Wel… dis eintlik nommer vier maar die eerste drie tel nie, so n vinnige veduideliking is in orde...
2003 – Nag, baie gewere op bakkie, meer as een mens het geskiet, was n gemors en ek glo nou nog nie een van die raak skote was myne maar die manne het so gese. Ook nie my eie geweer.
2017 – Na twee dae van groooot Oos Kaap berge stap , sien ons baie maar kry niks, laaste aand gaan ons met bakkie uit om elkeen darem n vleisie te kry, sommer so naby die huis in n land, jong bul.
2018 Mei – Baie jong bullejie, was net gelukkig om basies in hom vas te loop en op 20m te skiet.
Anyway… 2018 Julie.
Ek en my neef wat al so 15 jaar op familie plaas jag om vir hulle vleis te bring, word die laaste paar jaar nie meer genooi. Lyk my die klein neefies is nou groot en ons dienste vir vleis verskaffing word nie benoding.
Ons gaan nou nie dat family-politics ons jag belemmer en sommer gou-gou reel ons met n ou skoolvriend om vlakte wild en berg Koedoes by hom en sy bure te jag.
My 2018 Jag seisoen het goed afgeskop met n baie lekker groep jag in die Noord Kaap, my roere is reg, my kop is reg en ek het geweet, DIE jaar is my beurt.
Nou oor die jare op die familie plaas het my luck as volg gegaan… Ons begin stap, split op, ek links en neef regs. 10 min later loop hy in Koedoes vas en skiet een. Die volgende jaar gaan ek regs en hy links om die kloof en natuurlik is Murphy daar en hy jaag die Koedoes na my neef toe. Toe nooi my Oom sy vriend saam, ek en my neef slaan dieselle rigting in… en sal dit nou wees dat die gas-jagter in 5 bulle vasloop en een skiet! Ai, maak n man moedeloos!
So breek 19 Julie 2018 aan en ons is vroeg aan die voet van die Oos Kaap berge, die ryp le wit, daar is nie n wolk in die lug en dis amper windstil. My hart klop en ekt nog nie eers begin stap.
Die twee 300’s, Finch en Ntwadumela word uitgehaal. Finch eet 180gr BT’s en Ntwadumela kan nie wag om n 200gr Accubond na n Koedoe te stuur teen 2930fps uit sy True Flite uit nie.
Die drie vans ons (my Oom is ons spotter) split op om so baie groot kom bo op die berg te omsingel. Neef links, ek regs en my Oom reguit na n koppie om vir himself n klip in n bos te kry, op sy gat te sit en te begin glass vir ons.
Dit was nie lank en die doodse stilte word gebreek deur n radio en die woorde “Koedoes, 3 bulle bymekaar”
En dit sal mos nou wees dat my Oom en Neef die naaste aan is en hulle albei het die bulle in sig! Ek is opgewonde maar mismoedig terselfde tyd, Murphy is alweer hier lyk my!!!
Hier is waar ek nou vir my neef moet dankie se, hy roep en se dat hy my 30 min gee om in posisie te kom, en dan gaan hy skiet.
So begin die stalk… en ek loop n baie wye draai om laag te bly en nader te kom. So 2 km later, tussen vlakvarke, rooi ribbokke deur en Koedoe koeie wat hoog bo die bulle staan en eet, is ek so 500m van hulle.
Soos ek die storie tik, sweet ek alweer en my hart klop in my keel, en eks nie eers naby die jagveld nie!!!
Die laaste 120 m gaan ek van crouch na kniee en toe leopard crawl om posisie agter n besem bos in te neem en myself eers te kalmeer.
3 bulle word toe 4…. En 4 raak toe 5!!! Hulle weet nie van my!! Droom ek??? Hoe is dit moontlik dat ek na soveel jare myself in die posisie vind????!!!
Hulle horings ia almal min of meer selfde lengte, en ek range die een wat ek dink is die grootste. 322m
Ek raak rustig en le aan… die Swaro BRH merkie van 345m mooi op die bul geplaas…. 3…2….1… asem uit…. NEEE! Stap en eet hy agter n bos in!!
Ek besluit toe om vir n ander bul, wat lyk of hy selfde afstand is te gaan. Hy kyk reguit in my rigting, staan en bak in die winter son en face my klein bietjie quatering on.
Hier gaan ons… 3…2…1… asem uit…squeeze die Timney saggies soos my matriek-dans-date….BOOOOM!! Die 300 praat, ek voel geen recoil, en sien die bok krom trek van n bors skoot in my follow through.
Janee, en soos enige ervare Koedoe jagter jou sal vertel…. Wie kan raai wat volgende gebeur???
Bul nommer 6 maak sy verskeining in n oopte… net lank genoeg om sy massiewe horings te wys, vir my n pit te druk en saam met sy vriende die pad te vat!!!
My bul hardloop so 200m en gaan le toe soos die bes opgeleide Berg Koedoe in die wereld… in die middle van die pad by n oop hek! Dankie ou grote, en jammer ekt jou seer geskiet!!!
Dit was soos ek al so baie gedroom het, alles behalwe dat ek graag wou he hy moet dadelik val en dat sy horings 60” + moet wees
Ek range toe weer en neem fotos van die skietplek, en besef ek het fout gemaak… afstand 381m. Gelukkig het ek hom baie laag in die bors gevang, en die Accubond is by sy regte bobeen uit. Nog 3” drop en dit sou mis wees.
My EERSTE Koedoe is nou wel nie n monster nie, maar dit was alles wat mens soek in n Koedoe jag in die berge.
Dankie aan my spotters en my neef dat hy my die kans gegee het om eesrte te skiet!!
Ek wag nog vir die horings se mates, maar hy het n respectable 140kg uitgeslag.
Hiermee n paar foto’s.
Groete