JARACAL

Forum vir die Jagter/Forum for the Hunter
It is currently Wed Oct 16, 2019 9:52 am

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Looplewe
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 3:47 pm 
Hero Member
Hero Member

Lei af dit is 308 Win kaliber?

On the weekend and by chance my Gunsmith had his bore scope with him (bloody serious bit of kit as well) so I asked him to take a look at my Fullbore barrel.
The barrel is a 31” Benchmark Light Palma that’s done somewhere between 8,000 to 9,000 rounds over the last 5 years.

Although it has been shooting great I was expecting to hear that it was pretty much done seeing that I only clean it a couple of times a year and run my loads at +3,000 FPS.

Well to my surprise there was only a tiny bit of crazing and a very small amount of gas erosion in the throat. No copper build up and The worst and most noticeable damage was what looks to be a big scratch probably caused by a cleaning rod.

Looks like I should get another couple of years out of it yet

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Looplewe
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 4:23 pm 
Hero Member
Hero Member

Nou wonder ek of dit net 'n poks kan wees.
'n Pel se Tikka (308) het nou so naaby aan 6000 skote deur, waar hy nou nie meer lekker klein wil groep nie, maar kry dam nog MOA op 100m. Hy het ook nooit de-copper nie.

Sal graag wil weet wat se wonder kruit gebruik daai man

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 4:38 pm 
Hero Member
Hero Member

Vanaf Ozzie forum geneem. Hy gebruik dan heelwaarskynlik ADI se produkte.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 6:49 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek's nou nie meer heeltemal seker nie... maar is ADI nie maar die selfde as sekere van die IMR & Hodgdon nie ?
Dit lyk ook nie of die manne anderkant die groot dam so gepla is oor loop lewe nie, maar dalk minder rondslomp vir hulle om een te laat vervang

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 6:55 pm 
Hero Member
Hero Member

Australian Munitions is the largest supplier of explosive ordnance to the Australian Defence Force, with a successful track record delivering ammunition, propellants, explosives and related services. We are also a principal supplier of small arms ammunition to the New Zealand Defence Force. Australian Munitions also produces high quality propellant and ammunition for military and civilian domestic and international customers.

Australian Munitions can trace its ammunition heritage back to the late 19th century, through the establishment of the Colonial Ammunition Company in Victoria and played a key role restructuring the Australian munitions manufacturing industry landscape over the final decade of the 20th century.

Manufacturing is based at two main regional sites – Benalla in Victoria and Mulwala in New South Wales. Our Benalla site produces ammunition, explosive ordnance and other munitions, while the Mulwala site focuses on high quality propellants and explosives. The company possesses the management depth and expertise, know-how and resources strength necessary to manage Australia’s domestic munitions manufacturing with confidence and safety well into the future.

ADI Powders

ADI Powders cater for the full range of burning rate requirements from the fast burning handgun and shotgun powders to the very slow large calibre rifle powders.

The shotgun powders are disc powders, double base in composition, covering a wide range of applications in 12, 20 and 28 gauge loads. All the shotgun powders are exceptionally clean burning.

ADI handgun powders are smaller diameter disc powders manufactured for uniform metering through powder loaders. The faster burning powders are double base in composition for increased energy. The slower burning powders are single base for use in heavy loads. All the handgun powders are exceptionally clean burning when loaded correctly.

The rifle powders are single perforated tubular propellants of single base composition. Australian Munitions’s experience in developing powders for the Australian Defence Force has shown that powders with these characteristics are suitable for use in extreme climatic conditions. Consequently, all the rifle powders have, as a feature, ballistic temperature independence; that is, velocities and pressures do not vary greatly with ambient temperature. This is a unique and major advantage over the performance of other manufacturer’s rifle powders. In addition, the ADI powders all have good loading characteristics with respect to bulk density and uniformity of metering through powder loaders. They are also very clean burning at normal loads.

The new Trail Boss propellant is single base in composition. It is shaped in discs with an obvious central hole which makes it easy to distinguish from other powders. The innovative propellant was designed to overcome the excessive space in your case for more consistent ballistic and safety performance.

All ADI powders are packed as UN class 1, Hazard Division 1.3C (mass fire risk). ADI powders are packed in 500 grams, 1kg, 1.5kg, 2kg, or 4kg containers, depending upon the type of powder. Australian Munitions is Australia’s leading manufacturer of high quality, proven powders for sporting applications.

Choose ADI Powders and “SHOOT WITH THE BEST”.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 7:44 pm 
Hero Member
Hero Member

Daardie Trail Boss lyk nogals interessant

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 8:54 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek het noudie dag met ou gesels met 7mm rem mag wat al meer as 7000 skote deur loop het. Ek hethom nie geglo nie, maar kan wel glo wat hy se. Hy het nooit meer as 3 skote in string geskiet nie, en meesdal is dit net een skoot dan lank wag, nou ek fokus op looplewe, my 243 het 2300 skote gekry waar ek het soms stringe van tot 15 geskiet, dalk met nuwe kruit, nie meer lodge vat geld gee vir skiet, gaan daai loop BAIE lank hou, behoort nog een of 2 keer te kan laat terug sny ook. My 375 het al so 2000 skote en met borescope lyk dit nog nuut, en met haar het ek geskiet en nie oor warm loop gekommer nie, stringe van 30 skote is nie ongewoon met 375, soos ek oefen en mense wat graag wil voel hoe dit skiet laat skiet nie! Daai is ook hoe ek so klomp kaliebers kon toets :)

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 9:19 pm 
Hero Member
Hero Member

alecjohnson wrote:
Ek het noudie dag met ou gesels met 7mm rem mag wat al meer as 7000 skote deur loop het. Ek hethom nie geglo nie, maar kan wel glo wat hy se. Hy het nooit meer as 3 skote in string geskiet nie, en meesdal is dit net een skoot dan lank wag, nou ek fokus op looplewe, my 243 het 2300 skote gekry waar ek het soms stringe van tot 15 geskiet, dalk met nuwe kruit, nie meer lodge vat geld gee vir skiet, gaan daai loop BAIE lank hou, behoort nog een of 2 keer te kan laat terug sny ook. My 375 het al so 2000 skote en met borescope lyk dit nog nuut, en met haar het ek geskiet en nie oor warm loop gekommer nie, stringe van 30 skote is nie ongewoon met 375, soos ek oefen en mense wat graag wil voel hoe dit skiet laat skiet nie! Daai is ook hoe ek so klomp kaliebers kon toets :)

Ek vermoed daar is net 1 ou nulletjie te veel.

Ek glo nie dat jy met 'n grendel-geweer vinnig genoeg kan skiet om die loop so warm te kry dat dit die looplewe sal verkort nie. Die rede daarvoor is dat 'n loop hitte skade kry as jy die volgende koeël deurstoot as die lande nog rooi gloei. Dit gebeur eintlik net by vol-outomatiese wapens. Ek het dit al reg gekry met 'n 1919 Browning en 'n paar belde wat aanmekaar gelas is. Dit het moeite gevat. My punt is dat die effense temperatuurverhoging wat jy kry deur jou jag- of baangeweer 15 skote na mekaar te skiet, maak net genoeg hitte om jou hand 'n blaas te brand, of dalk nie eers nie, afhangende van die loop-dikte en kaliber. Dit gaan nie skade aan die metaal noemenswaardig aanhelp nie. Die kruit se vlam brand teen ongeveer 6000 - 8000 grade C. Staal se smeltpunt is iewers tussen 1300 en 1500 grade C. Of die staal nou by 20 grade C of by 200 grade C is voor die skoot, maak nie juis saak nie.

Dis my opinie. Jy is welkom om te verskil. Nie een van ons kan regtig sien wat daar binne in die loop gebeur terwyl die skoot afgaan nie....

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 9:38 pm 
Hero Member
Hero Member

Ek kan nie verskil of saamstem nie Alwin. Ek het nog nie genoeg kenners nie en nog min lope uitgeskiet. Ek skiet nou maar my nuwe 243 rustig as loop lewe verskil of nie dan sal ek 'n antwoord hê vir my. Maar dit gaan nog lank wees sy het nou maar 278 skote deur... Ek stem wel met jou skrywe saam en nou dwaal ek heel af maar wat veroorsaak die modderkrake? My 243 se loop het lande 1 duim weggebrand en 2.5 duim modderkrake gehad.

Done hijacking

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Oct 09, 2019 9:58 pm 
Hero Member
Hero Member

As jy vinnig n som maak met 43gn kruit gemiddeld op n 308 het die persoon 340 000gn kruit in daai loop gebrand. Dus nogal n klompie maar al wat hy kan sien is skade van van skoonmaak stok.

Krieger 6XC
Bartlein 6BR
Broughton 300WSM
303 lee enfield
Haelpomp
.38 Special

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 6:34 am 
Hero Member
Hero Member

Dalk moet ons eers sky tussen loop self wat verweer en die keel wat erodeer/weg brand. Ek't nog nie n loop "klaar" geskiet nie so kan nie n opinie daar lewer nie. Van die manne hier het dalk ook al bietjie gemeet t.o.v. keel weg brand....ek kan met sekerheid se dat op my een kettie N560 dubble so vinnig die keel erodeer as S365. As n reël skiet ek nie stringe nie juis oor loop lewe, en koel die loop ook af tussen skote. Ek glo maar dat met n gewone loop profiel verswak jou akkuraatheid effens wanneer die loop lekker warm geskiet is, en meer so afhangende van kolf en tiepe bedding.
Met IMR4350 het ek nou nog net 50 skote deur die 338 en beplan om weer te meet op 100 skote, met die 270 speel ek nog met N165 op die stadium. Ek hoop van die ander manne kan dalk data gee vir IMR.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 7:51 am 
Hero Member
Hero Member

Location: Ek weet nie so mooi van spel nie maar ek kan skiet. Lonehill, Sandton
Kallie Fernhout wrote:
As jy vinnig n som maak met 43gn kruit gemiddeld op n 308 het die persoon 340 000gn kruit in daai loop gebrand. Dus nogal n klompie maar al wat hy kan sien is skade van van skoonmaak stok.

Ja ek dink nie wiskunde was/is groot in AUS nie, as hy begin tel en da kom so lekker skaap verby vergeet hy alles

A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 7:55 am 
Hero Member
Hero Member

Capt. Oblivious wrote:
Kallie Fernhout wrote:

Ja ek dink nie wiskunde was/is groot in AUS nie, as hy begin tel en da kom so lekker skaap verby vergeet hy alles

[emoji23][emoji23][emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 8:09 am 
Hero Member
Hero Member

Capt. Oblivious wrote:
Kallie Fernhout wrote:

:-[ >:D ;D ;D

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 8:34 am 
Administrator
Administrator

Alwin wrote:
alecjohnson wrote:

Ek glo nie dat jy met 'n grendel-geweer vinnig genoeg kan skiet om die loop so warm te kry dat dit die looplewe sal verkort nie. Die rede daarvoor is dat 'n loop hitte skade kry as jy die volgende koeël deurstoot as die lande nog rooi gloei. Dit gebeur eintlik net by vol-outomatiese wapens. Ek het dit al reg gekry met 'n 1919 Browning en 'n paar belde wat aanmekaar gelas is. Dit het moeite gevat. My punt is dat die effense temperatuurverhoging wat jy kry deur jou jag- of baangeweer 15 skote na mekaar te skiet, maak net genoeg hitte om jou hand 'n blaas te brand, of dalk nie eers nie, afhangende van die loop-dikte en kaliber. Dit gaan nie skade aan die metaal noemenswaardig aanhelp nie. Die kruit se vlam brand teen ongeveer 6000 - 8000 grade C. Staal se smeltpunt is iewers tussen 1300 en 1500 grade C. Of die staal nou by 20 grade C of by 200 grade C is voor die skoot, maak nie juis saak nie.

Dis my opinie. Jy is welkom om te verskil. Nie een van ons kan regtig sien wat daar binne in die loop gebeur terwyl die skoot afgaan nie....

More Alwin

Ek hoor wat jy se, maar my kop se tog vir my dat slytasie verseker hoer moet wees met n warmer loop. As jy so luister na gewere wat hulle lope moeg geskiet het in n baie kort tydjie is die terugvoer altyd sonder uisondering dat daar lang en vinnige stringe met die geweer geskiet was. Hierdie bly die een konstante by hierdie senarios. Slytasie moet verhoog na mate tempretuur verhoog, dit is tog een van wetenskap se reels, nie waar nie?

Groetnis
Wouter

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 8:54 am 
Hero Member
Hero Member

Seker n dom vraag....maar hoekom sou n skoonmaakstok meer skade as n pil deur die loop maak?

Groete

Andre007
083 491 1999
andre007@mweb.co.za

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 9:03 am 
Hero Member
Hero Member

andre007 wrote:
Seker n dom vraag....maar hoekom sou n skoonmaakstok meer skade as n pil deur die loop maak?

Hy het die loop skoon gemaak net soos hy daai skaap wou saag, jy kan n keel seer maak met n stok as jy nie mooi werk nie of anders gestel as jy soos n mal mens aan gaan.
Dit is nogals moeilik om dit te glo maar ek het al gesien waar ouens so agresief skoon maak laat die rod heeltyd buig en teen die keel op hardloop dan werk hy hom so bq. Natuurlik kan die jag voor ook skade maak maar as jy net rustig skoon maak sal niks gebeur nie maar en ek dink weer hier die skaapjagter praat bq 11.1.11 want om n krap in n loop met 10k skote te sien moes die krap seker met n bytel gemaak word tensy hy naby die kroon sit

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Oct 10, 2019 9:52 pm 
Hero Member
Hero Member

Wouter Roets wrote:
Alwin wrote:
alecjohnson wrote:

More Alwin

Ek hoor wat jy se, maar my kop se tog vir my dat slytasie verseker hoer moet wees met n warmer loop. As jy so luister na gewere wat hulle lope moeg geskiet het in n baie kort tydjie is die terugvoer altyd sonder uisondering dat daar lang en vinnige stringe met die geweer geskiet was. Hierdie bly die een konstante by hierdie senarios. Slytasie moet verhoog na mate tempretuur verhoog, dit is tog een van wetenskap se reels, nie waar nie?

Groetnis
Wouter

Naand Wouter

Ja, jy is reg. Die slytasie moet verhoog namate die temperatuur verhoog. Die vraag is natuurlik hoeveel.

Kom ons begin by die begin. Die koeël veroorsaak minimale slytasie. Dit is omdat die mantel sagter is as die loop en die koper (of koper legering) smeer af aan die staal. Dit skuur dus nie regtig oor die staal nie. Of die staal nou warm of koud is, dit is steeds baie harder as die koper. Wanneer die koper smeltpunt bereik, is die staal steeds solied.

Wat wel verwering veroorsaak in 'n loop, is die hitte van die brandende en ontbrande dryfmiddel (kruit). Die vlam se temperatuur is duisende grade warmer as die smeltpunt van die loop se staal. Gewone koolstofstaal se smeltpunt is naby aan 1300 grade C en vlekvrye staal gewoonlik ongeveer 1500 grade C. Gelukkig is die tydsduur van die staal oppervlak se blootstelling aan die warm vlam baie kort, net enkele millisekondes per skoot.

Daar is nou baie teorië en stories oor hoe presies hierdie proses verloop, maar ons kan almal saamstem dat die warm vlam/gas die staal verweer. Dis waar die growwe oppervlak vandaan kom wat soos gekraakte modder onder die mikroskoop lyk.

Terug na die temperatuur se effek: Of die staal nou by 0 grade C of by 30 grade C is voor die skoot, maak waarskynlik so min verskil dat mens dit nie kan meet nie. As die staal nou by 100 grade begin, kan dit seker 'n verskil maak. Die oppervlak hoef dus net met 1200 grade verhit te word tot dit smelt, in teenstelling met die 1270 grade wat dit van 30 grade C af sou gekos het. Dit is 'n verskil , maar ek dink dis bitter klein en behoort nie 'n meetbare effek op die loopleeftyd te hê nie.

Ek het al met verskeie skuts gepraat wat omtrent jaarliks 'n loop uitskiet. Hulle hou ook rekord van die aantal skote deur die loop. Die interessante ding is dat verskillende lope (selfde kaliber, selfde lading, selfde gebruikspatroon) verskillende leeftye het. Party hou net langer as ander, en niemand kan bepaal hoekom nie. Dit kan moontlik verskille in die groefdiepte of materiaalsamestelling wees. Loopleeftyd is dus nie 'n eksakte wetenskap nie. Dis meer soos 'n lotery. Daarom sal een ou sy fabrieksgeweer se loop uitskiet na 500 skote, die ander is heel tevrede na 5000 skote.

'n Ander waarneming is dat baie skuts dink hulle geweer se loop is nou "klaar" geskiet. As mens met baie moeite al die koperaanpaksel uit die loop kry, dan werk hy weer baie mooi. Eintlik moet mens sulke "uitgediende" gewere koop terwyl die eienaar lekker keelvol is... ;)

Ter opsomming van die ellelange relaas: Ek dink nie daar is definitiewe antwoorde op enige van die vrae nie. Daar is wel tendense en soos met elke goeie tendens is daar uitsonderings. Ek self glo nie daaraan om my geweer vuurwarm te skiet nie. Maar ek kan nie met enige gesag beweer dat dit noodwendig sleg is vir die loopleeftyd nie. Dis maar net 'n raaiskoot.

Groetnis.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 8:40 am 
Administrator
Administrator

More Alwin

Ek is absoluut saam jou op die een. Dit bly maar n raaisel agv van al die veranderlikes wat n invloed het.

Ek het wel n teorie dat slytasie dalk heel moontlik eksponensieel kan toeneem namate die staal n sekere temperatuur bereik het. Hierdie kan dalk n moontlike verklaring wees waar lope gegroet het na so min as 300 skote. Soos voorheen gese was die enigste gemene faktor by hierdie gevalle dat daar redelike lang en vinnige sarsies met die gewere geskiet was. Maar ja hierdie is maar net n skoot in die gang af van my kant.

Groetnis
Wouter

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 9:10 am 
Sr. Member
Sr. Member

As ek so kyk na die '91 studie kan dit dalk nogal wees dat loopverhitting 'n eksakte wetenskap kan wees. En daar is duisende studies, artikels en opsommings daaroor. Ek gaan nie alles staan en lys hier nie, want dis deel van my studies van '95 af al.

Ek het al so bietjie opgeswot oor loop leeftyd, verwering, verhitting, erosie, swel, leeftyd verlenging ens. Daar is baie, baie, baie faktore wat lope se leeftyd affekteer. Maar die grootste faktor is dat die loop 'n klein, hoë temperatuur vuurtjie huisves vir 'n kort tyd.

Die beste wat jy kan doen vir jou loop is om nie teen maksimum druk ( dus maks temperatuur ) te skiet nie en om 'n dryfmiddel te gebruik wat teen 'n laer temperatuur brand en tog dieselfde gas volume en druk vir jou gee.

GroeteImageImage

Kriek

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 9:28 am 
Hero Member
Hero Member

As ek iets dalk mag by gooi in die pot....gaan die dop skouer se hoek en lengte van nek, wat dan die fokus punt van die flam beinfloed, ook 'n verskil maak ?

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 10:06 am 
Hero Member
Hero Member

jdpretorius wrote:
As ek iets dalk mag by gooi in die pot....gaan die dop skouer se hoek en lengte van nek, wat dan die fokus punt van die flam beinfloed, ook 'n verskil maak ?

Is baie moeilik om dit te toets maar as ek kyk na n 243 en n 6slr wat baie naby aan dieselfde hoeveelhied kruit brand lyk so, Chrisjan het so ruk lank dit getoets met 7mms en volgens wat hy vir my gese het lyk dit od die laner nek en skerper skouer wel help. Natuurlik kan die loop n baie groot bydra maak tot die toets en as jy een kry wat "langer" hou of harder is as die volgende een is dit weer baie moeilik om te toets. Soos die manne ook al gese het ek dink die tiepe kruit wat jy gebruik is die groot faktor

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 10:59 am 
Hero Member
Hero Member

Dankie Cappie, ek's op die selfde bladsy t.o.v. dop skouer en nek lengte en wil graag Chrisjan se stelling glo
Reg of verkeerd ...ek glo vas dat tipe kruit 'n verskil maak, die efek is dalk meer prominent in die keel gedeelte. Net my persepsie, maar met die warmer kruit jaag almal meer spoed teen hoer ( ++>: ) druk wat dan dalk 'n loop vinniger kan laat groet.

Last edited by jdpretorius on Fri Oct 11, 2019 1:52 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 12:46 pm 
Hero Member
Hero Member

Loop lewe is maar wat dit is, ek skiet N540, N550, N560 en N160 en elk het sy doel. Party gewere vat ek maar die "korter" loop lewe vir hoer performance en die kruit is so konstant ek spaar elk geval al daai somchem lading ontwikkeling elke paar maande

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Oct 11, 2019 8:06 pm 
Hero Member
Hero Member

Wouter Roets wrote:
More Alwin

Ek is absoluut saam jou op die een. Dit bly maar n raaisel agv van al die veranderlikes wat n invloed het.

Ek het wel n teorie dat slytasie dalk heel moontlik eksponensieel kan toeneem namate die staal n sekere temperatuur bereik het. Hierdie kan dalk n moontlike verklaring wees waar lope gegroet het na so min as 300 skote. Soos voorheen gese was die enigste gemene faktor by hierdie gevalle dat daar redelike lang en vinnige sarsies met die gewere geskiet was. Maar ja hierdie is maar net n skoot in die gang af van my kant.

Groetnis
Wouter

Naand Wouter

Miskien moet ek 'n staaltjie of 2 anhaal om 'n punt te probeer illustreer:

1. Jare gelede toe ek verplig was om op oom PW se groot jagplaas te gaan vakansie hou vir 2 jaar, het ek gelukkig by 'n kamp uitgekom waar skiet groot was. Omtrent met die intrapslag gee hulle my 'n ou afgeleefde Galil (5,56x45mm alias 223), kompleet met hout-handbeskermer (voor) en drahandvatsel. Die ding se swart afwerking was meestal al afgeskuur. Sover ek kon bepaal, was die loop nog oorspronklik, maar dis is dalk moontlik dat hy iewers langs die pad vervang geraak het. Hy was ten minste net so bles geskuur en gevat as die res van die geweer. Ek het nie baie hoop vir die gehawende geweer se vermoë gehad nie. Groot was my verbasing toe ek later 'n paar 1,5" 5-skoot groepe op 100m uit hom kon kry. Dit nogal met die standaard gaatjiesvisier, jonger oë en Pietie Maak Patrone se staatsammu. (My korrel was vervang met die dunner R4 weergawe.) Deur die volgende 6 maande het ek ongeveer 5000 rondtes deur die geweer geskiet, die meeste daarvan baie vinnig en in stringe van 150 tot 260 rondtes. (Ek het nie meer magasyne gehad nie.) Daarna was die geweer se loop so warm dat mens 'n sigaret daarop kon aansteek. Na al daardie marteling, was die geweer steeds akkuraat. Ek weet nie met hoeveel vorige innames hy dieselfde behandeling ontvang het nie, maar dit was ten minste ene. Op daardie stadium was die Galils omtrent 9 of 10 jaar in SA se besit gewees.

2. Saam met hierdie gewere, het ons ook die FN-MAG58 gebruik. Die ding skiet 7,62x51mm wat vir my na lekker goedkoop 308 lyk. Gewoonlik het ons 400 rondtes per oefening gekry. Die wapen het gewoonlik 3 sulke oefeninge per dag gedoen vir 6 weke, naweke uitgesluit. Die 400 rondtes is gewoonlik in 'n paar minute deurgejaag, gewoonlik minder as 5 minute. Kom ons sê, konserwatief geskat, 1000 rondtes per dag x 24 dae = 24000 rondtes. Dit was waarskynlik heelwat meer. Daarna het die loop ooglopende keelerosie gewys. Dit was maklik om te sien, want die loop kan afhaal van die aksie om skoon te maak. Daar was nog groewe en die grootste gedeelte van die loop het nog geblink. Akkuraatheid was natuurlik nie 'n vereiste nie.

Hierdie stories laat my darem erg wonder oor die kwaliteit van 'n grendelgeweer, in 'n soortgelyke kaliber, wat se loop met minder as 500 skote moeg is. Ek dink nie dis die skut nie. Daai loop is van botter gemaak...

Groetnis.

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours