruik om suurstof inlaat van die brander te demp deur dit oor die lug inlaat gaatjies te skuif.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 01, 2018 4:17 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Enetjie wat ek nou die dag gemaak het.
Lekker chefs knife

[IMG_20180722_110315.jpg]

[IMG_20180722_110329.jpg]

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Aug 02, 2018 7:44 am 
Hero Member
Hero Member

Baie mooi ZKK. Ek het hou van jou handvatsel, die patroon wys moot die material vlakke.

Ek het ook oorspronklik gemik vir so iets, maar toe eers dit meer eenvoudig gehou.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Aug 02, 2018 9:36 am 
Jr. Member
Jr. Member

dankie vir die Info JTM.
Sal maar so bietjie rond shop en kyk wat ek kan kry in verband met die brander.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Aug 02, 2018 9:40 am 
Jr. Member
Jr. Member

Probeer dalk jou huidige gatjie wat in die middel is, toe te maak met jou sand en gips mengsel.
Boor dan 'n gat bietjie meer agter toe, maar met die "angle" wat amper na die opening toe wys.
Ek het ook erens gelees dit help om die vlam so effens boontoe te laat wys, dit help om die vlam lekker te laat draai in oond. Meskien help dit met jou "hot-Spot" probeem.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Aug 02, 2018 10:46 am 
Hero Member
Hero Member

Ek sal eerder 'n nuwe een maak want om myne se adapter te skuif moet ek by die locknut binne ook kan uikom wat onder gips mengsel bedek is.

Ek het gespeel met 'n Paver steen wat ek voor die opening van die oond plaas en as ek dit teen 'n sekere hoek en opening grote plaas daan begin my vlam wel 'n vortex effek maak.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Aug 05, 2018 2:22 pm 
Hero Member
Hero Member

JTM wrote:
JTM wrote:
Met die nuwe modifikasies in plek is ek terug na my eerste twee lemme en hey ek tyd spandeer om die foute aan te spreek en te probeer regstel.

Ek is gelukkig met die resultaat tot dusvêr en het ek baie geleer uit die proses. Nou jeuk ek vir die ander twee blanks se bevels en dan die handvatsels.

Attachment:
14796316661113.jpg

Die uitskot kort lemmetjie van die bondel (twede van regs) het uiteindelik ook 'n mes geraak. Altaans ek hoop mens kan dit 'n mes noem.

Ek het klomp eerstes probeer en heel paar foutjies gemaak. Het my eie "coffee can forge" gebou en self probeer verhard en temper en al daai lekker dinge.

Was 'n lekker projekkie en het weereens baie by geleer.

Attachment:
15330610815150.jpg

Attachment:
15330609552401.jpg

Attachment:
15330609002110.jpg

Welgedaan Jannie,
Mooi mes wat jy gebou het.

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Next

All times are UTC + 2 hours