Langafstand jag en Etiek

Everything regarding Long Range Shooting and Hunting here / Alles rakende Langafstand skiet en jag hier
Gert Odendaal
Hero Member
Hero Member

Re: Langafstand jag en Etiek

Post by Gert Odendaal » Thu Nov 22, 2012 7:29 pm

Lang afstand skiet gaan maar altyd `n debat tussen jagters en skuts veroorsaak, dit is nie nodig dat daar gepleit word of `n standpunt verdedig word nie...die realiteit is dat daar elke dag geskiet word, ver , naby , mis hopelik meestal raak...omdat `n persoon nie dit aan die groot klok hang as hy met sy jaggeweer `n bok op `n baie ver afstand gekiet het, soos wat plaasvind as jagters/skuts,  pes/plaag diere uitdun en getalle beheer beteken dit nie dat daar nie skote op 500+ geneem word nie...soos Larry Potterfield se"and that is the way it is" as jy die vermoeens het...waarom nie...die deursnee toegewyde  jagter /skut gebruik etiek as `n basis om vanaf te jag ....wat ook reg is..en ons sal in elke geval nooit saamstem met alles wat binne in die jagraamwerk val nie...maar my opinie is net so geldig soos jou opinie en ek glo nie ons behoort vir mekaar te vertel dat jy `n meer korrekte opinie het as ek , of Jan of Koos nie...laat maar ruimte oop vir verskille...dit maak die gesprek op `n forum meer deelnemend en skrik nie persone af wat wil deelneem , maar is versigtig omdat hy dalk aangevat kan word deur `n moderator/mede forum lid...dit is altyd makliker om te onttrek as om deel te neem op `n forum...navorsing en kennis kwalifiseer nie noodwendig `n persoon om ander tereg te wys en hulle opinies te bevraag teken nie...om sulke verworwe kennis te deel met ander word baie meer waardeer....daar is genoeg onderwysers in ons gemeenskap....wat altyd die lat wil swaai .... ;D ;)
.458 Mannlicher Schoenauer
.404 Jeffery M98 aksie (.423) VZ34 aksie 80 jaar oud
.375 H&H Magnum Cogswell & Harrison VZ24 BRNO M98 -aksie
8x57 JS Mauser
7.62 Israeli Mauser (M98)
.22LR Semi-auto Gevarm E-1

Gert Odendaal
Hero Member
Hero Member

Post by Gert Odendaal » Fri Nov 23, 2012 6:06 am

Hoor,hoor so `n bek moet jam kry... ;) ;) ;D Ludwig plaas `n paar fotos van jou bou-projek asb. dit is altyd lekker om sulke projekte van begin tot finale staduim te sien groei..
8x57 JS Mauser

Piet Breedt
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Breedt » Fri Nov 23, 2012 8:05 am

Manne, wat ek die hele tyd eintlik wil s?, maar is bang dat ek windgat gaan klink of wil breg is die volgende.

Ek is een van net n paar dubbele Protea skuts in die land wat in twee afsonderlikke geweer skiet dissiplines Protea kleure het, en my toerusting is verskriklik akuraat vir wat ons daarmee doen, en vir gewone jagafstande tot so 350m tot selfs 400m. Ek skiet gereeld kopskote tot en met daardie afstande as die kondisies idiaal is.

Selfs met hierdie inaggenome en al my jare se ervaring skiet ek die gonge op 800m en bietjie v?rder baie meer mis as raak in veld toestande sonder windvlae ens.
Daarom sal ek dit ten sterkste afraai dat enige een glad nie so n lang skoot sal waag op n bok, tensy jy die regte toerusting het, en jy jou eie vermoe?ns op so n standaard het, dat jy die gonge ten minste 9/10 keer sal raakskiet op daardie afstande in jagtoestande waar daar gewoonlik maar bietjie wind en mirage teenwoordig is. n Gong verteenwoordig die hart long area van n Springbok en Blesbok grote wild, wat die doodmaak area verteenwoordig. n Mis op n gong sal dan heel waarskeinlik n kwesskoot wees, sou dit n bok gewees het waarna jy skiet.

Ek persoonlik skiet die gonge baie meer raak op die lang afstande as daar n redelikke sterk wind waai, as wanneer hy net so bietjie warrel en nie weet waarheen hy nou eintlik moet waai, veral as hy van voor af "fish tail". Dan gooi hy jou links af, dan weer regs en so neuk hy aan.  n Sterk wind is meer konstant, en kan jy jou afmik verstellings meer akuraat bepaal. Vra maar vir die Kapenaars of hulle bang is vir in die wind skiet. Dr Corrie Prins wat saam met ons skiet by SAJSV is n meester in die wind, maar hy het al self vir my ge s? dat hy dit baie moeilikker vind as die wind net so liggies waai  en warrel, en dit is maar op relatief kort afstande tot 350m.

Gert Odendaal
Hero Member
Hero Member

Post by Gert Odendaal » Fri Nov 23, 2012 8:38 pm

Piet
Ek let op dat julle manne wat so ver skiet...dit noem dat tot en met 400 meter is julle redelik in beheer..maar na 400 meter dan verander daar `n hele paar faktore...wat teen die skut begin werk...kan jy `n stukkie uitwei oor die faktore en veranderinge? Dit is maar meer vir `n jagter soos ek wat nog nooit lang-afstand geskiet het nie..(500 meter met R 4 in die weermag) tel seker nie ... ;D ;D ;D
8x57 JS Mauser

Dimitri
Hero Member
Hero Member

Post by Dimitri » Mon Nov 26, 2012 1:10 pm

Ludwig wrote:Dimitri, as is often the case, I completely agree with you.

Ludwig, I feel exactly the same. I tend to agree with most of your posts too. Well done for standing up for what you believe is right even when you know your stance may not be a popular one.

All the best

Dimitri

Piet Breedt
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Breedt » Mon Nov 26, 2012 2:50 pm

Gert, ek roem glad nie daarop dat ek n langafstand skut is nie. In teendeel, ek begin dit ook nou maar die eerste keer probeer.

Op die lang afstande tel daar n hele klomp goed, wat minder efek het op die korter afstande soos bv:
1. n Baie ho? BC (balistiese koe?fisient) koe?l
2. n Baie akurate geweer. Wat aanvaarbaar is op 300m, is nie noodwendig geskik vir die langer afstande
3. n Scope wat baie presies en korek stel.
4. Presiese herlaai prosedures en toerusting
5. Baie akurate balistiese programme wat die regte data in getik is
6. Baie akurate weerstasie soos n Kestrell wat vir jou windspoed, windrigting, barometriese druk, temp, humiditeit ens kan gee op die skietpunt
7. n Spotter wat sy storie ken
8. n Goeie skut wat vinnig kan aanpas na sy eerste skoot en die kondisies kan lees.

Dit is maar so in kort n paar goedjies wat by my opkom

Stefan764
Hero Member
Hero Member

Post by Stefan764 » Sun Dec 02, 2012 12:52 pm

Manne net so van my kant af, na ek gister bietjie gedraai het tussen die lang gooiers, daar is nie n manier nie.

Onthou, ek wys geen vingers of kies geen kant, ek gee net my mening oor langafstand jag & etiek...

Na wat ek gister gesien het dink ek nie dis eties om n bok met n geweer te skiet op 800m nie. Te veel faktore wat n rol speel....
.22 LR - Oberndorf Mauser
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
6,5x284 Norma - Nosler M48
7x64 Brenn -Tikka M695
.375 Ruger - Ruger Alaskan
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus

James Wilson
Hero Member
Hero Member

Post by James Wilson » Sun Dec 02, 2012 2:47 pm

Stefan764 wrote:Manne net so van my kant af, na ek gister bietjie gedraai het tussen die lang gooiers, daar is nie n manier nie.

Onthou, ek wys geen vingers of kies geen kant, ek gee net my mening oor langafstand jag & etiek...

Na wat ek gister gesien het dink ek nie dis eties om n bok met n geweer te skiet op 800m nie. Te veel faktore wat n rol speel....

Stefan, ek verstaan hoekom jy dit se. Maar ons kom nou weer by die punt van wat jy voel eties korrek is is nie vir die volgende man nie. Maar kom ons lig net die stuk oor etiek per persoonlike assesment uit en ek vra jou dan as 800m nie vir jou reg is nie, watter afstand is reg?
Ek jag miskien te veel, maar dit is nogsteeds nie genoeg nie!

Piet Breedt
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Breedt » Sun Dec 02, 2012 9:14 pm

Manne, my siening is as volg. My gewere is werklik baie akkuraat, en ek het Saterdag by die lang afstand gong challenge die gonge baie raak geskiet, selfs die 800m en 850m. Ek het in een stadium die 12", 850m gong met my eerste skoot raak geskiet met my .260 rem, toe die 8" gong wat langs hom gestaan het 3 skote na mekaar ook raak geskiet, en toe mis. Dit was seker die beste run van die dag, maar as ek alles in ag neem, dan sal ek glad nie op daardie afstande op n bok skiet nie. Daar was baie meer eerste skoot misse, as raak. Jean Marais het vir my ge spot, en dan as jy  sy dope gebruik het,  en vinnig skiet voor die kondisie verander het, kon jy baie effektief raak skiet met jou opvolg skoot.
En hierin l? die probleem. In die jagveld gaan n koedoe jou nie toelaat om eers n proefskoot te skiet en n regstelling te maak, of nog erger, jy kon hom reeds gekwes het met die eerste skoot.

Die wind het met tye regtig vris gewaai, en dan het hy hier by jou van links na regs gewaai, en by die teiken van regs na links. Daar is geen balistiese program wat daardie wind vir jou kan uitwerk. In idiale windstil dae sal die resultate definitief beter wees, maar ek dink nog steeds te riskant om op n bok te wil skiet.

Wat baie duidelik na vore gekom het is dat jou spotter 75% van jou sukses bepaal, en die skut slegs sowat 25%. Jean het hom self as n baie bekwame spotter bewys en was  grootliks verantwoordelik vir baie van die raakskote op die dag, met akurate terugvoering nadat hy die vapour trail mooi kon raaksien met my Kowa spotting scope, en reg  kon interpreteer.

Akurate toerusting wat baie goed opgestel is, is van kardinale belang, sowel as rekenaar programme waaarvan die regte informasie ingelaai is. Ek het gesukkel met Bulletflight, en I - snipe het regtig baie akuraat gewerk. Ek het later vasgestel dat ek n klein foutjie in die data gehad het op Bulletflight, wat my verkeerde lesings gegee het. nadat ek dit reggestel het, gee hy nou omtrent presies dieselfde data as I - Snipe wat op die dag spot on was met al 4 my gewere wat ek daar gehad het.

Daar was regtig nice gewere met nie minder as 4 Sako TRG's. Drie was .338 Lapua's, en een n 300 Win mag. Daar was ook n Truvelo .338 lapua.

Paul Botha se .300 Win Mag TRG het tussen hulle die by v?r die beste gevaar. Ek dink persentasie gewys het my .260 Rem en my .22 250 die meeste hits gehad, met my .22 250 as die heel meeste, vir die aantal skote ge skiet op die 800m en 850m.

Die koe?ls wat ek in beide gebruik het, het die hoogste BC's in hul kalibers, en dit het duidelik gewys op die lang afstande.

Daar was baie baie meer mis skote op die dag, as raak, en juis daarom sal ek nie enige een aanbeveel om eers so n skoot op n bok te probeer op daardie afstande nie. Ek vertrou wel dat op absolute idiale dae en met baie oefening die resultate beter sou wees, maar nie tensy jy werklik baie oefening insit op daardie afstande. n Klein foutjie op jou data van jou rekenaar program, en jy skiet mis, of kwes.

Die feit dat daar geen windvlae is tussen jou en die teiken, maak dit n totaal anderse ballgame.

As enige skut of voornemende langafstand jagter nie die 8" gong 8/10 keer kan raakskiet op daardie afstande in veld kondissies, dan moet so n skoot nie eers oorweeg word op n bok. Nie een van ons op die dag kon naby dit kom nie. Die gonge tot op so 500m kon ek op reelmaat maklik raakskiet met die eerste skoot, maar die by 800m en v?rder was n ander storie.
Last edited by Piet Breedt on Sun Dec 02, 2012 9:16 pm, edited 1 time in total.

Koos Barnard
Hero Member
Hero Member

Post by Koos Barnard » Sun Dec 02, 2012 9:54 pm

Piet
Dankie, ek s? Amen op dit wat jy hier ges? het oor langafstandjag.
Mooi loop

Stefan764
Hero Member
Hero Member

Post by Stefan764 » Mon Dec 03, 2012 9:50 am

Piet Breedt wrote:
As enige skut of voornemende langafstand jagter nie die 8" gong 8/10 keer kan raakskiet op daardie afstande in veld kondissies, dan moet so n skoot nie eers oorweeg word op n bok. Nie een van ons op die dag kon naby dit kom nie. Die gonge tot op so 500m kon ek op reelmaat maklik raakskiet met die eerste skoot, maar die by 800m en v?rder was n ander storie.

James, my antwoord op jou vraag van watter afstand, sal my antwoord baie in lyn wees met wat oom Piet hier se. 500m is al ver, maar windskuif met n vinnige kaliber is BAIE meet beperk as op 800m en Akkurate lesings met RF is ook makliker gedoen op 500m wat beteken dat die trajek nie so groot invloed het nie. Na 400m val enige kaliber verskriklik vinnig, nie eers van 800m te praat nie.

My probleem met hierdie hele ding is die volgende (baie ouens gaan met my stry, maar ek kry nie hierdie klein nie):

Vat Maandag middag jou roer wat jy as jou langafstand jaggeweer gaan gebruik wat nou klaar reg is (goeie scope en RF, bittttter akkurate lading en mooi geel windmetertjie) en gaan le op n koppie, 800m, presies 800m van jou teiken af en als voor die tyd uitgewerk op Bulletflight of Bok-Snipe of wat ook al. So jy dial presies in en jy vat in die middel van die Gong (wat nou die doodmaak area van n Blesbok verteenwoordig). Skiet EEN skoot. Pak op, huis toe.

Nou doen jy Dinsdag dieselfde.....

En Woendag....

En Donderdag....

(onthou dit gaan oor ETIEK, die lewe van n dier wat jy wil jag)

Vrydag maak jy weer so.

Naweek rus jy, kyk lekker rugby en dan....

Maandag tot Vrydag herhaal jy dieselle oefening. As n man 10x gonge na mekaar kan raaksiet op 10x verskillende dae sal ek my woorde trugtrek, maar ek kan nie sien dat iemand dit gaan regkry nie.... Ek het gesien hoe skiet mere mortals op daai afstande en ek het self met 3x bitter akkurete gewere daar probeer. Alhoewel ek met oom Piet se 22-250 op 500m n gong in n 11MPH wind 3 uit 3 kon raakskiet kon ek nie een gong op 800m skiet nie. En al het ek een geskiet was dit n poks. Manne n geweer moet supersupersuper akkuraat te wees om 200mm groep op 800m te kan skiet in perfekte toestande. Mens kan nie die wind bestel nie, so hoe beplan jy n langafstand jag? Jy kan nie die windsterkte of rigting kies nie? Die bok staan tog waar hy wil so lank hy wil op die wildboer se plaas?

My punt is, ek glo dat 99,99% van die skiet-samelewing nie bogenoemde oefening sal regkry nie, nie eers my baie goeie vriend oom piet Breedt nie. DUS, ek voel dat as jy dan op n bok gaan skiet, jy doelbewus n besluit maak om n kans te vat op n bok..... Weereens, my opinie, enige persoon is meer as welkom om van my te verskil.

Sal ek n bok op 500m skiet? Nee ek glo nie. Sal ek bogenoemde oefening op 500m regkry? Twyfel sterk.... 400m dalk, en op 300m met my getroue vriend, my 7x64 verseker. So dis my storie....

Iewers tussen 300 en 500m is waaroor langafstand jag vir my, Stefan Fouche gaan....

Groetnis, MOOI LOOP en reguit gooi  ;)
.22 LR - Oberndorf Mauser
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
6,5x284 Norma - Nosler M48
7x64 Brenn -Tikka M695
.375 Ruger - Ruger Alaskan
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus

BLOK
Hero Member
Hero Member

Post by BLOK » Mon Dec 03, 2012 10:44 am

Oom Piet

Soos Wouter se, baie dankie vir die gasvreihed en al die moeite die naweek. Dra maar aan oom se vrou ook oor dat ons dit opreg wardeer.

Manne my opsomming van die naweek.

Soos Wouter gese het was ek effe teleurgesteld oor die min Jaracal lede wat daar was, omdat die geleentheid maar eintlik vir forumers gereel was en ons ver minder was as die res van die besoekers en deelnemers hoop ek dat ons in die vervolg die sakie kan regstel.

Wat die skiet betref. Kyk om tot op 500m te skiet en eerste skote dood skote te skiet is nie onmoontlik nie. Ken jou geweer toerusting en oefen baie, nie een keer n maand nie daagliks en jy gaan daai gong 9 uit 10 keer raak kan skiet en as jy dit kan doen eers dan sal ek se jy kan maar op daai afstand gaan jag. Meeste manne moes maar eers n hele klompie skote selfs op die 500m vat voor hulle kon aanbeweeg.

Alles verder as 500m is nie speliekies nie. Soos reeds gese was n spotter van uiterste belang en nie eers n spotter gaan jou verseker van waar jou volgende skoot moet wees as jy gemis het nie. Net om n voorbeeld te noem die 600m gong was tussen lang gras wat die spot van die skoot amper onmoontlik gemaak het. Gister toe ons die gonge gaan haal het was daar maar enkele skoote op die gong. Meeste manne het sommer direk aanbeweeg na die 720m gong wat die spotter n beter kans gegee het vir cal van die volgende skoot.

Gestel nou n bok moes in lang gras staan en jy wou hom skiet behalwe vir die grootste moontlikheid vir kwes, as jy hom mis geskiet het waar gaan jou volgende skoot wees want jy of jou spotter kon nie eers die eerste sien vasslaan nie. Selfs nie eers mirrage kon altyd gelees word nie.

Tweedens speel wind n enorme groot rol en wil ek se dit is basies onmoontlik om regtag 100% n call op wind te maak of voor te verstel. Amper elke skoot wat geskiet is was die wind anders as die vorage skoot. Ek kan amper nie eers noem hoeveel keer as die skoot op 800+ tref in die grond waai die wind in die teenoorgestelde rigting as wat dit is by DIE SKUT.

Derdens van wat ek gesien het is. Behalwe dat dit oneties sou wees om n bok op die afstande te skiet (wat ons almal eenparag besluit het) dink ek nie vir afstande tot met n 1000m dit nodag is om n baie groot kaiber te gebruik nie. Te groot die kaliber te veel die recoil. Al die kleiner kalibers het baie meer konstant en selfs baie meer die gong gelui op die langer afstande. Net om n voorbeeld te gee oom Piet met die 22 250 daai gong is met die een kaliber seker meer raak geskiet as wat al die groter kalibers dit saam kon regkry. Daarmee wil ek nie se dit is nie reg om n groot kaliber te gebruik nie maar vir gonge op daai afstand is niks meer nodag nie.

Laastens wil ek dankie se vir al die manne wat die dag bygewoon het, was virseker n baie lekker dag, almal het gespeel selfs n paar manne het probeer met hul gewone jag gewere. Almal het iewers op n manier deelgeneem al was dit net spot en n paar grappe vertel en verspt wees. Dit is tog oor die saam bymekaar kom, saam deelneem en kennis uitruil waaroor die dag gegaan het en ek dink elkeen wat daar was sal weer daar wees volgende keer. Daar was selfs n klomp wat net kom saam gesels en kyk het selfs die manne het hul gate uit geniet.

Hierdie skietdag gaan virseker weer gereel word en van hier af gaan ons net groter gaan met hom.

Blok.

O ja voor ek vergeet speed kills. Daai 204 sukkel nie met n gong op 500m nie, al roer hy hom net, n raak is raak. haha
"n Jakkals verloor nie slaap nie, oor die opienie van n skaap nie"

204Ruger - Ticking off the Big 5, one at a time
"SPEED KILLS"

Jean Marais
Hero Member
Hero Member

Post by Jean Marais » Mon Dec 03, 2012 11:34 am

BLOK wrote:
Hierdie skietdag gaan virseker weer gereel word en van hier af gaan ons net groter gaan met hom.

Blok.

O ja voor ek vergeet speed kills. Daai 204 sukkel nie met n gong op 500m nie, al roer hy hom net, n raak is raak. haha

Blok, ek stem volkome saam met wat jy hierbo s?.

Tweedens, ons moet die ding weer doen sommer vroeg in die volgende jaar. Was lekker  8) 8)

Laastens - oor jou 204, ek dink my peashooter wat ek in matriek gebruik het kan daai gonge harder laat lui, met minder misskote ;D ;D ;D

Was lekker om saam met jou te kuier.

Groete

Jean
Kolskoot groete!!

Jean Marais (Centurion)
(“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” - Albert Einstein)

Jean Marais
Hero Member
Hero Member

Post by Jean Marais » Mon Dec 03, 2012 11:57 am

Ludwig wrote:
Nou wil ek net in dieselfde asem vra. Hoe kan jy vir 'n man, wat al jare en jare lank diere  op lang afstande jag, letterlik duisende diere, sommiges sover as 2000y, en nog nooit in sy lewe 'n dier verloor het nie, s? dat hy oneties is? Voor jy dit antwoord, vra jouself net of jy al ooit 'n dier gekwes en verloor het? Jy kan vir jouself die streep trek net waar jy wil, maar moenie vir ander kom s? hulle is immorele jagters, omdat hulle hulself 100% toewei en disiplinieer om iets te kan doen, wat nie in jou raamwerk inpas nie. En hiermee dan ook my laaste post in hierdie debat. Ons kan vir die volgende dekade nog hieroor stry, en nie niemand se opinies gaan werklik verander nie. Jy sal die ouens kry wat langafstand jag sal najaag en die wat dit afskiet. En die stryery hieroor gee net die anti-jagters nog meer skietgoed. So van my kant af dink ek daar is oorgenoeg vir en teen argumente gemaak, dat elke ou nou sy eie standpunt hieroor kan vorm. Ek weet niemand ander gaan my opinie verander nie.

Ludwig

Jy het baie beslis 'n geldige standpunt, en ek dink vir die jagters/skuts wat wel van die uitgelese klein groepie deel vorm, sal etiek rondom lang skote geensins 'n probleem wees nie.

Ek dink egter dat hierdie oefening van 1 Desember NIE bedoel was om aan hierdie uitgelese groepie hoogs bekwame skuts/jagters iets te bewys nie, maar eerder om aan die res van die jagtersvolk te wys dat dit beslis nie maklik is nie, dat dit baie akkurate toerusting verg, en ure en ure en nogtans ure se oefen gaan vat om die beginsels van die verkillende omgewingsfaktore ens te verstaan en korrek te kan interpreteer, en dit dan prakties te kan omsit 'n 'n effektiewe doodskoot.

Ek s? jou nou - dit sit beslis NIE in enige ou se broek nie, en daarom sal die onervare jagter wat so 'n skoot sou waag, volgens my oneties optree.

Ek kan jou egter een ding s? - daai gonge skiet was hope pret gewees.

Groete, en ek hoop jy kan die volgende een kom saamdoen.

Jean
Kolskoot groete!!

Jean Marais (Centurion)
(“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” - Albert Einstein)

Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets » Mon Dec 03, 2012 12:00 pm

Hallo Manne

Ons spring nou bietjie rond tussen die twee hofies en ek gaan hier probeer bly by die etiek van langafstand jag. Ek dink wat Stefan hier probeer se is absoluut gebasseer op wat Saterdag waargeneem was en dat selfs die topskut wat Piet was dit eens is dat weinig mense eties kan regverdig om op hierdie afstande van 600m en verder bokke te kan jag. Dis is nou geensins te se daar is nie mense wat 10/10 keer daai kong sal laat lui op 850m nie. Ek vir een sal dit net bitter graag vir my self wil sien. Onthou op hierdie skietdag was n paar bitter goeie skuts en selfs n paar wat hierdie tipe van ding n rukkie al doen en niemand kon dit met reelmaat reg kry nie. Nie n enkele persoon huidig wat daar was sal sy hand opsteek om te se hy sal n bok op 800m met sy eerste skoot met reelmaat dood skiet nie.

Nou dit is juis wat n paar van ons  nou al vir rukkie probeer se. Ja daar is mense wat ongelooflike skote vermag op lang afstande, maar dit is juis waar die probleem le. Ons moet nou nie daai persone as voorbeeld gebruik met ons eie stel etiese reels nie. Ons reels moet gebasseer wees op ons eie vermoens en nie op ander s'n nie. Jou etiese afstand van jag MOET gebasseer wees op die afstand waar JY met reelmaat kan presteer. Hierdie is en sal altyd n kontroversiele onderwerp bly en sorg net dat jou optrede dit nie nog vererger nie. Maak seker dat jou doen en late bo verdenking is en deursigtig ten alle tye is. Respekteer mekaar se sienings want dit gaan defnetief nie dieselfde wees nie.

Groetnis
Wouter
Winchester;12brDef.RUGERS;2xSR9C,SR1911,44RemMag Redhawk,12br Red Label,22LR,SR22,SR556,223AI,22-250AI,RPR6mmCM,243AI,25-06AI,6,5CM,RPR6,5CM,7-08,7x57AI,7mmRemMag,308Win,30-06AI,300WinMag,338WinMag,375Ruger,375H&HAI,416Ruger,416Rigby,458Lott,505Gibbs.

Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene » Mon Dec 03, 2012 1:36 pm

Wouter Roets wrote: Jou etiese afstand van jag MOET gebasseer wees op die afstand waar JY met reelmaat kan presteer. Hierdie is en sal altyd n kontroversiele onderwerp bly en sorg net dat jou optrede dit nie nog vererger nie. Maak seker dat jou doen en late bo verdenking is en deursigtig ten alle tye is. Respekteer mekaar se sienings want dit gaan defnetief nie dieselfde wees nie.

Groetnis
Wouter

Dink dus die kern van die saak! Sal dit eties wees vir die deursnee geleentheidsjagter om op bokke te skiet op afstande verder as 500m (of enige ander afstand verder as 250m!), NEE, maar vir die ou wat die regte toerusting het, gereeld oefen op daardie afstande en vertroue in sy eie vermo? het? Wie is ek om te bepaal, ek gaan op hierdie stadium nie verder as 250m jag nie, maar gaan intussen die gonge probeer stukkend skiet tot op 600m! Wie weet, miskien eendag, val daar dalk 'n blesbok op 425m.... ;)
Aim small, miss small

Jassie
Sr. Member
Sr. Member

Post by Jassie » Mon Dec 03, 2012 3:10 pm

Niks verhoed iemand om op 600m baie te oefen om op 250m nog meer "eties" in die werklike jag te kan presteer nie

Groete
JAS
"Pas jou jakkalse mooi op om hulle later makliker van kant te kan maak" T. Mulder

BLOK
Hero Member
Hero Member

Post by BLOK » Mon Dec 03, 2012 3:23 pm

Jassie wrote:Niks verhoed iemand om op 600m baie te oefen om op 250m nog meer "eties" in die werklike jag te kan presteer nie

Groete
JAS

Oom Jas

En het ons nie gesien die 204 is die uitstekende kaliber vir baie skote skiet en oefen nie. Zero recoil, amper zero cost en ure se oefen plesier.

"SPEED KILLS"

Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets » Mon Dec 03, 2012 3:31 pm

Oom Jas

Daar kom die wysheid nou weer sterk na vore! Dit is verseker so dat n mens meer eties begin jag namate n mens meer oefen. Deur dit dan nou op verder afstande te oefen maak dit verseker makliker om dit met reelmaat op korter afstande te doen in die jagveld. Beslis goeie logika wat daar aan die dag gele word.

Groetnis
Wout
Winchester;12brDef.RUGERS;2xSR9C,SR1911,44RemMag Redhawk,12br Red Label,22LR,SR22,SR556,223AI,22-250AI,RPR6mmCM,243AI,25-06AI,6,5CM,RPR6,5CM,7-08,7x57AI,7mmRemMag,308Win,30-06AI,300WinMag,338WinMag,375Ruger,375H&HAI,416Ruger,416Rigby,458Lott,505Gibbs.

Piet Breedt
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Breedt » Mon Dec 03, 2012 10:30 pm

Ludwig, ek respekteer jou siening, en besef dat ons oefening glad nie kan vergelyk met die resultate van absoluut toegewyde langafstand jagters wat ure en ure se gedult en baie baie dae se oefening in sit om op ultra lang afstande te jag.

My hele benadering tot hierdie oefening was juis om te wys dat dit nie maklik is nie, en nie sommer blindelinks aangepak moet word, net omdat ek of jy n baie akurate geweer, met die regte toerusting daarby besit, en wil skiet. Mens kan baie maklik in n vals persepsie geplaas word deur na n klompie You-tube videos te kyk waar dit vertoon word, en dit maklik lyk. Niemand sit hul mis of kwes skote op You -tube nie, en daarom lyk dit maklik.

Ek betwyfel ten sterkste enige iemand se claim dat hy al duisende bokke oor sulke ultra lang afstande geskiet het sonder om een te kwes of verloor het. Ek self het al n hele klompie duisend bokke geskiet op baie korter afstande, en ek kan jou verseker dat ek nie n skoon rekord het nie. Daar is geen een wat ek ken, en ek ken baie van die top skuts in ons land, wat ook nie dieselfde kan s?. Hulle almal het op een of ander stadium al gekwes. Dit is die natuur van jag. Op een of ander stadium beweeg die bok, net wanneer die skoot loop, en mis of kwes jy, of mis  judge jy die wind of afstand of wat ookal. Op die langer afstande wat ons skiet, (300m - 400m) gebeur dit nog maklikker, en nie eers te praat van 800m +.

Dat hulle wel bokke op daardie afstande skiet, is nie te betwyfel, maar of hulle dit klok slag doen sonder n mis of n kwes is debateerbaar.

Ek het met Andries Moller, self al jare lank n Springbok Bisley skut gepraat en sy mening gevra oor die lang afstand jag. Sy antwoord was dat selfs met windvlae en baie presies afgemete bane, met spotters en proefskote daar bitter min voltalle op 800m geskiet word waar die kolle 250mm is, en dit deur ons land se top lang afstand skuts. In die jagveld waar die kondisies nie naastenby so akuraat gesien kan word soos op n baan, is dit dus nog baie moeilikker.

Hy vertel ook van n sekere vriend van hom wie se naam ek nie wil noem wat wel al bokke suksesvol oor die langafstande gejag het, maar hy vertel ook van n hele paar mishaps wat in die proses gebeur het. En hierin l? my beswaar daarteen. As van ons land se top langafstand skuts, wat al met groot sukses teen die beste in die w?reld deelgeneem het, ook foute maak en bokke kwes, wat gaan ons mear mortals dan doen?

Ons volgende lang afstand  gong challenge gaan gepaard gaan met n volgrote Blesbok teiken wat op 800m gaan staan en waar elke skut 5 skote op die bok moet skiet, en dan 3 op die gong. Dan gaan ons vorentoe en tel die punte op en merk die kwesskote. Dit sal mos n baie goeie oefening wees.

Ek is van plan om die bewese langafstand jagters in ons land ook uit te nooi om ons te kom wys hoe. Ons kan almal baie by hulle leer, en ook sommer sien of ons so n jag eties kan aanpak of nie.

BLOK
Hero Member
Hero Member

Post by BLOK » Tue Dec 04, 2012 8:55 am

Ludwig

Het jy daai video wat jy van praat?

"SPEED KILLS"

THOMAST
Hero Member
Hero Member

Post by THOMAST » Tue Dec 04, 2012 9:04 am

My persoonlike gevoel oor langafstand jag is dat dit iets is wat ek nie sommer sal aanvat nie, omrede daar (reeds genoem) te veel faktore is wat kan verkeerdgaan- wisselende wind kondisies, dier wat beweeg soos skoot afgetrek word ens.
MAAR: Deur op langer afstande te oefen en skiet raak jy net meer vertroud en gemaklik om 'n nadere "ver" skoot te vat. Soms het jy nie 'n keuse nie. Ek het al 'n blesbok op 516m geskiet nadat dit deur 'n ander jagter gekwes was en die terrein het dit onmoontlik gemaak om nader te beweeg.
So vir my sal ek aanhou om die langafstand skiet te beoefen  omdat ek dit geniet en dan ook vir  daai "just in case" geval.

Jassie
Sr. Member
Sr. Member

Post by Jassie » Tue Dec 04, 2012 9:48 am

Raakskiet oor enige afstand is nie die probleem nie- dis doodskiet wat nie so eenvoudig is nie en "dalk/miskien" mens se gewete begin pla. Almal het beslis nie dieselfde erfporsie gewete ontvang nie en besoedel dit dus die argument nog verder.

As die doodskiet gedeelte egter nie die kerngedeelte van die probleem is nie gaan die etiek-argument ook by die deur uit.

Groete
JAS
"Pas jou jakkalse mooi op om hulle later makliker van kant te kan maak" T. Mulder

Dimitri
Hero Member
Hero Member

Post by Dimitri » Tue Dec 04, 2012 11:09 am

Whether you are shooting at 15m or at 2,000 yards the ultimate test for me is whether under field conditions you can consistently shoot groups that will be good enough to ensure a one-shot kill on your chosen quarry.

At 15m, a competent bowshooter will be able to shoot a tight three-shot group within 5 minutes. Same for a rifle shooter at 100m. The long-range shooter will need hours to do so because he has to wait for his barrel to cool, read the conditions and wait for the right moment. For a 2,000 yard shot, the long-range shooter may have to pass up taking ANY shots on a certain day if ALL the conditions required to make the shot are not right. There is a lot more that can go wrong at 2000 yards than at 100m so the ethical 2,000 yard shooter will have to be far more patient than the 100m shooter if he wants to take an "ethical shot". The bottom line is that, regardless of the distance, the ethical shooter will consistently be able to shoot the required grouping at that distance and will only take his shot when he is sure of his shot. Taking a flyer at 50m is just as bad and unethical as taking a flyer at 2000 yards, assuming the animal is not wounded.

The other thing is that if your chosen quarry is steenbok and your desired bullet placement is the brain then you just about have to be able to shoot one-hole groups - regardless of whether the shooting distance is 15m or 2,000 yards. It will take almost superhuman ability for someone to accomplish that at 2000 yards. But, if I put out a steenbok target at 2,000 yards and ask Shawn Carlock to shoot a 3-shot group for the brain AND HE SOMEHOW DOES IT then his shot is as ethical as that of a shooter who can accomplish the same thing as any other distance right down to 15m. I suspect that someone like Shawn Carlock may limit himself to heart/lung shots at the very extreme distances but that is just a guess. Regardless of whether it is brainshots on steenbok or heart/lung shots on kudu the principle remains exactly the same: you must be able to consistently shoot the required acceptable group size (bigger for heart/lung shots on big animals) at the furtherest distance you will allow yourself to take a shot.

I've always held the opinion that the closer you get to your quarry the more you demonstrate (and need to use) your hunting skills.
The further away that you take shots at animals the more you demonstrate (and need to use) your shooting skills.

It is a natural human tendency to form an opinion about someone - at some level - when you hear stories about that person. Like it or not, admit it or not, we tend to judge other people's actions by comparing their actions / ability to our own.  In my mind, hearing the amazing shooting feats of Shawn Carlock, I had formed an opinion of a very disciplined person allowing him to be such an exceptional marksman. I did not know what to make of him as a hunter. For no good reason - except for the limited facts I was exposed to from Ludwig's posts - I imagined him as not much of a hunter. I even wondered whether he simply set up on the veranda of the lodge and then waited. Anything within 2,000 yards of the lodge would be in danger because of Shawn's amazing ability. And then Ludwig mentioned how he went after a wounded animal ALONE for 7 hours before being able to kill it. I feel a bit bad about pre-judging him. There are enough stories of "hunters" getting bored/tired after an hour of following the trackers who are following the tracks and calling off the follow-up as the "hunter" would like to get back to the business of killing. An ethical hunter would have acted exactly like Shawn did - do whatever it takes to put a wounded animal out of its misery.   

Piet Breedt
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Breedt » Tue Dec 04, 2012 12:39 pm

Ludwig, nie een maal het ek ges? dat Shawn Carlock oneties is, of enige een wat dit beoefen. Ek het net daarteen gemaan dat nie elke Jan rap en sy maat wat n v?nsie geweer wil laat bou nou dink hy het die tools en die skills om op lang afstande te gaan kan jag nie. Jy noem dat Shawn Carlock waarskeinlik die beste lang afstand jagter in die w?reld is, en daaroor stry ek geensins nie.

Ek wil dit maar net beklemtoon dat ons nie moet dink dat as een man uit n hele klomp miljoen jagters dit kan doen, ons net bloot dieselfde toerusting as hy kan aanskaf en dan dink ons kan dit ook doen.

Hier is oor en weer geskryf van wat se toerusting van ons forum lede nodig het, nie Shawn Carlock om Koedoes en Blouwildebeeste te skiet op 800m tot n 1000m. In die lig daarvan het ek besluit om dit self te beproef.

Ludwig, ek weet nie of jy enigsins kompetered skiet nie, ek doen dit baie en het al baie sukses gesmaak, maar ook terleurstellings. Ek is in twee totaal verskillende dissiplines al SA kampioen gewees, en het ook my Protea kleure in n derde dissipline. Ek weet hoe soet smaak sukses, en hoe bitter is terleurstelling. Juis daarom maan ek daarteen en s? ek, dat as enige een hierdie langafstand jag wil doen, moet hy juis op so dag soos Saterdag kom en ten minste 8/10 gonge raakskiet met sy eerste skoot op 800m, en 850m. Eers dan is hy goed genoeg om n doodskot 8/10 keer te skiet op daardie afstande. Ek sal dan sommer vir jou n demonstrasie gee hoe ek 8/10 gonge raakskiet uit my sit sonder rus posisie op 400m en 500m, en dit is my punt. Tot op daardie afstande is dit baie haalbaar, selfs uit n stabiele sit posisie, maar 800m+, verg n hele ander skills level

Ek s? weereens, dit is nie oneties vir die man wat dit regtig kan doen en bemeester, maar wat van al ons ander wat dit nie kan doen. Jy s? self dat Shawn die beste in die w?reld is, en baseer alles wat jy wil doen op dit wat een man uit miljoene alleen kan reg kry. Jy s? ook self dat die top F - Klas Bisley skuts dit nie kan doen, en hulle sal die eerste manne wees wat daarmee saamstem, soos Andries reeds gedoen het. Ek s? nie dit is onmoontlik vir enige van ons wat dit wil probeer nie, maar dink net die odds is maar redelik sterk teen ons, in aggenome dat Shawn die enigste ou is wat dit so suksesvol kan doen in die w?reld. Sy kompetisie rekord wys dat hy n uitstaande skut is, en sekerlik een van die beste in die w?reld is. Jy verwys na David Tubb, ek dink nie daar is al ooit n persoon in die w?reld gewees wat meer kompetisies as hy gewen het in sy dissipline nl: NRA nie. Hy is ook baie nou betrokke by die opleiding van hul top snipers, en het vir ons fotos daarvan gewys.

Selfs hy het aan my vertel hoeveel keer hy bobbejane misgeskiet het, en ook gewond het. Ek weet jy kan die twee tegnieke en benaderings glad nie vergelyk nie, maar probeer net my punt te staaf.

As jy of enige iemand dit wil beoefen en wil bemeester, dan wens ek vir julle alle sterkte en sukses toe, maar wil jul net daarop maan dat jy baie eerlik met jouself moet wees, en dit eers baie, baie moet oefen en baie suksesvol moet wees op die gonge alvorens jy die eerste skoot op n bok wil skiet op daardie afstande. Shawn Carlock het immers n lang pad van strawwe kompetisies asook top sniper opleiding ontvang oor baie jare, en ook die geleentheid gehad om dit as sy beroep voltyds te kan beoefen, alvorens hy dit op n bok probeer het.

Ek kan vir jou reel om die plaas waar ons op geskiet het te gebruik net wanneer jy wil, en dit is maar sowat 65km uit PTA. Vra maar vir die wat daar was, die terein is uitstekend vir so n oefening. Net jy self sal weet wanneer jy regtig reg is om dit op n bok te probeer.

Post Reply

Return to “Long Range Shooting and Hunting/Langafstand Skiet en Jag”