Hornady GMX Jagkoeels - Praktiese Jaracal toets

Post Reply
Stefan764
Hero Member
Hero Member

Hornady GMX Jagkoeels - Praktiese Jaracal toets

Post by Stefan764 »

More manne

Hier volg die resultate met fotos van die afgelope naweek se 2 afsonderlike jagtogte om die GMX koeels in die veld prakties te toets.

TOETS 1: Bosveld terrein met hoer spoed en kort afstande op medium wild. Hierdie toets is deur my en Freek gedoen naby Vaalwater in die Waterberge.

Hier was die GMX se doodmaakvermoe, omklinkvermoe op n bok op kort afstande(lees hoe spoed) asook die vleisskade aspek getoets. Die kaliber gebruik was n 7x64 gelaai met 139gn Hornady GMX koeels teen n spoed van 3040ft/sek. Die spoed is baie hoog vir die toepassing in die bos, maar oop skote was hard voor gewerk en ons kon die vleisskade van n baie vinnige projektiel duidelik bestudeer.

Rooibokram geskiet op 40m (afgemeet) met die 7x64:
Image

Die ingangswond. Skuins van voor geskiet. Voor die regterblad in en agter die linkerblad uit. Longe raakgeskiet.
Image

Die uitgangswond. Die grootte van die uitgangswond kan duidelik vergelyk word met die herwinde koeel van die Teoretiese toets se diameter. Hierdie dui dan ook daarop dat die koeel wel vervorm het, ondanks die hoe spoed en kort trefafstand.
Image

Hier kan duidelik gesien word dat die bok baie goed gebloei het. Met vorige toetsings is uitlatings gemaak dat n bok se borskasholte eers moet volbloei alvorens die bok n bloedspoor begin gooi. Ek wil hiermee verskil deur daarop te wys dat die eerste bloed op 4 meter vanaf die bok se staanplek gekry is. Die bloedspoor was BAIE duidelik en het so aangehou vir die volgende 20-25m wat die bok gevorder het voor hy geval het. Daar is ook baie bloed by die bok gevind na n wagtydperk van 10min voor daar nader beweeg is.
Image
Image
Image

By die afslag van die bok kon daar gesien word dat die GMX geen noemenswaardige vleisskade aangerig het nie. n Totaal van minder as 500gram bladvleis is weggegooi. Verskoon asb die bloeding, die bok het n geruime tyd in die veld gele agv die feit dat die bakkie etlike kilometers ver by die jagkamp gestaan het en die bok dus lank gele en bloei het tussen die vleis en vel. Mens moet in gedagte hou dat hierdie bok op 40m teen 3040ft/sek getref is. Let asb op dat dit slegs sypeling van bloed is en nie vleisskade nie. Indien dieselfde skoot met n gewone softnose (bv PMP 150gn) geskiet was het die uitgangswond en vleisskade heelwat anders gelyk...
Image

Die skade aan die vitals. Die bok is deur die long geskiet en op die foto kan die beduidende skade aan hierdie orgaan duidelik gesien word. Vir my is dit n goeie voorbeeld van genoegsame "vitals" skade versus minimale vleisskade.
Image

TOETS 2: Vlakte toestande met laer spoed en langer afstande op groot vlaktewild. Hierdie toets is deur my Pa, Flip en sy goeie vried Jannie Esterhuizen gedoen naby Mcarthys Rest in die Kalahari.

Hier was die GMX se doodmaakvermoe, omklinkvermoe op n bok op lang afstande(lees minder spoed) asook die vleisskade aspek getoets. Die kaliber gebruik was n 308win gelaai met 150gn Hornady GMX koeels teen n spoed van 2600ft/sek. Die spoed is redelik laag vir die toepassing in vlaktes, maar die oopmaakvermoee van die GMXe is hier tot die uiterste beproef.

Die Gemsbok wat met die 308 platgetrek is op 210m:
Image

Herwinde 150gn GMX koeel uit die Gemsbok. Die feit dat die koeel omgelkink het op daardie afstand teen die lae spoed bewys dat die punt baie effektief is oor n wye verskeidenheid van afstande en snelhede.
Image
Image
Image

Die herwinde 150gn koeel word geweeg. Gewigretensie van 99,73% word behaal en dit spreek vanself
Image

Die gemsbok het 30 tree ver gedraf en toe net daar neergeslaan. Die bok het baie gebloei, en dit slegs deur die ingangswond, wat vir my daarop dui dat beduidende skade aan "vitals" toegedien was. Vleisskade was minimaal, grootliks vanwee die feit dat die spoed baie laag was, maar die feit dat die GMX geen sekondere projektiele bewerkstellig nie kan nie buite rekening gelaat word nie.

GEVOLGTREKKING:

Die Hornday GMX kan ek aanbeveel met die grootste vrymoedigheid as n Premium Monolitiese jagkoeel vir bosveld sowel as vlakte toestande. Die feit dat dit oor n wye verskeidenheid van snelhede korrek vervorm tel baie punte. Ook die feit dat die koeel feitlik 100% van sy gewig behou. Vleisskade is in beide gevalle beperk tot n minimum, sonder om enige skade aan vitals in te boet. Die feit dat n rooibokram op 40m teen meer as 3000ft/sek getref is en slegs 500gram vleis verlore is is van onskatbare waarde. Ons sit dus hier met n BEKOSTIGBARE premium koeel wat 2 uiterse toetse geslaag het itv doodmaakvermoee versus vleisskade. Die biltongjagter in Suid Afrika wat deesdae n klomp geld vir wildsvleis en die voorreg om te jag moet uithaal kan hierdie koeel met n geruste hart gebruik.

Jaracal-Toetsspan Groete
Stefan Fouche
.22 LR - Oberndorf Mauser
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
6,5x284 Norma - Nosler M48
7x64 Brenn -Tikka M695
.375 Ruger - Ruger Alaskan
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus
Freek
Hero Member
Hero Member

Re: Hornady GMX Jagkoeels - Praktiese Jaracal toets

Post by Freek »

Stefaans, heel volledige verslag. Wil net gou by jou uitvind, dink jy nie daar moet vir die manne ook 'n stap vir stap uiteensetting gegee word hoe om 'n oordentlikke "koperkappel" te bou nie? Vir die van julle wat nie weet wat 'n koperkappel is nie, dit is jou meer senior tiepe pofadder. Waar  die lewer fein gemaal word en in die rooibok se vet derm gestop word om 'n pofadder te bou, sny mens die lewer eerder in growwe blokkies met so paar ander by voegsels onder anderre gekapte ui ens. om die koperkappel mee te maak. 'n Oordentlike gestopte kappel behoort 'n rooster vol te l?. Die res glo ek Stefan sal kan verduidelik.  8)
SAVE A RHINO, SHOOT A POACHER!
Stefan764
Hero Member
Hero Member

Post by Stefan764 »

Hou "Resepte" dop....  ;D
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
7x64 Brenn -Tikka M695
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Steef MacSullivan

Weereens n uitstekende stukkie werk! Dankie hiervoor en ek wil darem ook net iets byse. Ouens soos jy maak baie op vir die sukses van die forum en ek is jou dankbaar daarvoor!

Dit is met geen verassing dat die Hornady's so opgeteree het nie want hulle is grotendeels gebasseer op n tried en tested formule!

Dankie nogmaals vir die moeite en mooi manier hoe jy hierdie toets aangepak het! Give That Man a Bells!! ;D

Groetnis
Wout
RUGER;2xSR9C,SR1911,44RemMag,12br,22LR,SR22,SR556,223AI,22-250AI,6mmCM,243AI,25-06AI,6,5CM,RPR6,5CM,7-08,7x57AI,7mmRemMag,308Win,30-06AI,300WinMag,338WinMag,338Lapua,9,3x62,375Ruger,375H&HAI,416Ruger,416Rigby,458Lott,505Gibbs.
Gerhard
Hero Member
Hero Member

Post by Gerhard »

Stef,

Wat bloedspoor aan betref.

Mens kan nie n belissing gee of n punt goeie bloedspoor gaan gee of nie.

Dit hang af van elke bok wat geskiet word.

In die boog jag omgewing is bloedspoor net so belangrik.

Hier het ons die gesegde wat s?

"2 gate is beter as 1"

Bedoelende dat dit beter is om 2 gate te kry waar bloed kan uitloop in plaas van net n ingangs wond.

Dan wil die manne ook sommer vinnig n boog jag punt sleg praat om dat n bok nie baie bloed gooi nie al skiet was die skoot goed.

Ek het 2 jaar terug rooi bok ooi n hart skoot geskiet met die boog. Sy het seker so 40 tree gegaan dit het ons goeie 30 min gevat om haar te kry want sy het geen bloed gegooi tot so 10 tree voor sy geval het nie.

Ander gevalle het ek baie goeie bloed spoor gekry reg van die begin af met dubbel long skoot net bo oor die hart...

My ander vraag is.

Het jy met die rooibok enige groot been getref?

Sal interesant wees om te sien wat die vleis skade is as groot been soos die skouer been raak geskiet word op so n hoe spoed...
FFF Safaris
Battlefields of the Escarpment
Stefan764
Hero Member
Hero Member

Post by Stefan764 »

Hallo Gerhard

Geen been is getref nie. Net die rib met die uitgang.

Om by Ludwig aan te sluit op jou vraag, ek glo nie daar is enige punt in die geweerjagbedryf wat vleisskade gaan ontglip as jy been vang nie...

Hier is boogjag ons seker een voor...

Groete
Stef
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
7x64 Brenn -Tikka M695
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus
Freek
Hero Member
Hero Member

Post by Freek »

Manne (Gerhard & Ludwig) julle praat waar en mens kan nie met hierdie feit verskil nie,   wil net gou vir julle 'n ding noem. Dit word nie aangeraai om onder normale bosveld jag toestande met ho? spoed te karring nie - dit weet ons almal. Skiet 'n geweer met laer spoed en swaarder punt - soos die 303. Stefan het maar net die toets gedoen vir interesantheid en praktiese inligting/bewys om die GMX ko?l se bymekaarbly, doodmaak vermo? en vleis skade te toets. Spesifiek met ho? spoed op kort afstand.  Die eerste bok is die GMX ko?l onder die bok se nek in en agter die linker blad uit nadat dit 'n rib in die proses af geskiet het - minimale vleis skade. Die 2de rooibok was in die kop geskiet op 35m met die GMX, die bok se kop het ten spyte van die ho? spoed by mekaar gebly - ko?l is tussen die o? in en agter die kop uit. Skedel het nie ontplof nie en ingangs wond en uitgangswond is in verhouding. Dit dui daarop dat hierdie ko?l nie ontplof/op gebreek het toe dit die teiken(harde been) getref het nie maar gereguleerd verform het.

My beskeie mening sou wees dat die GMX 'n beter premium jag punt is as ander lood kern ko?ls, bloot oor die feit dat dit meer gereguleerd verform wat vleis skade bepperk en ook dat daar geen lood teenwoordig is wat jou vleis besoedel nie. Ek skiet self nog loodkern ko?ls en ek kan nie kla oor hulle nie maar mens moet krediet gee waar dit nodig is.
Freek
Hero Member
Hero Member

Post by Freek »

Ludwig, ek hoop regtig jy kry satisfaksie uit Hornady se GMX. Dit wat ek gesien het die naweek was baie goed. Laat waai nou daar en gee terug voer op jou resultate - ons wil sien.
300Winmag

Post by 300Winmag »

Ludwig wrote: Ek het reeds begin ladings ontwikkel vir hulle en gaan hierdie seisoen al my jagte met hulle doen.
Deel asb bietjie die info met my (lading, spoed ens) ...  :angel:
Raven
Hero Member
Hero Member

Post by Raven »

Stefan,

Ek sien op Hornady se website dat die GMX tussen 100-200fps vinniger as ander koeels ismet dieselfde gewig.

..of het julle al hieroor gepraat en ek dit gemis het  :-X

Nou wonder ek wat die 90gr .257 koeeltjie gaan maak op jakkals, seker klein gaaitjie en da hol jakkie, as dit nie so is nie, waar bestel ek  ;D  ;D

Raven
Norton Izaks
Windhoek - Namibia
+264 81 129 4020
" Reik na die sterre, maar moenie van die blomme tussen jou voete vergeet nie"
Gerhard
Hero Member
Hero Member

Post by Gerhard »

Freek wrote: Manne (Gerhard & Ludwig) julle praat waar en mens kan nie met hierdie feit verskil nie,   wil net gou vir julle 'n ding noem. Dit word nie aangeraai om onder normale bosveld jag toestande met ho? spoed te karring nie - dit weet ons almal. Skiet 'n geweer met laer spoed en swaarder punt - soos die 303. Stefan het maar net die toets gedoen vir interesantheid en praktiese inligting/bewys om die GMX ko?l se bymekaarbly, doodmaak vermo? en vleis skade te toets. Spesifiek met ho? spoed op kort afstand.  Die eerste bok is die GMX ko?l onder die bok se nek in en agter die linker blad uit nadat dit 'n rib in die proses af geskiet het - minimale vleis skade. Die 2de rooibok was in die kop geskiet op 35m met die GMX, die bok se kop het ten spyte van die ho? spoed by mekaar gebly - ko?l is tussen die o? in en agter die kop uit. Skedel het nie ontplof nie en ingangs wond en uitgangswond is in verhouding. Dit dui daarop dat hierdie ko?l nie ontplof/op gebreek het toe dit die teiken(harde been) getref het nie maar gereguleerd verform het.

My beskeie mening sou wees dat die GMX 'n beter premium jag punt is as ander lood kern ko?ls, bloot oor die feit dat dit meer gereguleerd verform wat vleis skade bepperk en ook dat daar geen lood teenwoordig is wat jou vleis besoedel nie. Ek skiet self nog loodkern ko?ls en ek kan nie kla oor hulle nie maar mens moet krediet gee waar dit nodig is.
Freek,

Dit lyk na n goeie punt.

Kom ons hoop nog manne sit hulle bevindinge op gedurende die jag seisoen.
FFF Safaris
Battlefields of the Escarpment
Flip Fouche
Hero Member
Hero Member

Post by Flip Fouche »

Manne

Ek gaan verseker weer die GMX in die Kalahari en Molopo toets.

Sal weer die resultate op kamera vasvang.

Die afgelope naweek het dit baie goed gewerk.

Groete

Flip
.22 K Hornet Anchuts
204 ruger
.243 AI Savge
.2506 Zastava
6.5 Creedmoor Howa
.308 Musgrave Mod 80
300wsm Savage
12 Boor Maverick Pump Action
Jagtersdok
Global Moderator
Global Moderator

Post by Jagtersdok »

Dankie Stef en Freek
Dit is presies wat ek verwag het gaan die uitslag wees.
Wout ek sekondeer jou
NEELS NIEMAND, CENTURION

Laat die roere dreun!
.243 Win Frankonia, .270 Win Musgrave
.303 Britt Lee Enfield, .375 Pre'64 Winchester Delux, .375 H&H P14Winchester, [308 Win Mauser & .222 Sako & .22Bruno waiting for liscences]
Stefan764
Hero Member
Hero Member

Post by Stefan764 »

Manne dankie vir die mooi woorde en almal se opmerkings en bydraes.

Ludwig. My persoonlike opinie is dat die GMXe baie goed gaan werk op Springbokke. Hyt lekker spoed, skerp punt en bootstert (maw hoe BC) en hy mors min. Hierdie manne gan mooi loop in my 243 in die duine!!  ;D

Raves
Raven wrote:
Nou wonder ek wat die 90gr .257 koeeltjie gaan maak op jakkals, seker klein gaaitjie en da hol jakkie, as dit nie so is nie, waar bestel ek  ;D  ;D
Ek dink as jy foutjie gan maak gan jy vir jouself baie kwaad wees  ;D

Hierdie punt maak geen vleisskade. Ek sou eerder maar hou by die Vmaxe of BKs as ek jy is. Hy gan n jakkals moer, maar jou margin for error raak al kleiner. En hys mar duur vir jakkals skiet jong  ;D

Maar ek hou van die manier hoe jy dink  ;) 8)

Groete
Stef
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
7x64 Brenn -Tikka M695
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus
Rfourie
Full Member
Full Member

Post by Rfourie »

Aan almal wat die GMX PUNTE toets......ek kan julle belowe Hornady het al die moontlike toetse en meer gedoen voor hulle die punt vrygestel het! Dit sal werk! Behalwe as julle dit vir die lekker doen of bloot uit neskurigheid, mors julle, julle tyd! Andersins, geniet dit!
300Winmag

Post by 300Winmag »

SMK wrote: ek kan julle belowe Hornady het al die moontlike toetse en meer gedoen voor hulle die punt vrygestel het! Dit sal werk!
Hulle s? ook die Interlock sal die lood kern altyd in die koppie hou - so mens kan nie altyd glo wat hulle s? nie. Mens moet maar self
kyk wat maak die koeels.
Stefan764
Hero Member
Hero Member

Post by Stefan764 »

Ludwig ou maat!

Bly jou springbokjag met die GMXe het goed afgeloop!

Ek het die naweek n springbok, blesbok en rooihartbees met INTERBONDS geskiet en ek wil net hier op die GMX post kom se dat ek geen noemenswaardige verskil tussen die werkverrigting van die GMX en die Interbond sien nie, behalwe op die springbok. Die springbok was reg van voor af net onder die kakebeen in die keel/hoe nek geskiet. Nek morsaf, sommer kop met knipmes afgesny. Reken hy sou bietjie gemors het sou ek dalk n bladskoot moes skiet.

Blesbok en Hartbees mooi agter die blad, deur die ribbes. Koeelgrootte ingangswond met n R5 uitgangswond op altwee bokke. Afstand op blesbok was 300m en op hartbees was 260m teen n spoed van 2906ft/sek. Geen vleisskade, dalk van die skootplasing deur ribbes ipv blad, maar die vitals was moertoe geskiet.

SMK
SMK wrote: Aan almal wat die GMX PUNTE toets......ek kan julle belowe Hornady het al die moontlike toetse en meer gedoen voor hulle die punt vrygestel het! Dit sal werk! Behalwe as julle dit vir die lekker doen of bloot uit neskurigheid, mors julle, julle tyd! Andersins, geniet dit!
Ons doen maar die toetse vir onsself. Ons promote nie een koeel bo n ander nie, toets net die spesifieke koeel wat ons aandag getrek het. Hier het al op die forum sekere koeels wat ons getoets het die toets gedop en ek het dit die naweek weer gesien om dit te bevestig. Ander koeels werk presies soos die vervaardiger claim en word deur onsself prakties in die veld getoets en resultate word hier met forumlede gedeel. Of die manne dit wil gebruik of nie maak geen verskil aan ons entosiasme en liefde vir ons stokperdjie nie. Ek weet net as ek by iemand iets hoor wat self n produk getoets het en hy werk/werk nie glo ek dit baie makliker as wat op enige vervaardiger se mooi webblad of kleurvolle boksie koeels staan...

Groete
Stef
.22 LR - Browning
6XC - Savage VLP
7x64 Brenn -Tikka M695
.500 NE - Verney-Carron
12ga - Mossberg
9mm Parabellum Glock 43
.357 Mag - Astra
.44 Mag - Taurus
Beyers
Hero Member
Hero Member

Post by Beyers »

Watter handelaars voorsien GMX?
300Winmag

Post by 300Winmag »

Beyers wrote: Watter handelaars voorsien GMX?
Camdix - 011 660 2398 in Krugersdorp.
VLT - 012 333 0170 in Pta.
tripodmvr
Administrator
Administrator

Post by tripodmvr »

Image

Sien koeels bo wat in sandwal geskiet is. Vergelyk vebasend goed met jou herwinde uit bok.

Tripod
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Arnold
Hero Member
Hero Member

Post by Arnold »

En daai onderste een?
tripodmvr
Administrator
Administrator

Post by tripodmvr »

Dit is wel 'n 150 TSX. Die teikens is voor 'n hout konstruksie opgestel en ek dink die' koeel het moontlik 'n spyker of skroef getref. 'n Deel van die bootstert het afgebreek. Dit is nie hoe ek Barnes ken nie.

Het met die hand in die sand gegrawe en ongelukkig nie nog 'n Barnes gevind nie. Dan kon mens 'n beter afleiding van werkverrigting gemaak het.

Tripod
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Freek
Hero Member
Hero Member

Post by Freek »

Ek kry die idee daai punte is reg vir die job. Mooi BWB daai Ludwig. Baie geluk.
300Winmag

Post by 300Winmag »

A la la!! Netjies man! Mooi skoot daai.
Jagtersdok
Global Moderator
Global Moderator

Post by Jagtersdok »

Well done Luds
NEELS NIEMAND, CENTURION

Laat die roere dreun!
.243 Win Frankonia, .270 Win Musgrave
.303 Britt Lee Enfield, .375 Pre'64 Winchester Delux, .375 H&H P14Winchester, [308 Win Mauser & .222 Sako & .22Bruno waiting for liscences]
Post Reply