Korrekte terme en beskrywings vir herlaaiers

Jagtersdok
Global Moderator
Global Moderator

Korrekte terme en beskrywings vir herlaaiers

Post by Jagtersdok »

Hier is nou die plek om die korrekte terme te plaas, vrae te vra as jy dalk betekenes van term wil kry.
Hou asb alle debat en besprekings rondom taal gebruik slegs hier.
NEELS NIEMAND, CENTURION

Laat die roere dreun!
.243 Win Frankonia, .270 Win Musgrave
.303 Britt Lee Enfield, .375 Pre'64 Winchester Delux, .375 H&H P14Winchester, [308 Win Mauser & .222 Sako & .22Bruno waiting for liscences]
Cobus(Cobb)
Hero Member
Hero Member

Re: Korrekte terme en beskrywings vir herlaaiers

Post by Cobus(Cobb) »

Gerard,

1)So ruk terug het jy sketse/prente van patrone gepost met die korrekte benaming vir die doppe, koe?ls etc...het ook vir my seun gegee om die regte benamings te leer...dankie.

Ek wil graag vra indien jy of enige ander forum lede, 'n skets of prent van die geweer aksie het, met die nodige terme/benaming van die dele, dit hier kan post asb....die aksie is vir my nog maar 'n duistere ding en ek verbaas my oor die manne wat die verskillende tipes sommer so op fotos kan uitken.

Ek benodig dit vir my eie onderrig en nie soseer om argumente oor die name van parte te begin nie.

2) dan verlang ek ook asb die betekenis van die term VRYBOOR

Thanx
Last edited by Cobus(Cobb) on Sat Sep 03, 2011 6:08 pm, edited 1 time in total.
Cobus
Johannesburg
Christus
BRNO 308, BRNO 22, Howa 243, MAB 7.65
12Ga Semi, Fabarm 12G O/U, AYA 12G S/S
Barnett Z 350CRT
Stormers/WP(kyk darm nie meer SA rugby nie)
tripodmvr
Administrator
Administrator

Post by tripodmvr »

Jagtersdok wrote: Hier is nou die plek om die korrekte terme te plaas, vrae te vra as jy dalk betekenes van term wil kry.
Hou asb alle debat en besprekings rondom taal gebruik slegs hier.
Ek vind dat mens probeer tyd bespaar en korter woorde tik - daarom punt ipv koe?l. Kan ons nie 'n stel afkortings saamstel (KP =koe?lpunt) vir terme wat baie herhaal word en bo-aan die post kan kopieer en daarvolgens na 'n telegram styl oor te skakel - "Jaracal mixit". Ek tik met twee vingers en enige verkorting sal help. Dan is die begrip reg en ons praat oor dieselfde items en vermy misverstand.
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Jagtersdok
Global Moderator
Global Moderator

Post by Jagtersdok »

3poot

noem dit koeel, dit net 1 letter meer moenie bekommer oor die korekte spelling nie

Maar mixits en afkortings gaan my heel deurmekruis gooi
NEELS NIEMAND, CENTURION

Laat die roere dreun!
.303 Britt Lee Enfield, .375 Pre'64 Winchester Delux, .375 H&H P14Winchester, [308 Win Mauser & .222 Sako & .22Bruno waiting for liscences]
GERT vd M
Hero Member
Hero Member

Post by GERT vd M »

n KOEEL is die gedeelte wat in die nek van  die dop indruk. n PATROON is die samestelling van die dop, koeel, slagdop en kruit. WAT IS N PUNT? n PUNT is die voorste gedeelte van die koeel ( niks segend)
.338-06 improved (VERKOOP) 7x64 brenn./ 6mm Musgr. BSA P14(VERKOOP)/
12Br s\s brno. /.22 Mauser Oberndorf./ 9mm P Glock gen 3./ Windbuks./ Kettie
baboonstalker
Hero Member
Hero Member

Post by baboonstalker »

Tripod,
Ek raak seker nou oud, maar mixit en SMS taal gee my die horriepieps (die ergste vorm van 'n gatkramp) en verkrag ons taal, kom ons hou dit so eenvoudig moontlik, maar niks eenvoudiger!
Dankie
Pieter
Monrique (SJ)
Hero Member
Hero Member

Post by Monrique (SJ) »

BS

EK stem 110%, maar ek is nognie oud nie!! ;D ;D

Groetnis
tripodmvr
Administrator
Administrator

Post by tripodmvr »

Ek moet nou seker ook kla dat julle nie verstaan nie.

Julle gebruik alreeds TPL. Dit is tog 'n afkorting. Netso het ek gedink dat as ons KP gebruik almal sal weet wat dit is as die afkortings bo aan jou post verskyn. Niemand se hare staan orent nie en almal weet dit is 'n koe?lpunt waarvan ek praat. Gaan dink 'n bietjie daaroor en miskien het ons 'n eenvoudige resep vir die gekrap wat nou plaasvind.

Ek verstaan wat baie manne s? en antwoord met die regte terminlogie om hom so attent daarop te maak. Ek maak dit nie noodwendig 'n lewenstaak om hulle op te voed nie.
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Gerard

Post by Gerard »

KP, wanneer koeel bedoel word is juis die probleem.  

Hier is 'n koeelpunt:

Image

Hoekom is dit so?  Want:

Image

Sien ook:

http://jaracal.com/http://jaracal.com/p ... 265#p47265
Last edited by Gerard on Sun Sep 04, 2011 7:09 am, edited 1 time in total.
stf
Full Member
Full Member

Post by stf »

Jagtersdok,
Dankie vir die inisiatief, opleiding /inligting en onderrig het baie opvoedings waarde.
Op n stadium het dit geklink of ons besig was om die toring van Babel te bou.

'Kruit' - is die korrekte benaming nie 'dryfmiddel' nie.
In engels praat ons van 'propellant', nie van 'powder' nie.
Help my reg asb.
Stf
MJK
Sr. Member
Sr. Member

Post by MJK »

STF

Ek sal dink kruit is woord wat almal ken en 'n erkende Afrikaanse woord. Die voortrekkers het nie van dryfmiddels gepraat nie maar van kruit en kruitdampe. Dryfmiddel kan ook rek van kettie wees, of iets wat op water dryf  ???

Ons moet darem nie alles oorboord gooi en verengels nie! Daai Engelse taal is op eie lekker deurmekaar sien http://jaracal.com/http://jaracal.com/p ... ic.php?t=8
PITSMIT
Hero Member
Hero Member

Post by PITSMIT »

kruit is afgelui van die woord buskruit wat ons ou voorvaders mee geskiet het en selfs toe moderne middels op die mark verskyn het het ons aangegaan om dit kruit te noem

die korrekte benaming is nitro sellulose dryfmiddel vir die mderne poeiers

so ek sou se as ons van dryfmiddel of poeier praat sal dit seker tegnies reg wees want kruit is niks anders as buskruit nie

cobb

daai voorstel vd verskillende aksies sal nice wees as iemand dit vir ons kan plaas.  dit sal die jongmannetjies op die forum baie mooi kan wys wat is die verskil (en pa sal ook nog kan by leer natuurlik ook ;D)

dok neels

goeie post wat jy begin het.  dit gaan interresant raak hier
Ontmoet altyd nuwe vriende maar moet nooit die oues vergeet nie
" Shooters do it in any position "

.270Win  Brno de Lux  Mod ZKK600
.308Win  Zastava
CZ85 9mm Para
Taurus .357 Mag  6" barrel
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Gerard

Wat is die verskil tussen "koe?lpunt" en koe?l?  Die begrip koe?l is mos beskrywend genoeg?

Na die taalkursusse wat hier aangebied is, moet almal tog seker dit weet...  Die punt-begrip vat ons mos nou weer terug na die begin toe...

Mooiloop!

Hein
Last edited by Hein M. on Fri Sep 09, 2011 3:15 pm, edited 1 time in total.
Nie alles wat getel kan word, tel nie. En nie alles wat tel kan getel word nie. - Albert Einstein
Jagtersdok
Global Moderator
Global Moderator

Post by Jagtersdok »

Vir die herlaai berdyrf kan jy maar kruit of dryfmiddel gebruik, Dit kan as sinoniem gesien word alhoewel een meer beskrywing bied as die ander.
Kruit sal altyd 'n dryfmiddel wees as ons in herlaai taal dink, maar dryfmiddel hoef nie altyd kruit te wees nie soos tereg ges? is.
Ek gebruik kryt of Poeier soos my mater Wouter ook doen, want dit is die mees algeme dryfmiddels beskikbaar. Ons gebruik nie regtig meer Cordite stafies nie en ander modaliteite nie.
NEELS NIEMAND, CENTURION

Laat die roere dreun!
Gerard

Post by Gerard »

Hein M.,
Die koeel het 'n punt wat die koeelpunt genoem word.  Wanneer 'n 'koeel' 'n 'koeelpunt' genoem word, impliseer dit dat dit die voorste deel van 'n rondte is.  Die rondte word dan verkeerdelik die koeel genoem. 

Mens kan die leek nie blameer nie, in sy kop is die logiese gevolgtrekking dat die koeelpunt die voorste deel van 'n koeel is.  Dit is natuurlik heeltemal reg, die punt is die voorste deel van 'n koeel maar, die prentjie in die leek se kop is 'n rondte, nie 'n koeel nie.
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Gerard wrote: Hein M.,
Die koeel het 'n punt wat die koeelpunt genoem word. 
;)

Nee, ek het hom so.

Die ding is:  Die koeel het nie 'n punt nie

Ek dink ons moet volstaan by die koeel as die finale benaming vir die projektiel wat die voorste gedeelte van die patroon uitmaak.

Mooiloop!

Hein
Nie alles wat getel kan word, tel nie. En nie alles wat tel kan getel word nie. - Albert Einstein
Gerard

Post by Gerard »

Hoekom s? jy 'n koeel het nie 'n punt nie?  'n Koeel het onder andere 'n punt, 'n skag en 'n stert.

Image 
Cobus(Cobb)
Hero Member
Hero Member

Post by Cobus(Cobb) »

cobb wrote: Gerard,

1)So ruk terug het jy sketse/prente van patrone gepost met die korrekte benaming vir die doppe, koe?ls etc...het ook vir my seun gegee om die regte benamings te leer...dankie.

Ek wil graag vra indien jy of enige ander forum lede, 'n skets of prent van die geweer aksie het, met die nodige terme/benaming van die dele, dit hier kan post asb....die aksie is vir my nog maar 'n duistere ding en ek verbaas my oor die manne wat die verskillende tipes sommer so op fotos kan uitken.

Ek benodig dit vir my eie onderrig en nie soseer om argumente oor die name van parte te begin nie.

2) dan verlang ek ook asb die betekenis van die term VRYBOOR

Thanx
Manne?, Gerard?......

Het ek die post onder die verkeerde afdeling geplaas of kan julle nie help nie??
Ons is mos hier om ook uit my dom vrae te leer, dan nie??

Ek luister graag
Cheers
Cobus
Johannesburg
Christus
BRNO 308, BRNO 22, Howa 243, MAB 7.65
12Ga Semi, Fabarm 12G O/U, AYA 12G S/S
Barnett Z 350CRT
Stormers/WP(kyk darm nie meer SA rugby nie)
Jaco Alberts
Full Member
Full Member

Post by Jaco Alberts »

jammer,

toe ek Danie wou help met sy kaliber waaroor hy wonder om gemsbok en eland te jag op 300 meter, het ek punt gebruik eerder as koeel, die rede is my nuwe labtop, ek kry nie die deelteken op die tweede E getik nie........tegnologies gestrem ?

....ek haat tikfoute en verkeerd spel, maar sal die punt vervang met koeel en wegkyk vir die spelling.
Gerard

Post by Gerard »

Naands?,
Ek was vir 'n week op die Weskus en het min tyd vir die rekenaar gehad.  Ek sal die illustrasies en terme, sov?r ek weet, op die bespreking plaas.

As daar iets is wat nie duidelik of reg is nie kan ons dit net redigeer tot almal saamstem. 

Die vryboor is die deel van die kamer net voor die nek.  In uitsonderlike gevalle is dit vir 'n kort entjie paralel in deursnee maar meestal is dit wig-vormig - effens groter as die groefdeursnee van die loop en dan kleiner na die voorkant toe. Dit gee spasie vir die koeelskag om voor die dop se bek uit te steek sonder dat die skag teen die riwwe en groewe vasdruk. 
FrancoisJoubert

Post by FrancoisJoubert »

Gerard, hierdie link werk nie!
Geno
Administrator
Administrator

Post by Geno »

Goed, beter, 6millimeter!
Gerard

Post by Gerard »

Francois, ek het sopas op hom geklik en hy maak oop.

Last edited by Gerard on Thu Sep 29, 2011 6:02 pm, edited 1 time in total.
Geno
Administrator
Administrator

Post by Geno »

Oom Gerard,
Hy gooi by my ook 'n error uit..

[img width=560 height=315]http://i779.photobucket.com/albums/yy80 ... /error.png[/img]

Groete,
Eugene
Goed, beter, 6millimeter!
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

:D

Hierdie keer is dit dalk 'n tegniese fout en nie 'n taalfout nie :angel:

Hein
Post Reply