Jag en LA jag.... waarom die onderskeid?

Post Reply
Eugene
Hero Member
Hero Member

Jag en LA jag.... waarom die onderskeid?

Post by Eugene » Thu Aug 29, 2019 1:31 pm

Ek maak maar die draad oop as daar werklik verdere "debatering" hieroor nodig is.... ;)

Wouter Roets wrote:Boys

Ek wou eenvoudig net so bietjie lewe inblaas in die gesprek om te sien hoe hierdie langafstand manne die jag en skiet ding gaan hanteer. Ons het die etiek gedeelte mos nou al mooi deurgetrap hier, maar as ek reg is is die jag/skiet gedeelte nog nie gedebateer(lees asb debateer en argumenteer nie, daar is n verskil) nie. Persoonlik vir my is die hele jag vs skiet gedeelte n hengse grysgebied en kon ek nog in elke definisie wat vir die een of vir die ander voorgehou word groot duister areas insien so in my oe kan ons liewer ons tyd spandeer oor wat is vir jou die belangrikste, n mooi agterstewe, bene of boobs?

Ek hoop van harte my skrywe, al is dit n beitjie aan die kort kant, bring tog my gevoel oor die hele saak na vore.

Mooiloop en lekker jag/skiet
Wouter
Wouter, ek dink baie ouens verwar bietjie die konsep hier. Ek ken 'n paar manne wat diep ernstige vlieghengelaars is. Die manne is erg oor hulle tydverdryf en bind hulle eie vliee en alles. Hulle sal nie eers 'n papgooi stok vashou nie en kry sommer 'n frons op die gesig as iemand oor 'n mieliebom resep praat...

Die oorgrote meerderheid lang afstand (LA) jagters wat ek ken en waaronder ek myself ook indeel, is glad nie by uitstek NET LA jagters nie. Almal van ons geniet steeds ons normale loop en jag en gaan trouens op meer jagte waar daar geloop en jag word, as uitsluitlik LA jagte. Dis basies maar net 'n vertakking van ons belangstelling en passie en ek verwonder my soms aan die sentiment dat jy net of 'n LA jagter("skieter") kan wees of 'n jagter....
Aim small, miss small

jankraay
Hero Member
Hero Member

Re: Jag en LA jag.... waarom die onderskeid?

Post by jankraay » Thu Aug 29, 2019 11:13 pm

Dankie vir die een Eugene. Ek wou hom begin maar jy het soos altyd voor gevat en dinge aan die rol gesit.

Ek kan nie die verskil sien nie aangesien ons op klomp jagte per jaar gaan. Ek klas myself ook as n LA Jagter/Skieter maar ook n Jagter.

Ek jag op die voet, van n koppie af op 1000m en van n bakkie af. Ek kan nie sien dat dit my n skieter maak soos party mense dink nie.

Ek moes vandag op 1000ha kwesbokke gaan soek waar ek n SWB vers op 200m van die bakkie se deur af geskiet het. Sy het haar horing gebreek en die het begin vrot. Sy kon nie opstaan nie so dit was redelik maklik. Nou die groot vraag...maak dit my n Skieter of n Jagter?

Die enigste verskil tussen n Jagter en n LA Jagter/Skieter is die afstand. Ons almal is jagters en ons deel dieselfde passie.

Bloed bly bloed of dit O+ of O- is. Dit word op verskillende mense gebruik maar tog bly die doel dieselfde.

Groete

Sent from my iPhone using Tapatalk

win270
Hero Member
Hero Member

Post by win270 » Fri Aug 30, 2019 6:33 am

Ek hou nogal van Apie se kommentaar op die vorige bespreking, naamlik:

"Jag is wat jy doen om die bok op te spoor en uit te oorlê.
Skiet is wat jy doen om hom te dood."

Die besware wat stapjagters teen LA jagters het, is waarskynlik die hoeveelheid (lees "minder") fisiese moeite wat laasgenoemde het om die bok uit te oorlê. As gevolg van die lang afstand, weet die bok meeste van die kere nie eers daar gaan op hom geskiet word nie, want sy sintuie het hom nog nie eers bewus gemaak van die komende gevaar nie.

Ek sou graag Dimitri se kommentaar hieroor wil sien, maar lyk my die man is nou met sy gesin oppad kus toe.

joe rocket
Hero Member
Hero Member

Post by joe rocket » Fri Aug 30, 2019 6:46 am

Ek stem saam met Apie. Ek het hierdie jaar lekker gestap jag met n 9.8kg AI op my skouer. 8km perdag. Het niks geskiet nie, maar baie lekker gejag. Op my tweede jag het ek n lekker kudu geskiet op 428m in n lieflike 16mph wind. Sommer netso van die bakkie af.
GROETE

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.

Frikkie Coetzee
Hero Member
Hero Member

Post by Frikkie Coetzee » Fri Aug 30, 2019 7:21 am

n Baie kontroversieele idee, maar dink hieroor. As jy sit by die bok wat jy geskiet het of gejag het, wat voel jy bine in jou, waaroor wil jy by jou pelle brag?
Die bok of hoe ver jou skoot was? As jy ophou wil brag oor hoe ver jou skoot was, ongeag hoe ver hy was, dan het jy gejag. As jy wil brag oor die afstand van die skoot kon jy net sowel n gong gaan skiet het.

Terloops, ek het geen probleem met LA skote in die jagveld nie.

Blitzzz
Sr. Member
Sr. Member

Post by Blitzzz » Fri Aug 30, 2019 8:23 am

Ek hou van alle tiepes jag. Of ek nou stamp, op my maag seil, boog, kudu jag in die klowe, varke in die aand, voël jag, bakkie jag, voorsit of nou onlangs LA jag, hulle almal bly lekker op hulle eie maniere. Almal het verseker hulle unieke uitdagings.

Ek dink ons moet besef daar is verskeie metodes om te jag en so ontstaan ‘n voorkeer. Ons kan seker mekaar se metodes respekteer?

As die Here ons vir so lank spaar gaan ons nog almal moet bakkie jag... nie omdat ons wil nie maar omdat ons moet.

Tikka 6.5 Creedmoor
Brno 7 x 57 Mauser
Sako 308 Win
Winchester 30-06 Spr

James Wilson
Hero Member
Hero Member

Post by James Wilson » Fri Aug 30, 2019 8:36 am

''Jag en LA jag... waarom die onderskeid?'' Wat my betref is daar nie n onderskeid nie. Jag is nie iets wat ek soms doen nie. Dit is deel van my lewe. Ek doen dit om te ontspan en omdat ek dit geniet, maar hoofsaaklik is wildvleis my hoof bron van vleis. My laaste bokke vir 2018 is twee dae voor Kersfees geskiet. As ek nou in my vrieskaste gaan krap is sekerlik net 20% bees en skaapvleis, die res is wild. Ek werk self my vleis en doen my eie wildsgeregte, soos wat my en my gesin se behoefte is. Dit werk my ook goedkoper uit. Om by hierdie punt uit te kom gebruik ek verskillende metodes: bakkie jag; LA jag; loop en jag; en natuurlik voorsit. Ek het die vleis nodig, en pas my metodes rondom die uitdaging vir daardie jag aan. Persoonlik hou ek die meeste van loop en jag, maar moet ek partykeer volwasse genoeg wees om te erken dit gaan nie daardie dag, of op daardie plaas of met daardie wildspesie werk nie. Ek wil so ver moontlik n een skoot doodskoot skiet, en sal my daardeur laat ly.

As n ander jagter (wat net soms in n jaar jag), kritiek het oor n metode van jag, en dit as skiet of jag etikiteer. Wat het dit met my te doen? Ek gun hom sy kritiek, want ek weet dit is n lekker onderwerp om oor te gesels. As ek egter vannaand n koedoe fillet in die oond sit, dink ek nie, wat is n ander persoon se naam vir die metode waarop ek my vleis kry nie.
Ek jag miskien te veel, maar dit is nogsteeds nie genoeg nie!

Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets » Fri Aug 30, 2019 9:29 am

Eugene

Dit lyk of jy soos ek,ook n agterstewe, bene en boob man is.

Groetnis
Wout

Capt. Oblivious
Hero Member
Hero Member
Location: Ek weet nie so mooi van spel nie maar ek kan skiet. Lonehill, Sandton

Post by Capt. Oblivious » Fri Aug 30, 2019 9:31 am

joe rocket wrote:Ek stem saam met Apie. Ek het hierdie jaar lekker gestap jag met n 9.8kg AI op my skouer. 8km perdag. Het niks geskiet nie, maar baie lekker gejag. Op my tweede jag het ek n lekker kudu geskiet op 428m in n lieflike 16mph wind. Sommer netso van die bakkie af.

My tjom jy moet bq af kom laat ons jou wys hoe n lekker koedoe lyk, jy gaan jou oe nie kan glo nie
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.

JacquesT (Stompe)
Hero Member
Hero Member

Post by JacquesT (Stompe) » Fri Aug 30, 2019 9:42 am

Frikkie Coetzee wrote:n Baie kontroversieele idee, maar dink hieroor. As jy sit by die bok wat jy geskiet het of gejag het, wat voel jy bine in jou, waaroor wil jy by jou pelle brag?
Die bok of hoe ver jou skoot was? As jy ophou wil brag oor hoe ver jou skoot was, ongeag hoe ver hy was, dan het jy gejag. As jy wil brag oor die afstand van die skoot kon jy net sowel n gong gaan skiet het.

Hi Frikkie,

"As jy sit by die bok wat jy geskiet het of gejag het, wat voel jy binne in jou, waaroor wil jy by jou pelle brag?". Ek kan dieselfde vraag vra vir die man wat met 44mag heeldag op 'n koedoe se spoor was en hom suksesvol gejag het. Gaan dit oor die bok en ervaring wat hy gehad het, of die "bragging" rights, en as jy dit gedoen het om te brag is jy dan 'n jagter?

My 2c:
Soos Eugene, Jan en Siebert hier en op vorige threads genoem het, neem meeste van ons LA Jagters deel aan verskei metodes van jag, en maak die bokke wat ons in 'n jaar op lang afstand jag maar eintlik 'n klein gedeelte van ons jagte op. Met die in gedagte, diskwalifiseer ek myself nou in sekere kringe as "Jagter" wanneer ek op een jag 'n jaar nie my sole deurloop nie en 'n bok suksesvol op 800m dood? Ons kan enige ernstige lang afstand jagter hier vra hoeveel skote deur die jaar anderkant 600m geskiet het om daai een lang afstand jag skoot te vat, en meeste sal jou antwoord wel anderkant 700 skote van die laaste jagseisoen tot die een.

Hoe kan jy enigeiemand diskwalifiseer as jagter wat al die tyd en geld spandeer om seker te maak dat hy daai bok so genadiglik en vinnig as moontlik kan dood? In die geval is die afstand 'n bysaak en vra ek hoe kan jy iemand 'n jagter noem wat 50 skote 'n jaar skiet, meeste so week voor sy jag, en 10km 'n dag lusteloos agter 'n plaaswerker aanloop en maar net hoop die man kan hom gou op die bokke sit?

Ek glo aan die veelsydige jagter, die man wat sy voete kan afloop en niks vir die naweek kry nie en steeds gelukkig huis toe gaan, die man wat sy bok oor 'n Xbag van die bakkie se bonnet skiet, die man wat met baie analise en planne die bok anderkant 800m skiet, dieselfde man wat 'n bok met 'n boog kan uitoorle en dit alles in 1 jagseisoen.

Leef en laat leef.

Groete,
Jacques
The easiest part of long range hunting, is pulling the trigger.

Apie
Hero Member
Hero Member

Post by Apie » Fri Aug 30, 2019 10:59 am

win270 wrote:Ek hou nogal van Apie se kommentaar op die vorige bespreking, naamlik:

Die besware wat stapjagters teen LA jagters het, is waarskynlik die hoeveelheid (lees "minder") fisiese moeite wat laasgenoemde het om die bok uit te oorlê. As gevolg van die lang afstand, weet die bok meeste van die kere nie eers daar gaan op hom geskiet word nie, want sy sintuie het hom nog nie eers bewus gemaak van die komende gevaar nie.

Ek sou graag Dimitri se kommentaar hieroor wil sien, maar lyk my die man is nou met sy gesin oppad kus toe.

Stem

My probleem met die stelling van of die bok bewus van jou jou teenwoordigheid of nie..

LA jag, bokke wei rustig op 800meter en is onbewus van die jagter wat sy verstellings maak, wind lees, in goeie posisie kom ens ens ens

Bosveld jag, my laaste 2 rooibokke gejag was heeltemal onbewus van my teenwoordigheid. Een op so 30 tree voor my verbygestap sonder om my te sien en die ander seker 75tree weg rustig met sy ogies toe in die vroeg oggend son gestaan en bak voor hy geskiet is.

Nie een van die gevalle was die bokke bewus van die jagter nie en in nie een van die gevalle weet die bok wat hom getref en kort daarna sy dood veroorsaak het nie.

Dis hoekom ek jag sien as om die dier uit te oorlê(in die gegewe habitat of terrein) en dan te eties te dood.

Frikkie Coetzee
Hero Member
Hero Member

Post by Frikkie Coetzee » Fri Aug 30, 2019 11:34 am

Jacques. Ek dink wat ek probeer se is dat jag en etiek is wat in JOU kop aangaan. Wat maak dit saak of n bok op 10 m of 1000 m gedoen is?

JacquesT (Stompe)
Hero Member
Hero Member

Post by JacquesT (Stompe) » Fri Aug 30, 2019 11:39 am

Frikkie Coetzee wrote:Jacques. Ek dink wat ek probeer se is dat jag en etiek is wat in JOU kop aangaan. Wat maak dit saak of n bok op 10 m of 1000 m gedoen is?
Ja nee ek verstaan hom so Frikkie, my sentiment ook.
The easiest part of long range hunting, is pulling the trigger.

Chevvy SS
Hero Member
Hero Member

Post by Chevvy SS » Fri Aug 30, 2019 11:57 am

Kan die moderators nie asb. 'n slag enige "etiese jag" plasings verwyder nie?

Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene » Fri Aug 30, 2019 12:17 pm

Apie wrote:
win270 wrote:Ek hou nogal van Apie se kommentaar op die vorige bespreking, naamlik:

Stem

My probleem met die stelling van of die bok bewus van jou jou teenwoordigheid of nie..

LA jag, bokke wei rustig op 800meter en is onbewus van die jagter wat sy verstellings maak, wind lees, in goeie posisie kom ens ens ens

Bosveld jag, my laaste 2 rooibokke gejag was heeltemal onbewus van my teenwoordigheid. Een op so 30 tree voor my verbygestap sonder om my te sien en die ander seker 75tree weg rustig met sy ogies toe in die vroeg oggend son gestaan en bak voor hy geskiet is.

Nie een van die gevalle was die bokke bewus van die jagter nie en in nie een van die gevalle weet die bok wat hom getref en kort daarna sy dood veroorsaak het nie.

Dis hoekom ek jag sien as om die dier uit te oorlê(in die gegewe habitat of terrein) en dan te eties te dood.

Apie, dit is wat ek in my vorige opstel probeer verduidelik het. Dit gaan moeilik wees om 'n eng definisie op te stel oor wat jag is. Ek het ook al bokke op die voet geskiet wat glad nie van my bewus is nie. Veral koedoes, want dis al hoe ek 'n skoot op hulle kry. Die wat van my weet, sien ek meestal te laat of glad nie...

Hoe dit ook al sy, dis lekker om hieroor te praat en ander manne se waardevolle opinies te hoor en lekker te gesels. Ons hoef mos nie oor alles altyd saam te stem nie. Ek dink nie 'n eng definisie moet te ernstig opgeneem of af forseer word nie. Die nadeel daarvan sal die voordele ver te bowe gaan. Ek geniet alle vorme van jag/skiet en beoefen ook almal en geniet walk & stalk loshande die meeste en bakkiejag die minste.
Aim small, miss small

Apie
Hero Member
Hero Member

Post by Apie » Fri Aug 30, 2019 1:39 pm

Eugene wrote:
Apie wrote:

Stem

Apie, dit is wat ek in my vorige opstel probeer verduidelik het. Dit gaan moeilik wees om 'n eng definisie op te stel oor wat jag is. Ek het ook al bokke op die voet geskiet wat glad nie van my bewus is nie. Veral koedoes, want dis al hoe ek 'n skoot op hulle kry. Die wat van my weet, sien ek meestal te laat of glad nie...

Hoe dit ook al sy, dis lekker om hieroor te praat en ander manne se waardevolle opinies te hoor en lekker te gesels. Ons hoef mos nie oor alles altyd saam te stem nie. Ek dink nie 'n eng definisie moet te ernstig opgeneem of af forseer word nie. Die nadeel daarvan sal die voordele ver te bowe gaan. Ek geniet alle vorme van jag/skiet en beoefen ook almal en geniet walk & stalk loshande die meeste en bakkiejag die minste.
Stem!

Arnold
Hero Member
Hero Member

Post by Arnold » Fri Aug 30, 2019 2:26 pm

Frikkie Coetzee wrote:n Baie kontroversieele idee, maar dink hieroor. As jy sit by die bok wat jy geskiet het of gejag het, wat voel jy bine in jou, waaroor wil jy by jou pelle brag?

Hierdie is nogals mooi verwoord en ek stem 100% saam!

OosKaapJagter
Sr. Member
Sr. Member

Post by OosKaapJagter » Fri Aug 30, 2019 2:57 pm

Indien ek my vrieskaste wil vol kry, is ek bevoorreg genoeg dat ons op 'n jaarlikse uitstappie na familie se plase gaan. Dit begin gewoonlik met stapjag wat die lekkerste is. Indien dit nie die kwota vul nie, is voorsit hinderlae ook reg. Selfs bakkiejag is aanvaarbaar as dit nodig is.

Indien ek betaal vir 'n jagondervinding, dan is die fokus op die ondervinding. Daar is geen genot te vinde daarin om mak bokke in 'n klein kampie te skiet nie.

Elkeen moet weet wat sy vermoëns is. Iemand wat keer op keer konstant 'n gong klap op 800m kan sekerlik maar vir hom 'n bok ook skiet op daardie afstand. Ek self het nie die toerusting, toegewydheid en vermoë om dit te doen nie. Sou iemand soos ek dit probeer doen sal ek misskiet of erger nog, 'n bok kwes. In my geval is dit dus nie 'n etiese kwessie nie, maar onvermoë wat my weerhou van langafstand jag.

Party mense skep kunsmatige etiese reëls om hulle gewete te paai of om hulle ego's te streel. Dalk is hulle besig met een of ander agenda om mense in hulle organisasie te betrek. Gun ander mense hulle manier van skiet of jag, solank dit net nie gepaard gaan met die onnodige kwes van diere nie.

saswart
Jr. Member
Jr. Member

Post by saswart » Fri Aug 30, 2019 3:06 pm

Ek wou al baie my opinie lig oor LA agv 1 ervaring, veroorsaak deur mense wat LA probeer doen met gewone rak 308/30-06 met 'n 3-9 vergrotings. Sou ek dit doen sou dit 'n jaar of 2 terug wees en ek sou heelwat vyande gemaak. Maar op jaracal het ek al baie geleer oor LA - waarom ek 'n sterk opinie gehad het my gewys die manne was 1 in 'n 100 en dat LA het baie meer beplanning in as net skiet in 'n trop in en hoop jy skiet iets raak.

Dit (LA skiet en dalk LA jag) is iets wat ek graag sal wil doen in toekoms, of ek daarvan gaan hou of nie weet ek nie, maar ek is maar versigtig om te se een is eties/beter as ander.

Maar om op te som gebruik ek Jake1 se post so bietjie van vorige gesprek ------ Ek verkies 'n 308 bo 30-06 - tog bly beide gewere. Ek verkies 'n hilux bo 'n Ranger - tog bly beide bakkies. Ek verkies stap en jag bo LA jag - tog bly beide...?

Rudiejacobs
Full Member
Full Member

Post by Rudiejacobs » Fri Aug 30, 2019 3:13 pm

Beslus n lekker onderwep die.

My opinie, is as volg.

Daars 2 tipe mense daarbuite:
1. Nie jagters
2. Jagters.

Vir die jagter is die nie jagter maar n vreemde spesie, n man vir jy eintlik gelukkige moedersdag wil se.

Vir die nie jagter is jagters voor die voet moordenaars. Hetsy jy nou die ding vergiftig met n stokkie pyl en boog in jou leer vel onderbroekie, en dan hoop hy vrek 10 dae later. Of jy dan in n hide le en wag met jou fancy Hoyt, en of jy hom op n 1km skiet en, of jy eers die dier aan jou geweer se loop laat lek met jou camos. Dit als maak nie saak nie! Jy maak die arme dier dood, en jy is n gevoelose monster. Woolworths se self moord lam is baie beter. Depressie is mos groot onder skaap, bees, vark en hoender.

Soos ek in vorige post gese het, die vleisie proe presies die selfde. Nou kan daar seker groot debat onstaan of ek n jagter of slagter is? Wel geniet ek jag? Hell ja!

Elke mes het 2 sny kante, so ook jag. Die wat moan oor LA jag kan nie wind lees nie. Die wat net LA jag kan nie bekruip nie.

Wat vir my saak maak is, tyd in die skepping, saam my gesin, en harts vriende. Dit is wat die lewe die moeite werd maak. Die dag as jy te oud is en op jou stoep sit en wag vir Joe Black om jou te kom haal, gaan jy nie sit en dink aan daai lekker dag op kantoor nie. Jy gaan dink aan daai perfekte skoot in horibale wind, of daai dag toe jy aan die koedoe kon vat so naby was jy.

Kom manne ons is almal die selfde spesie manne, Jagters met trots!

Laat die lood vlieg manne! (of die broadheads as jy sou wou)

Rudie.

Sent from my LG-X230 using Tapatalk
30 06 Marlin XL7
25 06 Savage long range hunter.
12G Franchi pomp aksie
Tanfoglio 9mm(kort)
.38 SPL Rossi

The future belongs to those, who believes in the beauty of thier dreams.

Andre308
Hero Member
Hero Member

Post by Andre308 » Fri Aug 30, 2019 3:41 pm

Dit is hoe ek die saak sien. Tegnologie raak beter, en dit maak baie dinge makliker in ons lewens.

Dit beteken nie dat n swemmer wat nou met n nuwe Speedo swem suit n rekord breek nie meer n swemmer is nie.

Dit maak nie die 100meter rekord houer minder van n atleed oor hy met stywe klere, spikes en wegspring blokke hardloop nie.

Net so is jag. As julle lang afstand jag wil uitsluit uit die defenisie, dan hoekom jag julle met tegnologiese bevorderde wapens. Waar is julle swart kruit voorlaaiers? O nee, dit is ook tegnologie wat jou bevoordeel. Los jou verkyker, los jou geweer, los jou boog en mes, gaan vang hom met jou hande, gooi hom dood met klippe...en doen dit kaalvoet!

Mens kan nie op lang afstand jag/bakkie jag n uitsondering maak oor jy nie van die idee hou nie, of dit vir jou maklik klink nie.

Ja, dit is lekker om te stap en jag, dit is vir my baie lekker om voorsit jag te doen, dit maak dit nie minder of meer jag oor en ander tegnologie tot my beskiking het nie.

Is medise operasie nou nie meer n operasie nie, oor jy nie met morfien uitgesit is, en buite in n tent gesny is nie?

Groete
Andre

Jake1
Hero Member
Hero Member

Post by Jake1 » Fri Aug 30, 2019 7:27 pm

.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading."

Knewel
Newbie
Newbie

Post by Knewel » Sat Aug 31, 2019 8:30 am

https://www.youtube.com/watch?v=GSRhQK9KoMY

Ek stem heelhartig met die ou saam. Sekere kalibers se energievlakke is te laag op langer afstande
'Shooting is all about confidence' -Tubby Smith

Ockert1992
Sr. Member
Sr. Member

Post by Ockert1992 » Sat Aug 31, 2019 3:01 pm

Ek hou van jou siening Frikkie!

Post Reply

Return to “Algemeen/General”