JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Mon Nov 12, 2018 11:57 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
 Post subject: Uit die vuis uit
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 12:20 pm 
Hero Member
Hero Member

Manne,

In my jong dae het ek bitter baie gejag te voet en perd en het bykans uitsluitlik net uit die vuis geskiet sonder probleme - dit nog oopvissier ook.

Ek het die afgelope paar jare agtergekom dat dit moeilik raak om uit-die-vuis houe in te kry, dus skarrel ek maar altyd na n boom of gaan plat oor n klip of stomp of langs n miershoop. Die ding wat my irriteer met myself, is soms is daar f-ol naby om jou te stewig nie en dan moet jy mos uit-die- vuis kan gooi...!!!

Ek stap laat na-middag gister om die land en kry paar tarrentale so op 70 meter, staan en probeer die kruishaar op die tarrentaal hou - vergeefs, ek is bo oor-links-regs-onderdeur. Vanoggend voor werk om die land en weer dieselfde ding - ek kan om die dood nie my kruishaar stil gehou kry op die teiken nie. Hel dit irriteer my grensloos.

Is ek besig om mal te word of is daar van julle manne ook in die 50'er + jare wat ook die affere agterkom?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Uit die vuis uit
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 12:24 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Ek het maar skietstokke aangeskaf. Ek hou van die Primos 2 been. Ek kan egter ook verstaan dat iemand wat elke dag in die veld is nie altyd 'n skietstok wil romdra nie.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 12:38 pm 
Hero Member
Hero Member

Dalk maar net weer n bietjie oefen. Oom Piet Breed het my n oulike manier gewys hoe hy oefen met n lazer pointer in sy huis.
Moet se ek was stom geslaan toe hy my dit wys.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 12:40 pm 
Hero Member
Hero Member

RUPERT wrote:
Dalk maar net weer n bietjie oefen. Oom Piet Breed het my n oulike manier gewys hoe hy oefen met n lazer pointer in sy huis.

Deel bietjie asb ?

6.5x55 Howa

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 12:58 pm 
Hero Member
Hero Member

Francois,

As ek mag vrae wat was die scope vegroting gewees op jou geweer op die tarentale?
Rede hoekom ek vrae hoe minder jy sien dat jy bewe en beweeg hoe meer skiet jy raak jys sal nogal verbaas wees as jy die scope afdraai na x 4 vergroting en sien hoe van die tarries om.

By BASA kry ons darem lekker uit die vuis oefening en dit help baie met bosveld jag waar jy nie altyd tyd het vir 'n dooierus, boom of stokke selfs.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 1:48 pm 
Hero Member
Hero Member

Hou jou kruis bo die bok /teiken sak stadig en as die kruis kom waar hy moet wees ,moet die skoot klap.Ek hou weer my kruis onder die bok en bring hom stadig op as die kruis op sy merk kom moed die skoot loop.Ek het net agter gekom dat ek dit beter kan beheer as ek die wapen lig teenoor as ek die wapen laat sak ,dis vir my of ek vinniger begin sak hoe langer ek vat .
Dis maar hoe ek hom doen ,nodeloos om te se jou vertikale lyn moet die heeltyd gehou word waar jy die skoot wil laat val ,so jy kyk net na jou horisontale draad.As hy op hoogte is moet die skoot loop.Ken jou geweer en ken jou sneller.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 1:56 pm 
Newbie
Newbie

[quote="Vlakvark"]Hou jou kruis bo die bok /teiken sak stadig en as die kruis kom waar hy moet wees ,moet die skoot klap.Ek hou weer my kruis onder die bok en bring hom stadig op as die kruis op sy merk kom moed die skoot loop.Ek het net agter gekom dat ek dit beter kan beheer as ek die wapen lig teenoor as ek die wapen laat sak ,dis vir my of ek vinniger begin sak hoe langer ek vat .
Dis maar hoe ek hom doen ,nodeloos om te se jou vertikale lyn moet die heeltyd gehou word waar jy die skoot wil laat val ,so jy kyk net na jou horisontale draad.As hy op hoogte is moet die skoot loop.Ken jou geweer en ken jou sneller.[/quote
Goeie advies. Die tegniek werk ook vir boogskiet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 2:17 pm 
Hero Member
Hero Member

Dankie manne.
Frederik ek het n 6 x op my 22, ek het ookal gedink dis dalk bietjie te veel vir die nader skote en dat dit die oorsaak kan wees. Ek moet dalk die trale laat loop na 100 m se merk toe... ;)

VV ek sal daai tegniek probeer, ek is gewoonlik vinnig van onder af op die kol en dan wil ek kole gooi, maar "die kruishaar" wil nie saamwerk nie...Sal hom bietjie so paar weke van bo na onder bring en kyk.

Rupert ja daai sal n goeie offening wees. Ek het so laser-wyser en sal hom net met tape op die loop vasdraai en oeffen.

Ek dink (weet) asemhaling is my groot probleem. Ek hou asem op as ek begin aanle, dalk moet ek net egalig en deeglik asemhaal tot voor ek die skoot druk, en dalk.... moet ek ipv stap begin draf met 22 hoog voor en fikser raak ;)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 2:22 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Hi Francois ek sukkel oor die algemeen met .22 uit die vuis. Hulle is gewoontlik te kort,comb is te laag vir scope en hulle is te lig.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 2:25 pm 
Hero Member
Hero Member

Thunderhead wrote:
Hi Francois ek sukkel oor die algemeen met .22 uit die vuis. Hulle is gewoontlik te kort,comb is te laag en hulle is te lig.

Weet jy ek het daaraan ook gedink, dis n baie ligte 22 en my groot geweer is seker 3 keer swaarder, en hom hou ek baie meer stil uit die vuis. Kan ook nie verdomp die trale met die o-kwes looi nie, wat kry die brakke dan... ;)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 08, 2018 3:46 pm 
Hero Member
Hero Member

Sit 'n geweer belt op en draai jou arm deur hom. Trek nou die geweer vas in jou skouer. Dit behoort so 50% bewe uit te haal.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 7:23 am 
Full Member
Full Member

heywillie wrote:
RUPERT wrote:

Deel bietjie asb ?

Stel ook belang om te luister.....of is dit 'n staatsgeheim;)

300WSM Tikka Super Varmint
22-250 Weatherby Varmint RC

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 10:01 am 
Sr. Member
Sr. Member

Ander ding om aan te dink is barrel time. N vinnige geweer skiet drie keer vinniger as n .22 so jou bewe op groot geweer sal minder effek he as .22. Ek het dit agter gekom toe ek met my Pcp staan posisies begin ofen.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 3:46 pm 
Hero Member
Hero Member

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 5:25 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek bewe ook lekker deesdae. As jong kind kon ek vuurhoutjies raakskiet met my Diana windbuks. Nou dat ek 'n man met rekeninge en 'n kind is beweeg daai voorste visier net te veel.

Iets wat wel vir my werk maar wel oefening verg, is om doodeenvoudig die geweer op te tel, en sodra die visier opgelyn is met die teiken, te skiet. Amper in een beweging. Dit help natuurlik as mens 'n goeie gevoel vir jou geweer het. Dis nie so moeilik soos dit klink nie, maar jy moet maar eers met 'n windbuks oefen totdat jy die truuk agter die blad het.

Ek moet seker maar noem dat dit oop visier is. Ek dink nie ek sal dit met 'n teleskoop regkry nie want ek moet altyd 'n oomblik neem om myself te orienteer met die ding.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 8:09 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek was in Julie vanjaar gelukkig om 'n rooibok deur die hart te skiet oor afstand van 191 meter, sommer so uit die vuis uit. Ja, dit was met my .270!!! Ek hou in die algemeen nie van te groot vergroting in die Bosveld nie, gebruik nie meer as 6 x vergroting nie. Mens moet maar meeste asem uit jou longe hê as jy die skoot af-"druk" en ja, ek spot dikwels en sê dis dikwels 'n kwessie van "raak bewe". Die tegniek van die geweer egalig vertikaal optrek, werk vir my die beste. Ek glo die windbuks is waardevol wanneer dit by voorbereiding kom. Hoe fikser mens natuurlik is, hoe beter.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 9:20 pm 
Hero Member
Hero Member

So 'n paar kommentare oor die uit-die-vuis kwessie:

1. Uit die vuis is die heel moeilikste van al die konvensionele skietposisies. Daarom behoort mens dit ook die meeste te oefen.
2. Skietkuns is 'n bederfbare vaardigheid. Wat ons lank gelede kon doen sê niks. Wat ons vandag oefen bepaal ons vaardigheid.
3. Ouderdom werk teen skietkuns. Hoe ouer jy word hoe harder moet jy werk net om jou standaard te handhaaf.
4. Fiksheid help skietkuns. Gewone kardiovaskulere oefening asook spieroefening. Die beste gewig om mee te oefen is jou swaarste geweer.
5. Soos wat mens ouer word raak die oë swakker en die hande meer bewerig. Groter teleskoope help vir die swak oë maar vereger die bewerasies. Ek wonder steeds hoe om die 2 te hanteer...

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 9:43 pm 
Full Member
Full Member

Ek lig ook die geweer op deur die teiken, maar deesdae net op naby skote. As jou myle hoog raak en baie was grondpad, moet 'n ou dit maar teësinnig aanvaar. Ons kan ons nie bankrot oefen soos Jerry Miculek nie.

Probeer gerus 'n stel "quad sticks". Dit voel soos om vanaf 'n skietbank te skiet.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Nov 10, 2018 8:30 am 
Hero Member
Hero Member

Of koop 'n haelgeweer en bekruip alles.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Nov 12, 2018 3:47 pm 
Hero Member
Hero Member

Harambe wrote:

++>: ++>: ++>: GRAPGAT !

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Nov 12, 2018 5:04 pm 
Hero Member
Hero Member

FHM wrote:
Harambe wrote:

++>: ++>: ++>: GRAPGAT !

Dit het alles met ouderdom te doen.
Altzheimers maak dat ek nie uit die vuis kan praat nie en geite maak dat ek nie uit die vuis kan skiet nie.

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC + 2 hours