JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Mon Mar 18, 2019 9:18 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 11:09 am 
Hero Member
Hero Member

Hi Manne

Ek sit hier vandag en wonder of gaan ek meer kwaad as goed doen. Ek sit met n klein man wat bitter graag saam sy oom wil gaan jag en was nooit bloot gestel aan die jag wereld of gewere nie.

Nou soos dit maar gaan maak die mannetjie my mal as hy by my huis kom om met die windbuks teskiet en ek moet se hy kom regtig mooi reg en luister as ek hom verduidelik van die moets en moenies.

N paar jaar gelede wort ek in n blik gedruk en wort gevra wanneer vat jy hom dat hy sy eerste bok kan skiet en ek antwoord as hy 11 jaar oud is. Nou ja die man is nou 11 en ek is nou gedwing om by my woord tebly. Ek weet windbuks is nie n jaggeweer nie en ek weet hy het nog nooit met n grood geweer geskiet nie maar ongelukig het ek en hy net nie die geleendheid gahad dat hy saam my baan toe kon gaan vir die nodige oeffening nie.

Nou sit ek in twee. Kom ek op met n verskoning en se vir hom hoekom hy nie kan skiet nie en lyk en voel soos die vark of gee ek hom n kaans op n rooibok en hoop vir die beste maar staan n kaans dat hy emosioneel seer gaan kry as hy kwes en nie die bok kry nie.

Ongelukig kan ek nie die mannetjie by my kry voor die jag sodat ek hom net teminste kan laat voel wat die geweer doen en ook oeffen nie.

Wat sal julle in so n geval doen?

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 11:13 am 
Hero Member
Hero Member

Uit ondervinding, sou ek hom mooi laat verstaan dat hy eers met daai roer gereeld op die baan moet kom. Om hom aan die diep kant in te gooi met jag gaan meer moeilikheid as goeie dinge veroorsaak. Persoonlik dink ek nie dis die risiko die moeite werd nie

Rem 243 Win

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 11:23 am 
Hero Member
Hero Member

Malan123 wrote:
Uit ondervinding, sou ek hom mooi laat verstaan dat hy eers met daai roer gereeld op die baan moet kom. Om hom aan die diep kant in te gooi met jag gaan meer moeilikheid as goeie dinge veroorsaak. Persoonlik dink ek nie dis die risiko die moeite werd nie

+1! Vat hom dalk die jaar saam en laat hy 'n tarentaal of iets skiet en eers mooi sien hoe werk die jagtery. Daarna bietjie oefen, sommer daar op die plaas as daar geleentheid is en dan maak jy die call van daar af oor wanneer hy reg is.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 11:29 am 
Hero Member
Hero Member

Ek het in dieselfde rigting as jy gedink Eugene. Hy was al een keer saam my gewees op n jag en het al gesien wat gebeer gedurende n jag. Ek dink n paar skote op die plaas met die 6.5 sal my n beter idee gee of hy die skoot kan vat of nie.

As ek sien dat hy ok sal wees sal ek dat hy van die bakkie af skiet mits die kondisies 100% reg is en met n ander as daar dalk n opvolg skoot nodig is.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 11:39 am 
Hero Member
Hero Member

Maak ook seker dat hy emosioneel reg is om n bok te skiet. Hy moet verstaan dat die.bok dood is.

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 11:50 am 
Hero Member
Hero Member

My seun het op 9 1/2 jaar sy eerste vark geskiet miskien nog te jonk maar het groot geword met 'n pa wat profesioneel gejag het en het al van 7 jarige ouderdom gereeld met die .22 en nog jonger toe hy gereeld met die windbuks skiet. Saam gewees op paar jagte en baie jag videos gekyk.

Nou is hy 14 en het laas Saterdag sy eerste blouwildebees omgedop met my 375 nogal. Dit is nie jou eie kind nie so dit is self moeilik om te weet of hy reg is en die emosies kan hanteer. Ek voel wel sterk daaroor dat die seun eers met 'n rooibok kaliber geweer moet oefen.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 12:11 pm 
Hero Member
Hero Member

Dit is nie net van emosioneel reg wees nie. My seun se vriende het al op 7 jarige ouderdom bokke van agter die bakkie dood geskiet op 50m.. probleem is as jy met die kinders praat waardeer hulle dit nie en was niks spesiaal nie.

My seun is nou 10 en het nog nie 'n bok geskiet nie. Hy moet eers soos bo genoem genoeg op die baan skiet om n rooibok met ruste uit die sit posisie dood te kan skiet dan is hy reg, al skiet hy hom dan van agter die bakkie af pla dit nie.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 9:13 pm 
Hero Member
Hero Member

joe rocket wrote:
Maak ook seker dat hy emosioneel reg is om n bok te skiet. Hy moet verstaan dat die.bok dood is.

Yes, hy moet verstaan wat dit beteken om n bok se lewe te vat, hy moet die geweer leer ken en op die papierbok oefen. En dan moet hy by wees as iemand anders n bok skiet, en daarna self besluit. Dis hoe ek my 2 seuns voorgestel het. Hulle jag nou meer as ek, en is maar net 8 en 5...

2x BRNO Mod2 .22
BSA .303
FAB.NAT. (Browning) .308
Beretta 9mm
CZ 100 9mm
Lanber 12ga

Ruger M77 .243
Ruger M77 VT 6.5 CM
Ruger M77 7mm-08
Ruger M77 .30-Suk6
Ruger No.1 .375 H&H
Ruger .44 Mag Red Hawk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 9:21 pm 
Hero Member
Hero Member

Hy is n hele jaar lank 11 jaar oud.....laat hom oefen, tarries en hase skiet ...leer om geweer self te dra en oor stokke te skiet ....en vat hom dan op n gemaklike blesbok of soortgelyke jag.......
Any way, dis wat ek sou doen

Cheers

BRNO 308, BRNO 22, Howa 243
HOWA 308, MAB 7.65
Stormers/WP

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 10:07 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek steun wat Eugene en Cobus sê, plus hy moet emosioneel gereed wees.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 7:58 am 
Full Member
Full Member

Julle kinders is baie bevoorreg om op so n jong ouderdom te kan jag en biltong huistoe bring. Alhoewel ek my eerste skote geskiet het met gewere en handwapen op 7 jarige ouderdom, was my eerste bok jag eers heelwat later in my lewe.

Op 20 jarige ouderdom was my eerste jag en toe neem die 30-06 van my pa sommer 7 Springbokke se lewens op n Vrystaatse vlakte.

Indien n kind die geweer veilig kan hanteer, die anatomy van die bok goed ken om n goed geplaasde dood skoot te kan toe dien glo ek hy is reg vir jag.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 12:01 pm 
Hero Member
Hero Member

My seun het sy eerste bok geskiet toe hy groot genoeg was om die 6.5 in die veld te dra. Sonder hulp die skoot kon neem van die stokke, bok kon bloei en help om sy eie bok te laai. Toe hy by die kamp kom het hy help slag aan sy eie bok.
Voor dit het hy baie keer saam gejag maar nie geskiet nie.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 12:07 pm 
Hero Member
Hero Member

Ekskuus, moet net byvoeg by die skool en skool gemeenskap het dit 'n yuppie ding geword om te spog tuseen vaders oor hoe jonk sy kind was toe hy sy eerste bok geskiet het. Seun het gevoel hy kan nie saam praat nie. Ek het vasgebyt en gesê, voordat jy dit nie reg doen nie, kan jy dit nie doen nie. Jou tyd sal kom.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Mar 17, 2019 11:21 am 
Full Member
Full Member

My kriteria was, ek moes eers 5 muisvoëls skiet.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Mar 18, 2019 8:09 am 
Jr. Member
Jr. Member

Seker wanneer hy 5 skote elke keer op n papierbok op n 100 m in "kill zone" kan skiet

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours