Herlaai 101: Hoe om absolute maksimum TPL te bepaal

Marc
Hero Member
Hero Member

Re: Herlaai 101: Hoe om absolute maksimum TPL te bepaal

Post by Marc »

Ek gaan nie stry nie, jy het my al verkkeerd bewys op die ander metodes :-[

Doen bietjie meer moeite vir 'n aansienlik beter resultaat 8)

Dankie vir die deel 8)
" Taking the safety off increases velocity by 100%" - Rayn Cleckner
Piet Pille
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Pille »

Dankie Ludwig,

Waar kan mens die "ingeneursblou" kry?

Nog 'n vraag: By al my gewere is die maks. magasynlengte heelwat korter as maks TPL.
Vir jagdoeleindes sal ek dan dus vanaf maks magasynlengte ipv maks TPL terug werk na beste akuraatheid tydens herlaai? Daar is dus nie veel wat ek aan die "jump" kan doen agv magasyn beperkinge nie?
JTM
Hero Member
Hero Member

Post by JTM »

Hoe lyk die "Bullet Comparitor" en waar kry mens dit?
Jannie Welman
Piet Pille
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Pille »

Dankie Ludwig :)
JTM
Hero Member
Hero Member

Post by JTM »

Ek het 'n comparator by Safari gekry vandag, maar dis nie die oorspronklike Hornady een nie. Dis basies dieselfde. Ongelukkig is daar geen instruksies by hoe jy dit gebruik nie. Kan jy dalk bietjie meer verduidelik oor die meet proses? Ekwil net weet of ek die vverniet moet zero teen die comparator na ek dit met die insert geklap het aan die instrument.
Jannie Welman
James Wilson
Hero Member
Hero Member

Post by James Wilson »

Kan n mes die inserts los koop?
Ek jag miskien te veel, maar dit is nogsteeds nie genoeg nie!
Smiley
Sr. Member
Sr. Member

Post by Smiley »

Ludwig, dankie vir die informasie, baie prakties. Hierdie is werklik 'n wondelike forum.
Jean Marais
Hero Member
Hero Member

Post by Jean Marais »

JTM wrote:Ek het 'n comparator by Safari gekry vandag, maar dis nie die oorspronklike Hornady een nie. Dis basies dieselfde. Ongelukkig is daar geen instruksies by hoe jy dit gebruik nie. Kan jy dalk bietjie meer verduidelik oor die meet proses? Ekwil net weet of ek die vverniet moet zero teen die comparator na ek dit met die insert geklap het aan die instrument.
Hier is 'n videoclip hoe om die goed te gebruik.

Groete
Kolskoot groete!!

Jean Marais (Centurion)
(“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” - Albert Einstein)
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Ludwig

Wat is jou kommentaar op hierdie metode om TPL te bepaal. Sny twee gleuwe in die gevuurvormde dop en sit die koeel in sodat dit lank uitsteek. Sit die "patroon" in die kamer en maak die grendel stadig toe. Haal versigtig uit. Die punt, wat teen die lande gedruk het, stoot in die dop terug. Herhaal 'n paar maal en kyk of die lengte konstand is.

Groetnis
P.W.V.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Ludwig wrote:Oom Pieter, ek sal oom 'n brief gee, daai metode gaan meeste van die tyd, indien nie elke keer, jou 'n TPL gee met die koeel in die lande gejam
Ludwig, dit gebeur soms, maar jy druk die bek van die dop effens toe sodat hy die koeel stywer vashou of jy buig hom bietjie oop. Ek kry hom op 'n stadium dat hy nie jam nie. Meet hom herhaaldelik en kyk of hy elke keer dieselfde resultate gee.
As die koeel nie te styf in die dop pas nie en hy jam, het ek ook al die koeel met 'n kers swart gebrand. Soos die dop oor die swart koeel skuif, maak hy duidelike merke op die koeel. As jy nou die koeel uithaal, kan jy duidelik sien tot waar hy oor die koeel geskuif het.
Ek het dit vergelyk met die eerste metode en dit werk.
Maar die arm man se metode as jy nie al die "gadgets" het nie!
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Luddie

Soos jy weet gebruik ek Hornady se Lock and Load COL Gauge. Ek het hierdie ou metode gebruik met die 6.5 Creedmoor se maksimum TPL met die Bergers. Ek het my tooltjie erg gemis. Aangesien ek nie so n dop te koop kry nie gaan een van my doppe maar opgeoffer word om in die tool diens te doen. Ek is van die standpunt dat die tool baie dieselfde lesings sal gee as hierdie metode aangesien jy beheer oor die druk het wat die koeel teen die lande raak.Jy kan selfs jou koeel ook met die ingenering bleu spuit as jy wil sien hoe die lande aan die koeel raak. Deur n gevuurvormde dop te gebruik as jou dummy rondte kan die dop ook nie n invloed he op die meting nie.

Groetnis
Wouter
Francois Marais
Administrator
Administrator

Post by Francois Marais »

Luddie

Goeie topic....

Mooi loop
Francois
Francois Marais
Windhoek, Namibia
francois@jaracal.com
+264811275447
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Dankie, Ludwig, vir die inligting.
Ja, as alle mense wat skiet al die goed hier op die Forum lees, gaan daar een van die dae nie meer 'n mark vir gekoopte ammunisie wees nie???
Johnnie De Wet
Hero Member
Hero Member

Post by Johnnie De Wet »

Ek het ook Oom PW se metode gevolg met engineering blue om die koeël. Het egter getwyfel en later Hornady se gauge gekoop. Die gauge het maar net gewys dat eerste metode gewerk het. Net om die regte nekspanning te kry het my bietjie omgekrap.
Jean Marais
Hero Member
Hero Member

Post by Jean Marais »

Hierdie oefening raak natuurlik moeiliker as die geweerloop by die keel begin verweer agv baie skiet. Beteken dit dan dat die TPL stelselmatig langer gaan begin raak?
Kolskoot groete!!

Jean Marais (Centurion)
(“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” - Albert Einstein)
Jean Marais
Hero Member
Hero Member

Post by Jean Marais »

Hierdie pos het my nou al weer iets geleer. Ek wonder nou of dit nie dalk die rede is hoekom ons so met 'n vriend van my se 7mm Rem Mag sukkel nie. Selfs met die Hornady tool om TPL te bepaal, "jam" die koeël in die lande selfs met uiters min drukking van agter. Die merkies op die ogief van die koeël lyk vir my na amper 3mm. Ons het dit van die TPL afgetrek, maar dit blyk dat ons dit eerder nie moes doen nie. Die probleem is egter dat die patrone dan gladnie meer in die magasyn pas nie.
Kolskoot groete!!

Jean Marais (Centurion)
JTM
Hero Member
Hero Member

Post by JTM »

Om terug te kom na die comparator. Kan ek daai maat lesing dan gebruik in QL of moet ek maar op ou end weer die patroon meet tot op punt en daai mate gebruik.
Jannie Welman
JTM
Hero Member
Hero Member

Post by JTM »

Nog 'n vraag. Is dit 'n moet om 'n gevuurvormde dop te gebruik om TPL te bepaal. In die gevangenis van die Hornady tool word een van hulle spesiale doppe gebruik wat natuurlik nie gevuur vorm kan word nie.
Jannie Welman
James Wilson
Hero Member
Hero Member

Post by James Wilson »

Nie nodig om n gevuurvormde dop vir tpl te gebruik nie. Maar wel vir dop volume, en gebruik dan sommer n paar en gebruik die gemiddeld
Ek jag miskien te veel, maar dit is nogsteeds nie genoeg nie!
JTM
Hero Member
Hero Member

Post by JTM »

Ok so die comparator is maar net goed om my vervaardigde ammunisie te meet om te kyk of ek my laai werk reg gedoen het.
Jannie Welman
Jean Marais
Hero Member
Hero Member

Post by Jean Marais »

JTM wrote:Ok so die comparator is maar net goed om my vervaardigde ammunisie te meet om te kyk of ek my laai werk reg gedoen het.
... en om seker te maak die lengtes vanaf die ogief gemeet is almal presies dieselfde tot by die lande. Dis veral noodsaaklik by loodpunt koeëls, aangesien die loodpuntjie soms platgeduk word in die verpakking. As die TPL van die ogief gemeet word met die comapator, skakel dit hierdie afwyking uit.

Groete
Kolskoot groete!!

Jean Marais (Centurion)
JTM
Hero Member
Hero Member

Post by JTM »

Baie dankie. Ek sal beslis weer deur die TPL opmeet proses gaan en my rekords opdateer met comparator waardes by.
Jannie Welman
Chevvy SS
Hero Member
Hero Member

Post by Chevvy SS »

Ludwig, my 7x64 het 'n geweldige lang keel. Ek is tans 1 mm meer as aanbevole TPL van 84mm, met redelike goeie akkuraatheid. My 300 WM se TPL is minder as die aanbevole, en skiet ook baie goed.

Sonder om te veel proefnemings te doen, kan ek aanvaar dat indien die TPL nou argumentshalwe 3mm meer is op beide kalibers, akkuraatheid sal toeneem?
Francois Marais
Administrator
Administrator

JTM

Vir QL gebruik jy TPL=Totale Patroon Lengte, die lengte tot oppi punt.....

Mooi loop
Francois
Francois Marais
Windhoek, Namibia
francois@jaracal.com
+264811275447
Francois Marais
Administrator
Administrator

Ludwig

Om terug te kom na die aanpassing van TPL, ek weet daar is manne wat bly lengte aanpas, "chasing the lands" soos die yanks dit noem, dan is daar n ander school of thought, wat beweer jy bly die beste akkuraatheid kry by jou oorspronklikke lengte, weet nie hoe waar dit is nie......Ek skiet partykeer tot so 800 skote per week met bok oeste, en om na elke 3 aande my TPL te verander sallie werk nie, ek kry egter genoegsame OES akkuraatheid om nie te veel daarmee te karring nie....jy dalk n opinie op hierdie stelling.....

Mooi loop
Francois
Francois Marais
Windhoek, Namibia
francois@jaracal.com
+264811275447
Post Reply