JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Tue Dec 11, 2018 11:21 am

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kopkant of gatkant bo!?
PostPosted: Tue Nov 27, 2018 8:10 pm 
Jr. Member
Jr. Member

Ek het opgemerk dat van die mense op die internationale jag stories hulle bokke kopkant bo, aan die horings, hang wanneer hulle die bokke afslag. Seker maar omdat mens anders groot geword het voel dit vir my heeltemal verkeerd. Dit het my toe laat oplees en volgens hulle het dit die volgende voordele:

1. Die binnegoed val makliker uit, en hak nie in die bors holte vas nie

2. Makliker om die bloed af en uit te was na die derms uit is. Niks water dam in die keelgat / bors holte op nie.

3. Kan hom boude en blaaie sny terwyl hy hang.

4. Die horings krap nie op die grond nie, en is nie in die slagter se pad nie

Na alles hang ek nog steeds met die gatkant bo [emoji23]

Hoe maak julle? Kopkant of gatkant?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Nov 27, 2018 8:40 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Ek het die metode n paar jaar gelede raakgedink nadat ek vir die soveelste keer kop-onderstebo deur n halfgekloofde borsbeen moes sukkel. Alles druk vas en my woordeskat raak dan al duideliker.

Die eerste stap is om die rektum los te sny, dan hys n mens die bok op en laat waai. Die vuil binnegoed val self uit en die buikholte spuit maklik skoon as daar pensmis betrokke is; die rooi afval bly skoon want die smerige dele is mos reeds uit.

Ek het tot nou toe n gestoei gehad om vashaakplek te kry - die voorpote se senings werk nie altyd lekker nie. Die horings is moeilik by n koedoekoei ;) maar n tou om die nek sal seker ook werk.

Ek het verbasend baie weerstand gekry met my voorstel, maar die manne het gewoonlik die logika verstaan. En dan - tipies Afrikaner ;) - die bok onderstebo afgeslag.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Nov 28, 2018 9:02 am 
Jr. Member
Jr. Member

Hierdie het ek n ruk terug op die intrenet opgespoor

https://www.outdoorlife.com/blogs/cast- ... -hang-deer

WHAT'S THE BEST WAY TO HANG AN ANIMAL?
Is it a regional thing? Speaking of directions, the cultural compass might have some influence on how folks hang their animal. There’s more than one way to skin a cat, but what about an animal? A small minority of animal hunters get all their skinning and butchering work done at ground level, but the rest of us usually opt for a solid meat pole where we can hang our animal, tell lies, and sip a beverage while meat is made. But before the venison flag is raised, first you need to decide how to hang the animal. Is it better to hang the animal with its head up or hindquarters up?

HEADS UP
1. The innards will fall out much easier, and they won’t get caught in the chest cavity. This is assuming you wait to field-dress the animal until you’re back at camp. Why would you do that? When you open the body cavity of a animal in the field, you’re exposing it to all sorts of nasty dirt and bacteria. Unless you have a long drag ahead of you, where the removal of the gut weight will save you from a broken back, it’s probably best to tough it out and wait to open up the animal until you’re in a clean, controlled environment. Of course, if you’re dealing with warm temps (above 40 or 50 degrees) and it will be awhile before you can get your animal unzipped and on ice, then field-dressing at the kill site is probably your best bet so the meat cooling process can commence faster.

2. Better drainage. Rinsing and draining the blood, guts, and other undesirables from a animal before butchering is more effective with its butt to the ground. Again, the chest cavity acts as a reservoir if you hang the animal in reverse.

3. Easier to quarter and de-bone. Out West, where it’s common to pack out meat great distances, some hunters argue it’s easier to butcher a animal if it’s hung by its head. I suppose this has some logic, considering you can remove all four quarters and work on de-boning without the animal falling to the ground. But oftentimes this open-country process is forced to the ground, because hanging trees aren’t always an option.

4. Protecting your trophy. If you kill a animal, there’s a good chance you’ll want to do something with his antlers to preserve the memory of your hunt. By hanging a animal by his rack, you won’t risk scraping the precious bone on the ground, breaking tines, rubbing the cape, or letting farmyard dogs do damage. Make sure the hanging rope is secured to the base of his rack, where it’s strongest. Never hang the animal by his neck if you plan to keep the cape in primo condition for a shoulder mount.

HEADS DOWN, THE OTHER WAY

Like many of you, most was taught to hang an animal by its hind legs. And, like most of you, despite all the excellent reasons to hang an animal with its eyes to the sky, most continue to do it the way they have always done it. Why? Mainly for the same reason they wear a lucky cap, hunt the same stand on opening day, or tell the same old jokes in camp—tradition. Truth is, both ways of hanging an animal will end with delicious venison in the freezer if you treat it right.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Nov 28, 2018 5:12 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek dink dus juis die oopsaag van die borsbeen wat lekkerder werk as hy hol boontoe hang. Jy haak jou saag in die "V" en laat waai. ;D

Ek trek al my bokke se pens in die veld en steek die hoofare van binne af om te bloei.

Ek stem egter saam dat die uitslag van die haarslag makliker geskied as die bok sy oë opslaan na die hemel.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Nov 28, 2018 6:06 pm 
Hero Member
Hero Member

Eland bul gaan bietjie moeilik oopgesaag word as hy kop eerste opgelig word.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Nov 28, 2018 7:03 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Flip nel wrote:
Eland bul gaan bietjie moeilik oopgesaag word as hy kop eerste opgelig word.

Stem.
Meeste slagplekke kan nie n groot bok hoog genoeg op getel kry aan sy nek/kop om gemaklik te slag nie.
Glad nie lekker om op jou knieë te slag nie.
Het op aandring van die plaas baas eendag n blouwildebees koei so probeer slag. Die koei was baie sleg geskiet met meer as een skoot deur haar pens . Nooit weer nie vir my dankie. ..daai boude was vol grond en pêns mis op die eiende.
Was pleinweg n gemors.
N kleiner bok..rooibok en blesbok grote glo ek sal nog mooi werk. ..maar groot goed werk nie so lekker nie.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 29, 2018 11:58 am 
Newbie
Newbie

Die kop na bo maak vir baie slegte fotos. Dit lyk asof die bok "gehang" word, en selfs vir my lyk dit bietjie disrespekvol.
Maar elke ou maak natuurlik soos hy wil.

Wat ek verkies is om die dier se pens op uit te haal terwyl hy lê en dan hom op te hys vir afslag. Dit werk lekker vir diere soos varke etc. Dan speel "gravity" nie so erg 'n rol nie. Natuurlik is dit ander storie vir mense wat elande etc skiet.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 29, 2018 4:22 pm 
Hero Member
Hero Member

Vir my slag bokke baie maklik as hul kop onder hang. Die pens kom nooit onder in die bors holte nie want jy gooi hom uit sodat hy buite die bok hang. Steek jou hand dan diep in die bok in en sny die sluk en lugpyp so na as moontlik aan die nek af sonder om jou eie vingers te offer en die afval se eie gewig trek hom uit sonder dat iets binne agter bly. Dis blits vinnig en skoon

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 29, 2018 6:43 pm 
Jr. Member
Jr. Member

Methos wrote:
Die kop na bo maak vir baie slegte fotos. Dit lyk asof die bok "gehang" word, en selfs vir my lyk dit bietjie disrespekvol

Stem 100% saam

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 2 hours