JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Tue Nov 20, 2018 11:30 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Wed Apr 17, 2013 9:12 pm 
Gerhard

Ek is bly om te sien dat die boog manne nie lus is om van mekaar te verskil soos die geweer manne nie. :police:

Lang afstand jag is seker maar 'n persoonlike ding met persoonlike reels. Wat ek die laaste tyd sien en hoor is dat langafstand jag 'n stille dood gesterf het aan die boog kant. Daar is nog steeds manne wat skiet op 50 -60 meter maar hulle is aan die min kant. Met die wildspryse neem ek hulle ook nie kwalik nie. :o

Die groot verskil vir my tussen boogjag en geweerjag is dat 100m by boogjag baie baie ver is. Dis vir my soos 800m met 'n geweer.
Op 100m is die dier se sintuie nog gespan soos kitaar snare en is nog super skerp. Jy moet jou storie en toerusting ken. 'n Boogjagter is dit nie aanvallend as een man vir die ander boogjagter se dat verskiet oneties is nie. Die manne is meer gemaklik met mekaar se siennings.

Ek is ook bly dat die boogmanne 'n geweerman mooi verduidelik sonder om hom aan te val. Dit bevorder boogjag in die algemeen.
Uit ondervinding kan ek eerlik se dat boogjag die gemiddelde jagter slyp en vorm. Hier moet jy jou dier se habitat en gewoontes goed ken om hom te jag want die afstand is baie korter as by geweerjag.
On ver te jag het verseker risiko's wat daarmee gepaart gaan. Gekwesde diere en gekwesde ego's.
Beperk jou skote tot 'n afstand waar jy baie vertroue het en ek meen vertrou. Jy moet heeldag en aldag jou pyle goed en akkuraat in die teiken kan skiet ongeag wind en weer toestande.
As jy wel besluit jy wil verder as die normale jagter skiet en jag , speel met jou toerusting. Speel met verskillende pyl gewigte, FOC en toets dit prakties. Elke setup verskil want die persoon verkil.
Vra vir hulp by die regte manne en bou aan jou vertroue voor jy besluit jy gaan ver afstande jag.

Onthou een klein geheimpie wat die top manne jou nie gaan vertel nie.---Hoee ponde op jou boog is eerder jou vyand as jou vriend.
Dit tel ook by jag. Skiet 'n setup wat jy en jou ligaam gemaklik mee is. Vir my is dit die begin van 'n etiese boogjagter wat hou by reels en 'n sportman wat gaan wen.

Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 18, 2013 7:29 am 
Hero Member
Hero Member

Zack Benade wrote:

Onthou een klein geheimpie wat die top manne jou nie gaan vertel nie.---Hoee ponde op jou boog is eerder jou vyand as jou vriend.
Dit tel ook by jag. Skiet 'n setup wat jy en jou ligaam gemaklik mee is. Vir my is dit die begin van 'n etiese boogjagter wat hou by reels en 'n sportman wat gaan wen.

Dankie oom Zack, dis baie waar woorde.

Boogjagters doen meer navorsing oor skootplasing, oefen meer ens want die kans vir kwesskoot is soveel groter. En die bok is naby.

Ek stem saam oor die hoe ponde. As jy nie dit gewoond is nie of nie van nature sterk is nie, kan dit 'n probleem wees as jy gewoond is aan 70pond maar nou moet anker op 80 pond. Vir my persoonlik voel ek meer stabiel met 90pond as met 70 pond, maar ek dink dit is weer 'n uitsondering

Oor ver skote: Janee, vir elke 1 man wat n bok op 50+meter met een skoot geskiet het, het daar al 20 geprobeer en almal het of gemis of gekwes. Pyl is nie so vinnig soos koeel nie.
Daarom hou ek daarvan om deesdae in die hide te sit, Bybel te lees, lekker stil met die Vader en natuur te verkeer, met my eie gedagtes omgaan en as die bok inkom op 20m, dan sal hy bakkie ry. Dit is vir my super ontspannend as ek in die hide kan sit.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 18, 2013 8:27 am 
Hero Member
Hero Member

Zack Benade wrote:
Gerhard

Ek is bly om te sien dat die boog manne nie lus is om van mekaar te verskil soos die geweer manne nie. :police:

Lang afstand jag is seker maar 'n persoonlike ding met persoonlike reels. Wat ek die laaste tyd sien en hoor is dat langafstand jag 'n stille dood gesterf het aan die boog kant. Daar is nog steeds manne wat skiet op 50 -60 meter maar hulle is aan die min kant. Met die wildspryse neem ek hulle ook nie kwalik nie. :o

Die groot verskil vir my tussen boogjag en geweerjag is dat 100m by boogjag baie baie ver is. Dis vir my soos 800m met 'n geweer.
Op 100m is die dier se sintuie nog gespan soos kitaar snare en is nog super skerp. Jy moet jou storie en toerusting ken. 'n Boogjagter is dit nie aanvallend as een man vir die ander boogjagter se dat verskiet oneties is nie. Die manne is meer gemaklik met mekaar se siennings.

Ek is ook bly dat die boogmanne 'n geweerman mooi verduidelik sonder om hom aan te val. Dit bevorder boogjag in die algemeen.
Uit ondervinding kan ek eerlik se dat boogjag die gemiddelde jagter slyp en vorm. Hier moet jy jou dier se habitat en gewoontes goed ken om hom te jag want die afstand is baie korter as by geweerjag.
On ver te jag het verseker risiko's wat daarmee gepaart gaan. Gekwesde diere en gekwesde ego's.
Beperk jou skote tot 'n afstand waar jy baie vertroue het en ek meen vertrou. Jy moet heeldag en aldag jou pyle goed en akkuraat in die teiken kan skiet ongeag wind en weer toestande.
As jy wel besluit jy wil verder as die normale jagter skiet en jag , speel met jou toerusting. Speel met verskillende pyl gewigte, FOC en toets dit prakties. Elke setup verskil want die persoon verkil.
Vra vir hulp by die regte manne en bou aan jou vertroue voor jy besluit jy gaan ver afstande jag.

Dis baie waar wat jy hier sê! Met bokkoors inaggeneem, is selfs 'n 20m skoot uit 'n hide soms te ver! My eerste skoot uit 'n hide uit op 20y, het ek die rooibok heeltemal mis geskiet, want in die hitte van die oomblik het ek vergeet om deur die peep te kyk... :P

Met 'n boog is enige jagafstand verder as 40y vir my (persoonlik) net te ver! Daar is net te veel goed wat kan verkeerd loop op daai afstand! Toe ek vir fields geoefen het, het ek altyd op die plaas op 100m geoefen en as die wind effens waai en jy is nie voorbereid daarop nie, mis jy 'n gewone bud op 100m...

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 18, 2013 8:32 am 
Hero Member
Hero Member

Wat was jou pylgewig Eugene? Ek het nog nie eintlik issues gehad met wind toe my pyle 550gr+ was op daai afstand nie...

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 18, 2013 11:37 am 
Hero Member
Hero Member

SV MAD (Henk) wrote:
Wat was jou pylgewig Eugene? Ek het nog nie eintlik issues gehad met wind toe my pyle 550gr+ was op daai afstand nie...

Henk, ek kan nie presies onthou nie! Dit was daai ACE breinaalde met 'n 85gr punt en 28" lank uit 'n Hoyt Vantage X8 op 60#. Ek dink dit was onder 300gr...

Ek praat darem nou nie van 'n gewone windtjie nie, ek praat van daai tipiese Augustusmaand winde wat rustig waai en jou dan skielik verras...

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Apr 24, 2013 5:27 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Jaco ek stem saam met die ouens hierbo ivm kinetiese energie. My buffeljag het ek maande voor die tyd wiskundig tot die naaste twee desimale uitgewerk. Elke moontlike veranderlike en faktor het ek in die formules ingebou. Ek het 'n hele paar bladsye in my moleskine notaboekie gemaak. Ek het gaan skiet en weer formules uitprobeer en weer gaan skiet en weer sommetjies gemaak. Om eerlik te wees dit was vrek lekker. Ek het twee dae voor my jag by Mielie by Flatland Archery my afstande gaan inskiet. Ek het in die reen gestaan en skiet en toe na 'n butt geskiet wat ek aangeneem het die 40m butt was en toe eintlik die 60m butt was. My 744gn full metal jacket pyle het net net onderdeur die butt geskiet en in die gras verdwyn. Mielie het hulle met sy metaalverklikker gekry en ons het hulle 4 duim onder die grond uitgegrawe nadat hulle 'n redelike ent vorentoe ondergronds beweeg het. Geen gradeboog nodig nie Jaco, anders sou hulle nie verdwyn het nie. Ek het toe eers besef hoeveel energie daai pyl steeds besit na 60m se vlug. My buffel se skoot waar ek deur haar blad geskiet het en ribbes gemis het, het ons die pyl twintig tree agter haar opgetel. Ek het ook twee jaar terug 'n Elandkoei in die Karoo geskiet op twintig meter. My boog was op 60 pond en ek het dwarsdeur haar geskiet met 'n 400gn pyl. Die spoed is nie daar nie en dus sal ek nie verder as dertig meter jag nie. Ek sal verder skote skiet as my bok gekwes is of so iets. Ek het geoefen vir my buffel tot op 50m, maar die aand voor die jag die 40m en 50m pennetjies afgehaal en besluit as ek nie 30m van haar af kom nie dan skiet ek nie. My eerste dubbel longskoot was op 31m. Ek het met ingang en uitgang deur rib geskiet en die punt het anderkant deur die vel deur gedruk. My tweede(onnodige) skoot met drie swaar kaliber gewere op haar gerig was op 27m en het deur haar gefluit met 'n gejuig. Teen hierdie tyd was albei longe redelik vol bloed en toe ek haar hart se plumbing wegvat met die tweede pyl toe lyk dit soos 'n brandslang wat jy oopmaak in haar bek. Ek was bly oor skoot nr 2, want dit was 'n kwessie van sekondes toe le sy en gee haar death bellow en alles was oor. Op youtube het ek al 'n olifantjag gesien waar die jagter ook dwarsdeur die olifant geskiet het. Jy kan die pyl aan die anderkant sien uitkom en verder vlieg. Jaco koop vir jou 'n bogie man dan skiet ons saam. Ek het vir Zack leer skiet en toe kon hy darem SA oor die water gaan verteenwoordig, of wat se ek alles Zack? Om op te som dit is nie hoe lank die pyl vat om tot by die bok te kom nie, dit is hoeveel kinetiese energie dit steeds het wanneer dit by die bok kom. As die jagter te ver geskiet het en die bok het al omgedraai, dan gaan al daardie energie die verkeerde plek tref en die interne teiken mis. Jy doen hierdie dier 'n groot onreg aan en jy gaan HOPELIK soos 'n rimpelkring voel, want jou jag het nou sopas begin, waar 'n nader skoot jou jag nou kon beeindig het.
Groete

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Apr 24, 2013 9:09 pm 
Hero Member
Hero Member

Mooi opgesom Morne. Baie dankie

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Apr 24, 2013 11:25 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Henk jy het die goue woorde gebruik naamlik dat jy jou toerusting ken en dus ook jou vermoe en beperkings

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Apr 24, 2013 11:26 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Ek jag eerder langs jou op hierdie afstand met selfvertoue as op korter afstande en geen selfvertroue

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 25, 2013 8:08 am 
Hero Member
Hero Member

Ek dink (en die manne kan my nou seker maar trapm veral oor die geblikte leeu-jag storie) dat boogjagters OOR DIE ALGEMEEN meer etiese en verantwoordelike jagters is as geweerjagters.

Ja, mens kry ouens wat roere soos die palm van sy hand ken, maar dan kry jy ook die ou wat sy roer net uit die kluis haal 1keer per jaar die dag as hy gaan jag.

Boogjagters oefen gereeld, skiet baie pyle stukkend soos hulle tune en tekere gaan om die "perfekte"( is daar ooit , perfekte kombinasie?) kombinasie te kry. Groei in selfvertroue en weet wat is hulle beperkings. Studeer dier anatomie. Dit is juis dit wat ek hou van die boogjag, dat ek weet ek met selfvertroue, met "primitiewe" toerusting nogsteeds n bok kan huistoe bring. Ek gee toe dat daar wel manne is wat vandag 'n boog koop en oor 2 dae wil jag, maar weereens, hulle is in dieminderheid.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 25, 2013 9:44 pm 
Newbie
Newbie

Zack .... Long time no see. Ek sal bietjie my boog moet afstof dan kom skiet ek weer as julle weer 'n field aanbied.

Ek het al gehoor van 'n paar manne wat nie bang is om 80m te skiet met die boog nie (al vat dit 3 skote). Hulle skiet soms die bok raak en as hulle hom daarna weer op 100m+ moet skiet is dit nog soveel meer pret.

Ek is al saam met so groep genooi maar dis genoeg om mens naar te maak. Ek het eerstehands ondervinding van sommige van hulle se vermoëns en glo my, dis nie bogemiddelde skuts nie.

Ek het eendag in Jhb 'n field saam met twee karakters geskiet wat my baie minderwaardig laat voel het. Hulle jag 40m+ ... Maklik, maar dan mis hulle albei 'n fieldbutt op 30y.

Party dae dink ek mens moet nie daaroor praat nie want netnou sien hierdie tipe karakters die bespreking en dit motiveer hulle om te streef na wie het die langste jagskoot geskiet.

Corné

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Apr 26, 2013 6:18 am 
Full Member
Full Member

Cmitch wrote:
Ek het eendag in Jhb 'n field saam met twee karakters geskiet wat my baie minderwaardig laat voel het. Hulle jag 40m+ ... Maklik, maar dan mis hulle albei 'n fieldbutt op 30y.

Corné

Nie gemis nie man! Daai butt het hulle gestring jump...

Dit gebeur.Regtig.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Apr 26, 2013 7:46 am 
Hallo Corne

Dis lekker om van jou te hoor.
Dankie vir jou brief. Dis waar wat jy sê oor sekere manne. Op 'n target baan sukkel hulle om 'n pyl akkuraat te skiet op 40yards maar hulle jag op 80 Yards en langer.

Ek hoop as persoon dat langafstand boogjag aan die uitsterf is. Dis vir my as persoon meer oneties as die man wat die leeu met die boog geskiet het van die bakkie. As langafstand boogjag nog steeds be oefen word hoop ek hulle hou dit onder die dek mantel. Maart soos ek sê, dis maar my gevoel

Reply with quote  
PostPosted: Fri Apr 26, 2013 8:35 am 
Hero Member
Hero Member

Langafstand boogjag sien ek suiwer as jy ballone kan pop op 100m, jy 'n doodskoot kan vat op 50m met 'n groot bok (soos BWB). Moet nie dat ons nou ingaan in die wiskunde weer nie.

Soos gese, ek het dit al suksesvol gedoen, omdit dit binne my vermoe was en ek nie nader aan die diere kon kom nie. Sl ek weer? Nee, behalwe as ek 'n bok gewes het en ek moet hom weer skiet as hy op 50 staan.

Soos Zack se, ek hoop langafstand boogjag is aan uitsterf. Dit is oneties, want daar is geen manier wat jy kan waarborg dat daardie bok vinnig gaan doodgaan nie.

Oefen ver, verbeter jou vermoeens, sodat jy die bosluis op die dier op 20m kan raakskiet!

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Apr 26, 2013 7:46 pm 
Jr. Member
Jr. Member

Naand almal

Vir my gaan dit nie oor wie die verste kan skiet noe, maar eerder wat die risiko is vir kwes. Ons moenie vergeet dat ons met lewe werk nie en lyding was nog nooit nice nie. So in my opinie, hoe verder die bok, hoe groter die risiko vir kwes itv al die redes wat Gerhard reeds gelig het. Ek self skiet Coke blikkies op 60-70 m, maar sal nooit n bok skiet op die afstand nie, suiwer agv die risiko vir kwes. Ek wil se vir elke 10 m oor 30 m verdubbel die risiko van kwes, so waarom wil jy dit doen. Kyk maar hoe stringjump rooibokke en varke..!

So ek is 100% agter Gerhard en ek self jag al 10 jaar met die boog

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 27, 2013 4:58 am 
Hero Member
Hero Member

Dit klink vir My of ons almal saamstem op die punt, ons verwoord dit net anders. Mooi, Ek is bly ons boogjagters sstaan saam!

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 27, 2013 5:52 am 
Hero Member
Hero Member

Ek stem Henk...

Al skiet jy n Hoyt...

Ons almal praat die selfde taal oor lang afstand skiet.

En 90% se maks jag afstand is 30yards.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 27, 2013 9:18 am 
Hero Member
Hero Member

morne smith wrote:
Jaco koop vir jou 'n bogie man dan skiet ons saam.

Morne

Baie dankie vir die uitnodiging, my Ouboet hier op die forum het boe sowel as my seun en ek het al saam hulle geskiet en doen nie te sleg nie ek my self het 'n Bear longbow wat ek weens 'n gebrek aan tegniek nog nie eers ordentlik kon span nie wat nog te se akkuraat skiet so hy hang saam my Crossbow en Pinochio "puppet" in my kantoor vir dekorasie. Met die ander manne se "compounds" skiet ek lekker maar dis nie vir my nie, ek myself het nog te veel goed wat ek met die roer wil skiet en ek dink ek is verslaaf aan die reuk van kruit wat brand. ;D

SV MAD (Henk) wrote:
Ek dink (en die manne kan my nou seker maar trapm veral oor die geblikte leeu-jag storie) dat boogjagters OOR DIE ALGEMEEN meer etiese en verantwoordelike jagters is as geweerjagters.

Henk

Ek kan ongelukkig nie hier met jou saamstem nie en dink ek ons moet mekaar maar 'n plekkie in die son gun, ek sal myself nooit sover kan kry om in 'n "hide" by 'n watergat of voerplek te gaan wag vir 'n dier wat vir sy noodsaaklikhede in te kom en hom dan daar kan doodskiet nie, ek weet nie dit voel vir my dat die enigste doel voor oe dan hier is om teiken te skiet op 'n lewende wese. Met "walk en stalk" het ek egter geen probleem nie want die jagter gebruik sy elke sintuig en tegniek om die bok uit te oorle en hom dan te dood.

Jy gaan tien teen een nie met my saamstem oor nagskiet met die lig nie wat vir my dalk weer heel eties voorkom. Hier kom ons weer uit by die holrug geryde onderwerp van wat is eties en volgens my is dit eenvoudig om 'n dier suksesvol met genoeg geweld so vinnig as moontlik te dood.Ek dink dus nie ons kan 'n aaname maak dat boogjagters meer eties as geweerjagters is nie want aan beide kante is daar maar "asholes" wat ons as jagters 'n slegte naam gee.

Manne dankie vir julle geduld en goeie verduidelikings en dankie dat ons met respek van mekaar kan verskil.

Groete
Jaco Stander

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 27, 2013 10:11 am 
Sr. Member
Sr. Member

Aai ek kan voel hoe vloei die liefde hier tussen ons ouens. Gerhard wat is die beste fixed broad head of expandable?

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 27, 2013 12:07 pm 
Hero Member
Hero Member

Jaco, Ek hoor wat jy de. As jy n mens is wat baie in die buitelug kom en elke naweek kan Jag, sal hide nie die lekkerste opsie wees nie. As Ek kom kies,sou Ek ook walk en stalk. Ongelukkig werk dit die laaste paar jaar so uit dat Ek net 2-3 keer per jaar kan Jag. Dus beteken dit vir My dat as Ek vleis wil buis toe vat, Ek moet kies om te walk en stalk ( en dalk 1dier skiet as Ek gelukkig is in My 3 jagnaweke) of darem 5 diere skiet (verzekerde vleis omtrent) as Ek in hide sit.

dit is zo dat mense nie hou van hide dit nie. Ek vind dat die stilte van n hide ongelooflik lekker is vir My, veral as Ek uit drie jaaglewe van die stad ontsnap. Ek stem verder met jou saam oor met ligte skiet enz. Die dag as Ek meer in die buitelug kan kom, sal Ek baie graag wil walk en stalk, maar nou is dit nog n droom. Om vleis op die tafel te dit is meer belangriker.

oor die etiese aspek wat jy gequote het wil Ek net tuisbring dat boogjagters oor die algemeen baie beter voorberei as geweer jagters, huis omrede daar so groot kans is dat dinge skeef kan loop. Sien, ons stem eintlik saam.

ps: span nou daai stok en snaar en begin skiet jong :-)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 27, 2013 12:09 pm 
Hero Member
Hero Member

Morne, wat is jou budget? Afhangend van jou antwoord is daar redelik baie opsies itv vastelem broadheads.

vir mechanicals, het Ek gevind dat die G5T3 die sterkste is en n lekker gat sny ook wat n bwb vinnig in sy spore stuit

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Apr 29, 2013 7:14 am 
Full Member
Full Member

morne smith wrote:
Aai ek kan voel hoe vloei die liefde hier tussen ons ouens. Gerhard wat is die beste fixed broad head of expandable?

Weet nie of ek sal se die beste nie... maar sover as mechs gaan sal ek se G5 se T3's
Fixed blades sal ek kan aanbeveel (ek skiet self met hulle) slicktricks of montecs.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Apr 29, 2013 8:33 am 
Hero Member
Hero Member

Dit hang af wat mens van fixed blades verwag.

Elke fixed blade wat ek al geskiet het het uitstekend presteer.

As jy regtig die beste van die beste wil he, kry Vikings of German Kinetics. Maar Slicktricks, thunderheads, muzzy's ens het al duisende bokke huis toe gebring

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu May 02, 2013 10:26 am 
Sr. Member
Sr. Member

Ek jag van dag een af met Nitron's(125gn) en het verlede jaar die buffel met Vikings geskiet. Ek moet saamstem die Vikings het hulself oortref. Min ouens kan sê(met bietjie geluk) dat hulle dwarsdeur 'n buffelkoei kon skiet. My pyl het mooi getrek en ek was baie gelukkig om ribbes te mis. Ek wil net 'n paar mechanicals aanskaf vir die wis en die onwis, maar dan wil ek die regtes koop. Dankie Henk, Egenis ek vertrou jul oordeel en ondervinding hier. Ek gaan vir my 'n stelletjie of twee koop. 125gn as hulle in daardie gewig beskikbaar is.
Groete

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu May 02, 2013 10:38 am 
Hero Member
Hero Member

morne smith wrote:

Dis n persoonlike keuse.

My keuse sal beslus enige een van die Slick Trick reeks broad heads wees (Let wel nie die nuwe expandable een nie)

As jou boog reg getune is vlieg fix blades soos n field point.

Jy kan nie regtig broad head tuning doen met n mechanical broad head nie al adverteer hulle op die pakkie dit vlieg soos n field point.

As jou boog nie reg getune is nie skiet jy verseker op n ander plek...

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours