PERMITTE

Post Reply
Dawie
Hero Member
Hero Member

Re: PERMITTE

Post by Dawie » Wed Sep 30, 2009 8:47 pm

Eintlik niks nuuts nie.........die jaar is amper verby

"GESAMENTLIKE NUUSVRYSTELLING
AGRI WES-KAAP, NWKV, RPO EN CAPENATURE

Datum uitgereik: 21 September 2009
Uitgereik deur: Agri Wes-kaap, NWKV, RPO en CapeNature
Embargo: geen

Opskrif: Skadeveroorsakende diere vs 2009 Jagkennisgewing

Beide kommersi?le sowel as opkomende produsente in die Wes-kaap ervaar toenemende probleme en verliese van miljoene rande per jaar as gevolg van roofdiere wat op klein- en grootvee jag maak en ook enorme skade aan landerye, wingerde, groente ?en blomtuine en boorde aanrig.  Die nasionale syfer vir skade deur rondloperhonde en roofdiere beloop ten minste R1,4 biljoen per jaar. Hierdie verliese het ?n grootskaalse impak op die ekonomiese voortbestaan van produsente en dra ook aansienlik by tot die verlies van voedsel en werksgeleenthede in sekere dele van die Wes-Kaap.

As gevolg van die erns van die saak, het Agri Wes-Kaap, die Nasionale Wolkwekersvereniging (NWKV), die Rooivleis Produsente Organisasie (RPO) en CapeNature hierdie week dringend vergader om ?n oplossing vir die probleem te probeer vind en onduidelikhede en wanpersepsies aangaande die Jagkennisgewing uit te klaar.  Hierdie onduidelikhede en wanpersepsies spruit hoofsaaklik uit die veranderinge wat in die 2009 Jagkennisgewing aangebring en afgekondig is.

Die veranderinge sluit in dat verbode jagmetodes (Artikel 29) vanaf 2009 van toepassing is wat tot gevolg het dat tensy ?n persoon ?n houer is van ?n permit wat hom of haar daartoe magtig, niemand ?n wilde dier mag jag deur van die volgende verbode metodes gebruik te maak nie:

a) deur middel van vuur of gif;
b) met behulp van kunsmatige lig;
c) op of vanaf ?n openbare pad
d) deur middel van ?n strik;
e) gedurende die tydperk een (1) uur na sononder op enige dag en een (1) uur voor sonop die volgende dag ;
f) deur middel van enige wapen op ?n openbare plek binne die regsgebied van die plaaslike owerheid;
g) deur middel van ?n vuurwapen wat ?n patroon met randontsteking en ?n kaliber van minder as vyf (5) komma ses (6) millimeter afskiet;
h) deur middel van ?n vuurwapen wat meer as twee skote afskiet sonder dat dit met die hand herlaai word;
i) deur middel van ?n pyl en boog;
j) deur middel van ?n gestelde geweer of enige dergelike apparaat ;
k) deur middel van ?n toestel wat ?n bedwelmende of verdowingsmiddel of gif in sodanige dier inspruit;
l) deur gebruik te maak van ?n hond, uitgesonderd vir die jag van vo?ls of vir die doel om enige sodanige dier wat gekwes is, te volg of daarna te soek ;
m) in die geval van vo?ls in of op binnelandse waters, deur gebruik te maak van ?n boot vir die doel om sodanige vo?ls te jag of dood te maak.

Agri Wes-Kaap, NWKV, RPO en CapeNature wil die volgende beklemtoon:

? Dat dit belangrik is om daarop te let dat CapeNature die jag van skade-doenende wilde diere van die Jagkennisgewing geskei het aangesien die Jagkennisgewing nie die geskikte instrument is om skade-doenende wilde diere te bestuur nie.

Grondeienaars (produsente) kan dus by CapeNature aansoek doen vir ?n gratis permit om van enige van die genoemde verbode jagmetodes, soos hierbo genoem, gebruik te maak vir die bestuur en beheer van probleemdiere. Hernuwing van die permitte is egter onderhewig aan sekere inligting (soos die tipe skade aan diere, geslag en ouderdom van diere, aantal roofdiere gejag, ens) wat CapeNature van produsente sal verlang.

In die geval van die ?roep en skiet? metode vir rooikatte en rooijakkalse, sal CapeNature ?n permit vir drie (3) maande uitreik sonder dat inspeksie gedoen word.  Grondeienaars kon dus effektief van 1 Januarie 2009 onmiddelik aansoek doen vir so ?n permit.  Indien skade deur die genoemde roofdiere dus voorkom, het die grondeienaar (produsent) ?n permit en kan daar onmiddelik opgetree word.  Indien daar van ?n eksterne persoon as jagter gebruik gemaak word, kan die grondeienaar hierdie persoon as mede-jagter op die permit byvoeg deur die korrekte prosedure te volg.

Agri Wes-Kaap, NWKV, RPO en CapeNature het verder ooreengekom om ?n afsonderlike Werks- en Beleidskomitee te stig om toekomstige en langtermyn probleme, met veral roofdiere, effektief op te los.

Vir enige navrae, kontak

Carl Opperman Dr Kas Kamman
Hoof Uitvoerende Beampte Uitvoerende Direkteur
Agri Wes-Kaap CapeNature
Tel 021-860 3800 Tel 021-659 3400
Selfoon 082 944 0799
E-pos carl@awk.co.za E-pos khamman@capenature.co.za

Einde."

Christo
Hero Member
Hero Member

Post by Christo » Thu Oct 01, 2009 10:05 pm

Dawie

Ek het Vrydagaand 18/9 'n aansoek vir 'n permit gedoen en ook 'n bewyd van die R80 ( ja ek het nog betaal ook ) gefaks aan hulle. Eergister is ek gebel om te hoor waar presies bly ek en ek het toe gevra vir die permit om ASAP gefaks te word. Bevestig maar tot vandag nog niks gekry. Dit is 2 weke wat nou verstreke is.

As dit nie verstrerend is nie weet ek nie wat is nie.

Hy wil my ook kom sien omdat daar beter metodes as jag is om verliese te bekamp. Huidiglik vreet die ongediertes nie omdat ons die vee kraal maar die lammers word nou vrek getrap. Seker nou ons skuld - swak boerdery of iets sal hulle s? oor die verliese want dit is mos nie die jakkalse wat die skade maak nie.

Dat hulle die rede daarvoor is, is gewis.

Christo
Het ek maar net alles geweet. Jakkalse is slimmer as ons, ons maak hulle superslim.

Ambessa

Post by Ambessa » Fri Oct 02, 2009 10:12 am

Hallo Christo
Christo wrote:...wil my ook kom sien omdat daar beter metodes as jag is om verliese te bekamp. Huidiglik vreet die ongediertes nie omdat ons die vee kraal maar die lammers word nou vrek getrap. Seker nou ons skuld - swak boerdery of iets sal hulle s? oor die verliese want dit is mos nie die jakkalse wat die skade maak nie.
...het hulle werklik die kapasiteit om dit met elke aansoek vir 'n permit te doen? Hoe lank gaan die hele prosedure neem?

Ambessa

Dawie
Hero Member
Hero Member

Post by Dawie » Fri Oct 02, 2009 5:06 pm

Dawie wrote:
Grondeienaars (produsente) kan dus by CapeNature aansoek doen vir ?n gratis permit om van enige van die genoemde verbode jagmetodes, soos hierbo genoem, gebruik te maak vir die bestuur en beheer van probleemdiere.

In die geval van die ?roep en skiet? metode vir rooikatte en rooijakkalse, sal CapeNature ?n permit vir drie (3) maande uitreik sonder dat inspeksie gedoen word.
Christo

1) As dit vir probleemdier beheer is moet die permit VERNIET wees maw R0.00

2) Dis NIE onderhewig aan 'n inspeksie NIE

3) Hulle het op stadium gepraat binne paar dae wat die permit by jou moet wees????

Wie is die perd met wie jy deal??

Net vir interesantheid..hoor oor die draadloos RSA het ook deelgeneem aan produktiewiteits survey uit die 54 lande wat deelgeneem het kom ons toe 53ste...I rest my case

Why bother as dit dan nou so gaan

Dawie

Ambessa

Post by Ambessa » Fri Oct 02, 2009 5:37 pm

Hallo Dawie
Dawie wrote: 1) As dit vir probleemdier beheer is moet die permit VERNIET wees maw R0.00...
2) Dis NIE onderhewig aan 'n inspeksie NIE
3) Hulle het op stadium gepraat binne paar dae wat die permit by jou moet wees????
Wie is die perd met wie jy deal??
Is dit 'n geval dat die perde nie weet hoe om die regulasies toe te pas nie? Of dat die een hand nie weet wat die ander hand doen nie?

Geen wonder boere is verward (en baie skepties) oor die vermoens van die amptenary nie!

Ambessa

Louis102
Administrator
Administrator

Post by Louis102 » Fri Oct 02, 2009 5:51 pm

Dawie wrote: ... RSA het ook deelgeneem aan produktiewiteits survey uit die 54 lande wat deelgeneem het kom ons toe 53ste...
Dawie, die silwer randjie is seker dat die RSA no. 54 kon wees.  President Zuma s? darem dat dienslewering 'n ho? prioriteit in sy ampstermyn sal wees, miskien kom daar verbetering? 
Goeie dade oortref goeie woorde.

Christo
Hero Member
Hero Member

Post by Christo » Fri Oct 02, 2009 7:36 pm

Dawie

Ek was reeds nie seker met my eerste post nie maar wil onthou dat die Deon H was ( as hy goed Afrikaans praat ), weet nog steeds niks.

Ek sal hulle volgende Maandag roer, die week was rof.

Christo
Het ek maar net alles geweet. Jakkalse is slimmer as ons, ons maak hulle superslim.

CHRIS
Sr. Member
Sr. Member

Post by CHRIS » Thu Oct 08, 2009 10:54 am

Ek hoop ek is by die regte hofie.

Lees die artikel op bl 83 van Landbou weekblad van 9 Okt 2009.

Mens is sommer die "boudjie" in as jy die opskrif sien en dan lees. Die opskrif is "Permit kan VERBODE jagmetodes toelaat"

Wat wel goed gebruik moet word is in die 3 de paragraaf waar hernuwing van permit onderhewig is aan inligting tov'soort skade aan diere'. Ek neem aan dat jy moet bewys van hoeveel lam gevang is.

As al die boere gelyk aansoek doen met bewyse gaan dit soos wapenlisensie a gemors raak, maar dit kan dalk net buite toe wys wat die omvang regtig is.

Groete Chris

Christo
Hero Member
Hero Member

Post by Christo » Thu Oct 08, 2009 8:39 pm

Ek het vandag 8/10/2009 eers die permit gekry. Verskoning dat die faksnommer nie werk nie. Kon seker ook nie sien wat my e-pos adres is nie. Hy's vir R 0.00, nou wonder ek - seker maar  R 80.00 donasie gemaak met die inbetaling.

Moet s? - 'n e-pos aan Deon Hignett het die ding gedoen.

Christo

Ambessa

Post by Ambessa » Fri Oct 09, 2009 12:35 pm

Hallo Christo
Christo wrote:...8/10/2009 eers die permit gekry. Verskoning dat die faksnommer nie werk nie. Kon seker ook nie sien wat my e-pos adres is nie. Hy's vir R 0.00, nou wonder ek - seker maar  R 80.00 donasie gemaak met die inbetaling.

Moet s? - 'n e-pos aan Deon Hignett het die ding gedoen...
Gebeur dit baie? Ek is bevrees, lekker vryf met jou hemp op jou maag  :(. Baai baai vir die theltjies...

Ambessa

Dawie
Hero Member
Hero Member

Post by Dawie » Sun Nov 15, 2009 10:51 am

Hallo Julle

Hoe lyk ander provinsies se Jagordinansies vir 2010 ivm jakkie en kattie??....NB!!

By ons gaan NIKS verander vir 2010 nie.

Jaco van Deventer van CN het gister kom praat by Merweville LBV vegadering.  Hy't ges? die DLV's sal nooit die permitte kan uitgee nie,  het glo nie die wetlikke mandaat om dit te mag doen nie.  So daai wortel wat voor die neus geswaai was is ook weggeruk. 

Boere was redelik onimosioneel en het hulle misno? uitgedruk oor die stand van sake (want hulle steur hulle nie daaraan nie),  die LV Voorsitter het na Jaco gepraat het vir hom ges? hy's baie teleurgesteld in CN o.a. dat hulle sy lede nou blootstel vir vervolging.

Wat ek w?l gehoor het is dat probleemdierbeheer nou nasionaal gelykgetrek gaan word "pending" daai DCA norms and standards so ons moet maar weer wag en sien.

'n Stelling wat Jaco gemaak het wat my bekommer is dat CN glo druk van Jagorganisasies gekry het omdat boere sonder permitte in die verlede RJ/RK mag skiet.  Ek's nou 'n wyle op Kaapjag se bestuur en weet persoonlik niks daarvan nie ???

Ons het na die tyd gepraat oor akreditasie van opgeleide pd jagters wat sonder permitte kan jag,  waarvoor hulle blyklik te vinde is.

Dawie

Dawie
Hero Member
Hero Member

Post by Dawie » Wed Dec 02, 2009 12:32 pm

Voorstel:

Na gesprek gister met 'n lid van die forum wat bosvarke met honde jag (honde jaag net die varke uit) en sy dae al met CN gehad het,  het hy die voorstel gemaak om hulle in die hof aan te vat oor die permit angeleentheid,  amper soos SA Jaggeweer reggekry het met die Vuurwapenwet saak.  Wat dink julle??

Dis vir my onnaanvaarbaar dat daar met boere gemaak word soos hulle luskry en eintlik nie aggeslaan word op ons verto? nie.......Hulle maak eintlik net wat hulle wil.  Dit kannie so aangaan nie.

Verder....

"Ek wil net kortliks terugvoering gee oor die praatjie wat Jaco van Deventer gehou het,  om die ongedierte permit gemors te verduidelik, so paar weke gelede (14 Non 09?) by Merweville se boerevereniging se vergadering.  Mnr van Deventer is 'n aangename man en ek het niks persoonliks teen hom nie.  Wat my wel bekommer van wat hy ges? het ivm met die ongedierte kwessie is:

1)  CapeNature het glo druk ontvang van onder andere Jagorganisasies omdat boere sonder permitte Jakkals en Rooikat snags kon jag.  Ek het hom na die tyd gevra "watter jagorganisasies?",  waarna ek nie 'n antwoord kon kry nie.  Ek's op Kaapjag(Grootste jagorganisasie in Weskaap) se bestuur en het navrae gedoen en hulle weet van niks.  Ek het 'n sterk vermoede hy lieg hieroor.

2)  Ek en nog andere was onder die indruk na die laaste skrywe van AgriWeskaap dat die permitte,  deur die DLV's metertyd gehanteer gaan word,  sy antwoord hierop was dat net CapeNature die wetlike mandaat het om die "verniet" permitte te mag uitgee en die DLV's dit nooit sal kan doen nie.  M.a.w. daar was 'n wortel voor ons neuse geswaai.

3)  Daar word geskuil agter die wet van 1974 om veranderinge aan die ordinansie te beskerm.  Waarom in ander provinsies kan boere nog sonder permitte ongediertes nagjag?  Val hulle nie onder dieselfde landswette nie?

4)  Hy't ook genoem dat ons druk van die verbruiker gaan kry....seker met Landmark Foundation se "Fairgame" label,  toevallig as mens op LMF se website kyk wie's hulle maaitjies,  Capenature se naam EERSTE op-pop.  Laat mens wonder?  Hulle is glo nie (voor boere) maaitjies met "groen ekstremiste nie".

5)  Hy't vreeslik laat blyk dat hy aan ons kant is,  en het glo vir ons baklei (by CapeNature) om dit vir ons maklik te maak dat ons soos in die verlede kan aangaan,  maar ook genoem dat ons nie sommer 'n permit vir 'n slagyster sal kry nie.....Onmiddelik is meeste boere nou kriminele.

6)  Hy't ook met die snert van "vir 350jaar kon boere Jakkalse en rooikatte nie uitroei nie"  waarna hy mooi reggehelp is oor die 50 jaar wat ons sonder hulle kon boer.

Antonie Botes (Voorsitter MLV) het vir hom ges? "Ek's baie teleurgesteld in CapeNature omdat julle nou ons lede blootstel aan vervolging".  Ek glo almal stem saam.  Boere by die vergadering het hom hoflik hanteer en hy hulle ook. 

My Persoonlike afleiding:

1)  Hy/CapeNature is nog onder die wanindruk dat ons op 'n manier in "balans" saam met die goed moet boer.

2)  Ons het die ondersteuning van die publiek as ons hulle die waarheid inlig,  dat ons nie met Jakkalse en Rooikatte kan saamboer nie,  soos ek en Joseph Steyn gesien met die "Mutilated Livestock" stalletjie by die "From the Earth Expo".  CapeNature besef nie dit nie,  en meeste boere ook nie.

3)  Ek dink CapeNature het,  met die vergadering waarna Piet en Heinrich gegaan het vroe?r vanjaar in die Kaap,  presies geweet voor die tyd watter been (verniet permitte) hulle ons gaan gooi om ons bietjie van hulle af te kry.  Hulle maak eintlik net soos hulle wil.

Alhoewel die boere o?nskynlik vriendelik gebly het was my indruk na ek 'n paar boere gevra het dat hulle hom nie vertrou nie en hulle in elkgeval afvee aan die permitte.

Ek hoop nie ek het aanstoot gegee nie,  maar ek is glad nie tevrede,  eintlik baie teleurgesteld,  met hoe dit lyk vir 2010 in die verband nie.  In ander kringe/provinsies word Capenature se houding oor die jakkalse en rooikatte as "vreemd" beskou. 

Die probleemdier(skadeveroorsakendediere)besigheid gaan glo mettertyd nasionaal gelykgetrek word oor die provinsies met "DCA norms and Standards"

Ons geveg is nog lank nie verby nie!! "

jaracal
Administrator
Administrator

Post by jaracal » Mon Dec 07, 2009 7:59 pm

Dawie
Ek dink dit is in elk geval hoogtyd dat hulle gedagvaar word. Hulle moet CapeNature se personeel in hulle persoonlike hoedanigheid ook dagvaar. Verder behoort dit as 'n proefsaak te dien en moet daar deur die boere en die jagorganisasies (veral die weskaap) saamgespan word. Daar was voorheen 'n mooi betoog deur adv Smit geskryf wat ek dink baie van pas is. As daar vir geld gevra word sal ek met graagte 'n bydrae maak.

Groete

Hein
Vegetarian is an old Bushman word for bad hunter

Dawie
Hero Member
Hero Member

Post by Dawie » Tue Dec 08, 2009 12:14 am

Heinrich

Na 'n foongesprek Vrydag met Lucas blyk dit ons sal eers ons bedryfsleiers op "the same page" moet kry.  Volgens Lucas was Thys Delport (nog voor Merweville vergadering) nog onder die indruk dat boere die permit storie soos dit gaan wees vir 2010 aanvaar.  Ek het toe vir Joseph Steyn gevra om vir Thys in te lig met die feite,  want hy ken hom beter, en dan te pols oor dagvaardiging van CN.  Peter Heyns (honde man) het glo ook al begin vondse bymekaar kry, die gedagte kom van hom af.  Ek dink nie ons moet ons tyd verder mors met onderhandelinge met CN nie.  Sal vir Joseph bly druk oor hierdie aangeleentheid.  Ek wonder wat CHASA se opinie oor 'n hofsaak gaan wees,  miskien kan so 'n hofsaak hulle paar punte laat score.  Was ruk terug met die CHASA voorsitter en ondervoorsitter persoonlik in gesprek oor ons probleem,  hulle steun ons boere se siening (soos enige rasionele mens wat die feite hoor) 

Ek stem met jou saam.
Sal ons dan met Jaco begin?

Die sukses van so 'n hofsaak kan voordele vir veeboere in ander provinsies ook inhou,  want CN neem mos die voortou.

Cheers
Dawie

Ps.  Ek wil graag by iemand hoor hoe die ander provinsies se ordinansies lyk ivm RK/RJ vir 2010 ek kry dit nie oppie net nie.  Asseblief

jaracal
Administrator
Administrator

Post by jaracal » Tue Dec 08, 2009 10:10 pm

sal laat weet as ek die 2010 ord gekry het.

Groete

hein

rednat

Post by rednat » Thu Dec 10, 2009 1:02 pm

AG nee. Het ons dan werklik iets anders verwag???
Die goedgelowigheid van die Boer het weer homself gefaal. Weet al ons leiers werklik wat aangaan???.
Kap CN op ondeursigtigheid en betrek die amptenare persoonlik met koste. Moet net nie 'n fight begin as ons nie bereid is om tot die laaste ronde te veg nie en maak net seker dat al ons leiers wel met ons is.??.
My standpunt is nog dieselfde: Ek vertrou die meerderheid van CN nie, dink hulle is rugstekers, vals en leuenaars en hulle was nog nooit tot iets in staat sonder die boer nie en nou nog minder.
Ons kusbronne is kaalgestroop en nou soek omgewingsbewaring die boer as sagte teiken om homself te bewys en word die boer vir die gek gehou.
ONS GEE die amptenare TE VEEL ERKENNING WAT HUL NIE VERDIEN NIE en is te ordentlik en agteraf lag hulle vir ons begeerte om saam te werk. IGNOREER DIE AMPTENARE EN GESELS MET DIE BELEIDMAKERS of nog beter voer die gesprek deur die hof met koste.
Sal bydra tot koste .

Ambessa

Post by Ambessa » Thu Dec 10, 2009 1:44 pm

Hallo Dawie / Heinrich / almal
Dawie wrote:...Na 'n foongesprek... ...blyk dit ons sal eers ons bedryfsleiers op "the same page" moet kry... ...sukses van so 'n hofsaak kan voordele vir veeboere in ander provinsies ook inhou,  want CN neem mos die voortou...
Onthou die vee- en wildbedrywe het onlangs (2 Julie 2009) in PE die Livestock & Wildlife Industry Working Group on DCA gestig. Hierdie Werkgroep se naam mag uiteindelik verander word.

Hierdie Werkgroep is die voertuig waardeur daar dringend momentum opgebou moet word om die speelveld in Suid-Afrika gelyk te maak tov roofdierbestuur met aktiewe deelname deur al die rolspelers.

Dit is nie strategies en takties die beste roete om individue te teiken met die hoop om sukses te behaal nie. Die groter stukrag en bedingingsmag en hoop op sukses is om bogenoemde Werkgroep tot aksie aan te vuur.

Die proses vir groter gesamentlike en eendragtige optrede het in 2009 heelwat momentum opgebou. Daar moet nie toeglaat word dat dit nou fut verloor nie.

Ambessa

Dawie
Hero Member
Hero Member

Post by Dawie » Thu Dec 10, 2009 2:05 pm

Rednat

Dankie vir jou inset en ondersteuning.
Weet al ons leiers werklik wat aangaan???.
Nee hulle weet nie en ons sal hulle so gou moontlik moet inlig

Het hier 'n AWK dokument van Okt 09 met pampier van Werkmans prokureers, wat lyk my AWK met die regsgoeters bystaan, oor o.a. die PDB permit besigheid ens.  Ongelukkig gaan dit daaroor dat hulle boere gaan help wat nie 'n permit kan kry nie.  My afleiding is weereens dat AWK en ons bedryfsorganisasies dink ons OK met die permitte. Dis ongelukkig nie so nie,  boere/jagters se bloed kook hieroor.

Wat moet gebeur is ons moet veg om die ordinansie terug te kry soos in 2006 of die wet van 74 verander.....einde van die storie.  Ek wil nie elke slag as ek my geweerkluis oopmaak of 'n slagyster optel, om my vee te beskerm,  oor my skouer loer of gaan tjek of my verniet permitte op datum is nie.

D

Dawie
Hero Member
Hero Member

Post by Dawie » Thu Dec 10, 2009 2:09 pm

Ambessa
Hierdie Werkgroep is die voertuig waardeur daar dringend momentum opgebou moet word om die speelveld in Suid-Afrika gelyk te maak tov roofdierbestuur met aktiewe deelname deur al die rolspelers.
Waarvoor wag hulle/ons laat ons praat,  kry die spanne bymekaar. 

D

rednat

Post by rednat » Thu Dec 10, 2009 6:07 pm

Dawie
Eintlik wil ek niks s? nie want ek wil nie my of jou tyd mors nie.

Ons hier rond het heel aan die begin reeds gevoel dat 'n geselsery met gootkop amptenare, wat glo soms nie te veel respek vir die waarheid het nie, tydmors en 'n amptenaarsfoefie is om die boer te mislei. Ons het toe maar so stiswyend elkeen op ons eie besluit om maar net aan te gaan soos wat ons die natuur nog altyd uit ons eie sak en sonder vergoeding bewaar het. Hou op om hierdie amptenare te betaal en kyk hoeveel van hulle sal verniet verder bewaring nastreef. Neewat dan werk baie van hulle wat nou tog so belangrik is binnekort vir die dept van werksoek.

Maar toe lyk dit mos asof daar tog wel gevorder word en begin ons opgewonde die proses ondersteun.

Nou lyk dit weer asof ons aan die begin wel reg kon wees, want as ons na die resultate kyk lyk dit asof die amptenaartjies nog steeds maak nes hul wil of wat hul bebolliede base vereis. Lyk mos :1. of ons leiers het nie enige moeitewerd insette gelewer nie of 2. of hulle word nie kop toe gevat nie. Want behalwe vir die verniet permit in die plek van gekoopte goed is daar min wat daarop wys dat die werklikhede aandag geniet het. Die verniet permitte is 'n slapriem en sus net die teenkanting vir die eintlike plan naamlik betaalde permitte wat nog steeds deel van die verskuilde agenda is ( inside information).

Die groot probleem is: 1. daar was nog nooit werklik die eerlike begeerte om na die boer se kant van die saak te luister nie( inside information). 2. Sekere deelnemers aan hierdie gesprek vind hierdie deelname baie stimulerend en selfs so 'n effense boost vir hul belangrikheid en egos. 3. Die doel van die gesprek het verlore geraak in die belangrikheid van die deelname. 4. die gesprekke het nie werklik ten doel om 'n oplossing te vind nie maar gaan oor die gesels as 'n sielkundige aksieplan. Ons ken mos van: laat hulle praat dan voel hulle beter. 5. Daar is te veel van die verkose leiers wat nie sterk en aggressief 'n standpunt stel nie -- 'n verwronge idee van diplomasie as die wenresep in die hedendaagse debat.. maar dan weet ek vir 'n feit dat NB agteraf daaroor lag  en dat die verskuilde agenda onveranderd bly.

Oja , en dan vrek ons mos oor besluitelose bosberade, werkgroepe, loodskomitees, werkswinkels, seminare ---- jy kan nog 5 self bevoeg.

In my onkunde het ek tog so 'n onderliggende gevoel dat die gesprek 'n eienaardige geheimsinnigheid/belangrikheid bevat.

Ek vra nie dat jy moet saamstem nie -- gaan sit net stil en dink sonder emosie of gevestigde lojaliteit.
Last edited by rednat on Thu Dec 10, 2009 6:23 pm, edited 1 time in total.

LMB
Sr. Member
Sr. Member

Post by LMB » Thu Dec 10, 2009 6:21 pm

Rednat

Ek stem heeltemal saam met jou, maar `n saak het altyd twee kante.

Die ander kant van die saak kan ook wees dat ons te lank aangehou het om op ons eie aan te gaan en ons eie ding te doen tot waar dit ons ingehaal het en nou kriminele is as ons, ons vee wil beskerm.
Die appelkar moes al in 1974 omgekeer gewees het toe die wet die eerste keer verander is.

Wat ons leiers betref voel ek dat dit ONS leiers is en ons moet sorg dat hulle weet presies wat ons van hulle verwag, en met niks minder tevrede gaan wees nie. Om dit te bereik is dit ook nodig dat ons hulle ondersteuning gee waar hulle dit nodig het.

Lukas

LMB
Sr. Member
Sr. Member

Post by LMB » Thu Dec 10, 2009 6:25 pm

Ambessa

Hoe sou jy voorstel dat ons dit aanpak om ons ontevredenheid oor die stand van sake met die permitte te wys. Die bedryfsleiers steun die KN voorstel, so wil dit voorkom. Moet ons met ons plaaslike bedryfsleiers skakel of direk met Petrus. Dan volg ons nie die rangorde nie en kan party mense dalk ontevrede wees.

rednat

Post by rednat » Thu Dec 10, 2009 6:42 pm

Lukas
Jou standpunt laat my sonder teenargument want dit is die IDEAAL. Dankie.
Twee kante van 'n saak vereis kommunikasie, deursigtigheid en duidelike standpunt. Opdrag aan leiers gaan hand en hand hiermee.
Kontak lukraak 'n klompie lanbouvereniging voorsitters, ook in Noord Kaap en vra wat is hul kennis van hierdie aangeleentheid en hoe gereeld hul lede ingelig is oor vordering, standpunt ,ens. en georganiseerde landbou se betrokkenheid en verteenwoordigende optrede ter beskerming van hul lede en dan gee jy aan ons die inligting. Sodoende kan onbillike bekommernisse en wanopvattings in die kiem gesmoor word.
By voorbaat dankie vir jou kalmte -- wat ek en baie medeboere nou begin verloor.

jaracal
Administrator
Administrator

Post by jaracal » Thu Dec 10, 2009 7:09 pm

Ambessa
Terwyl die ouens vergadering op vergadering bywoon is daar boere wat werklik skade lei as gevolg van weiering van permitte. Die bosvarke wat ek hier van praat, wat met honde gejag word, is net die voorloper. Hoe langer daar geneem word om CN te dagvaar hoe skraler gaan die kans word om later te slaag. Dit is voor die handliggend dat CN hulle eie agenda het en die boere paai met gesprekke.
Ek was self by CN se vergadering en het dit wat hulle aan ons weergegee het werklik nie gerealiseer nie. So ek stem met Rednat saam en is dit hoogtyd dat met regstappe begin word. Die Weskaap is die voorloper in die DCA norms and standards. Indien dit hier in die kiem gesmoor word sal dit nie die hele land tref nie. Indien CN hier slaag weet ons wat in die res van die land vir ons voorl?.

Net my beskeie mening.

Groete
Heinrich

LMB
Sr. Member
Sr. Member

Post by LMB » Thu Dec 10, 2009 7:52 pm

Rednat
rednat wrote:
By voorbaat dankie vir jou kalmte -- wat ek en baie medeboere nou begin verloor.
Ek het al twee jaar gelede gevoel soos jy en jou medeboer. Daar is nie `n manier dat ons gaan verloor nie, ons het dan nog nie eens begin nie!!!

Ek kan weereens ten volle saamstem met jou standpunt. Het twee jaar gelede skriftelik van Agri Weskaap en my LBV bedank omdat ek net nie langer kans gesien het om aan `n vereniging te behoort wat my enkel grootste probleem nie suksesvol kan aanspreek nie. In die area waarin ek boer is daar ook nie `n ander uitweg nie. Dis of skaap of niks.
Daarna het KN ons boere `n groot guns bewys, met hul 2009 ordinansie. Toe raak almal skielik wakker, ook boere en word daar werklik oor die probleem gepraat. Praat gaan ons egter nerens bring. Ons leiers het al op die stadium al baie gedoen rondom die probleemdiere, maar ons is nie reg ingelig en hulle het ook te maklik veranderinge aanvaar.

Ek het intussen weer aangesluit by Agri Weskaap nadat ek besef het dat daar maar net een manier is om die probleem op te los. Ons moet van grondvlak af werklik betrokke raak by ons organisasie en seker maak dat ons leiers aan ons behoeftes voldoen. Dit wat jy noem rondom die voorsitters ens is juis een van die pogings waarmee ons tans besig is in ons boereunie gebied. Onthou, "boere" is georganiseerde landbou, nie die leiers alleen.
Dring daarop aan dat jy ingelig wil wees, maar gee ook samewerking waar nodig. As boere moet ons die erns van die probleem onder ons leiers se aandag bring en hul ook bemagtig met die kennis van die probleem sodat hulle die probleem na behore kan help oplos.

Solank as wat ek lammers verloor agv probleemdier gaan ek dit nie aanvaar. As al ons pogings dan op niks uitloop het ons darem probeer. Ek gaan maar weer my eie ding doen, maar dan moet niemand s? hulle het nie geweet, of hoekom het ons nie gepraat.

Lukas
Last edited by LMB on Thu Dec 10, 2009 8:21 pm, edited 1 time in total.

Post Reply

Return to “Wes-Kaap/Western Cape”