JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Fri Dec 15, 2017 7:44 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 10:06 am 
Full Member
Full Member

Dagse manne

Wil graag by julle manne hoor watse nommer 12G haelgeweer patrone gebruik julle vir die volgende voel soorte

Kolgaanse
Makoue
Eende
Tarentale

Ek gebruik normaal weg nr 3 en dan AAA vir verder skote waar die voels bietjie verder in panne of in damme sit, maar begin dink om nr 1 te probeer. Verder wil ek ook graag hoor watse maak julle verkies. Het vanoggend Kloppers in Bloemfontein gebel en hulle hou nou n' Rio maak aan, ek ken dit glad nie, het iemand van julle al van die patrone gebruik?

Dankie

Groete
Chris

BRNO - .22 Mod 2 (1968)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 10:25 am 
Hero Member
Hero Member

Nr 6'e het die beste BC ;)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 10:25 am 
Full Member
Full Member

Kolgaanse #3 or #4
Makoue #2 or #3
Eende #4 or #5
Tarentale #4 or #5

Chris (vdB) wrote:
Dagse manne

Wil graag by julle manne hoor watse nommer 12G haelgeweer patrone gebruik julle vir die volgende voel soorte

Kolgaanse
Makoue
Eende
Tarentale

Ek gebruik normaal weg nr 3 en dan AAA vir verder skote waar die voels bietjie verder in panne of in damme sit, maar begin dink om nr 1 te probeer. Verder wil ek ook graag hoor watse maak julle verkies. Het vanoggend Kloppers in Bloemfontein gebel en hulle hou nou n' Rio maak aan, ek ken dit glad nie, het iemand van julle al van die patrone gebruik?

Dankie

Groete
Chris

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 10:37 am 
Hero Member
Hero Member

Rio is UEE. Niks fout daarmee nie.

Kolganse #4 of #5
Makoue #3, maar het al n paar met ligter hael laat val.
Tarentaal en eend #5

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter. - Winston Churhill

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 10:42 am 
Hero Member
Hero Member

Stem saam met Papabeer; RIO is volop en werk goed.

My ondervinding strek nie verder as Tarentaal nie.... Nr 4 of 5 is reg

Howa 1500 30-06
Musgrave M90 7x57
Mossberg Maverick 12br
CZ75 9mmP

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 10:44 am 
Sr. Member
Sr. Member

Kolgans & Makou #3
Eende en tarentale #5

Musgrave 30-06; Sako 243; Browning 525 Sporter; Baikal TOZ-34; Smith & Wesson M&P40

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 11:22 am 
Full Member
Full Member

Dankie vir julle terugvoering, lyk vir my ek wil te grof gaan met #1. Sal bietjie #4 ook probeer

BRNO - .22 Mod 2 (1968)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 11:28 am 
Full Member
Full Member

Onthou hoe growwer die hael hoe minder korrels is daar en hoe groter maak die pattern oop wat jou n groter kans op n mis of n kwes gee, veral op langer afstande.
fyner hael het meer korrels wat meer bymekaar bly en n digter pattern gee.
Groete.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 11:31 am 
Hero Member
Hero Member

5 vir Tarentaal en eende
3 vir die res
6 vir duiwe

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 11:32 am 
Sr. Member
Sr. Member

Nie eendvoël of sy familie nie, maar waarmee sal julle 'n rooijakkals skiet?

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 11:36 am 
Hero Member
Hero Member

AAA of SSG
Maar dink meer AAA vir n probleem dier

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 12:49 pm 
Newbie
Newbie

Hallo Rudi. Onshet hulle baie uit die helikopter uit geskiet. Almal wil te grof gaan. Nr3 werk baie lekker op ou vossie uit die lug uit

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 1:14 pm 
Hero Member
Hero Member

Ons skiet jakkalse met Nr.2 uit die chopper uit.
Rooibokke met AAA
Wildebeeste met SG en SSG.

G&G VARMINTING
FIND US ON FACEBOOK

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 3:31 pm 
Sr. Member
Sr. Member

Dankie almal. Ons skiet ook uit microlight en gyro uit, te grof werk nie, daai toets doer in die begin al gedop. AAA is nog onnodig grof, dan sal ons hou by nr 3, dit klink soos 'n goeie middeweg.
Met 'n hael geweer wat lekker gechoke is sal tot nr 5 werk, maar dan sprei hy te min op kort afstand en op langer afstand skiet raak toegee 'n kuns.
Groete

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Aug 14, 2017 5:17 pm 
Full Member
Full Member

Tot op watter afstand dink julle kan mens gaanse / makoue met #3 en #4 hael skiet, met n' O/U haelgeweer wat 30" loope het, waarvan alby loope full choke is. 35 tot 40 meter of wat dink julle?

BRNO - .22 Mod 2 (1968)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 15, 2017 8:03 am 
Sr. Member
Sr. Member

Chris,
Looplengte bepaal nie die afstand waarby jy voëls met redelike sekerheid behoort te skiet nie en choke in 'n mindere mate ook so, jou eie vermoe is na my mening die bepalende faktor. Skiet eerder op korter afstand met sekerheid as om lang twyfelagtige skote te waag.

Om jou nou verder deurmekaar te maak: Behalwe vir die kleiner haelgroottes is daar 'n verskil in grootte van Engelse hael nommers en Europese nommers. As algemene riglyn is Europese nommers groter as Engelse nommers. bv Europese #4 is ekwivalent aan Engelse #3.

My aanbeveling is dieselfde as Dewald (Pappabeer) s'n maar ek is gemaklik met 34g Britse #4 vir wildemakou en 28 tot 34g Britse #6 vir eende. Duiwe met 28g #7 tot 24g #7.5.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 15, 2017 8:23 am 
Hero Member
Hero Member

Die aanbevelings bo is gemaak uit ondervinding - dit stem ooreen met my bevindinge. Een proviso wat ek wil byvoeg en dit is dat 'n tarentaal taaier is as wat mens dink. Veral waar hulle geskiet word met die oploop metode is 'n skoot van agter geneig om net die "landing gear" te laat sak en dan gaan die gekweste voël nog so verder 2-300 meter voor hy val. Dit is hier waar No. 4's net so ekstra versekering gee bo No. 5's.

Het al 'n paar wildemakoue sien val met No. 7's. Redenasie is dat die pattern verseker dat baie korrels tref en dan is kopskote op kort afstand die norm (Goeie skietwerk nodig - ek tel nie onder daardie groep nie). Die swaarder no. 3's is hier egter voorkeur om die dikker bene te kan breek.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 15, 2017 9:43 am 
Full Member
Full Member

Baie dankie oom Tripod en obasch vir julle terugvoering, dit maak vir my mooi sin wat julle se

BRNO - .22 Mod 2 (1968)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 15, 2017 10:35 am 
Hero Member
Hero Member

Geno wrote:
Rooibokke met AAA

Ek vra uit onkunde Geno, maar waarom sien ek nie die gebruik van Slugs by die groter wild nie?

Howa 1500 30-06
Musgrave M90 7x57
Mossberg Maverick 12br
CZ75 9mmP

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 15, 2017 11:18 am 
Hero Member
Hero Member

Ashley wrote:
Geno wrote:
Rooibokke met AAA

Ek vra uit onkunde Geno, maar waarom sien ek nie die gebruik van Slugs by die groter wild nie?

Die loodkorrels wat versprei help as daar uit die onstabiele helikopter kopskote geskiet word.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 15, 2017 11:26 am 
Jr. Member
Jr. Member

Wat Oscar sê van die verskillende haelgroottes is waar, behalwe dat die Italianers gebruik maak van die Europese groottes vir die kleiner hael en die Engelse groottes vir die groter hael.
Ek is verskriklik geseënd, en skiet al die afgelope 20 jaar so ‘n paar voëltjies per jaar en gewoonlik ook in groter groepe, so ek kry die kans om redelik te observeer wat is die effek van haelkorrelgrootte op die prooi. Wat ek wel kan sê is dat afstand waarop ‘n mens skiet wel ‘n groot verskil maak op die effektiwiteit van kleiner korrels en so ook of ‘n mens inkomende en kruisende voëls skiet of voëls wat van jou af wegvlieg.
Ek sal nie ‘n haelkorrel kleiner as ‘n Engelse nommer 6 op enige van ons normale jagvoëls gebruik nie, uitgesluit duiwe en kwartels.
Hier is my aanbeveling, in Engelse groottes, op die spesies soos jy gevra het, plus ‘n paar bygegooi.
Kolganse #4
Makoue #1 of 2
Eende, fisante en patryse #5 of 6
Tarentale #4 of 5

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 16, 2017 9:42 am 
Sr. Member
Sr. Member

johannvdg wrote:
Wat Oscar sê van die verskillende haelgroottes is waar, behalwe dat die Italianers gebruik maak van die Europese groottes vir die kleiner hael en die Engelse groottes vir die groter hael.
Ek is verskriklik geseënd, en skiet al die afgelope 20 jaar so ‘n paar voëltjies per jaar en gewoonlik ook in groter groepe, so ek kry die kans om redelik te observeer wat is die effek van haelkorrelgrootte op die prooi. Wat ek wel kan sê is dat afstand waarop ‘n mens skiet wel ‘n groot verskil maak op die effektiwiteit van kleiner korrels en so ook of ‘n mens inkomende en kruisende voëls skiet of voëls wat van jou af wegvlieg.
Ek sal nie ‘n haelkorrel kleiner as ‘n Engelse nommer 6 op enige van ons normale jagvoëls gebruik nie, uitgesluit duiwe en kwartels.
Hier is my aanbeveling, in Engelse groottes, op die spesies soos jy gevra het, plus ‘n paar bygegooi.
Kolganse #4
Makoue #1 of 2
Tarentale #4 of 5

Ek stem. Ek kan ook net byvoeg dat daar baie kolganse en makoue gekwes word deur ouens wat van te ver af op hulle skiet. Beide spesies is baie taai en wys nie altyd dadelik dat hulle raak geskiet is nie. Tarentale het baie dieselfde gewoonte.

In my opinie behoort mens nie verder as 30 meter of so op enige geveerde teiken te skiet nie en eerder mooi seker maak jy skiet raak. Ek weet dis nie altyd maklik om naby te kom nie maar ek dink dis wys om eerder te poog dat jy soveel korrels as moontlik in die pattern (en derhalwe die teiken) in kry eerder as om lang skote te waag.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Aug 16, 2017 9:46 am 
Hero Member
Hero Member

Johan van Wyk wrote:
johannvdg wrote:
Kolganse #4
Makoue #1 of 2
Tarentale #4 of 5

Ek stem. Ek kan ook net byvoeg dat daar baie kolganse en makoue gekwes word deur ouens wat van te ver af op hulle skiet. Beide spesies is baie taai en wys nie altyd dadelik dat hulle raak geskiet is nie. Tarentale het baie dieselfde gewoonte.

In my opinie behoort mens nie verder as 30 meter of so op enige geveerde teiken te skiet nie en eerder mooi seker maak jy skiet raak. Ek weet dis nie altyd maklik om naby te kom nie maar ek dink dis wys om eerder te poog dat jy soveel korrels as moontlik in die pattern (en derhalwe die teiken) in kry eerder as om lang skote te waag.

Wou nou dieselfde kom beklemtoon. Tensy jy 'n Protea skut is wat elke dag so 100 skote is, bly liefs by die aanbeveling bo.

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC + 2 hours